FFF schreef:
]eep schreef:Je wilt nu aan de bron gaan sleutelen (wat IMHO de oplossing totaal niet is), je hebt aan de weergevers gesleuteld (verbeterd tot bijna tevredenstellend) maar wat is nu de factor die nog steeds hetzelfde gebleven is? Stel nu dat het dan nog niet wordt wat je ervan verwacht?
Ik wil niet aan mijn bron sleutelen omdat deze tegenvalt, maar juist omdat ik nieuwe muziek wil gaan ontdekken. Heb een goede cd speler daar heb ik geen twijfel over. Had alleen een lijstje gemaakt met wat cd's die me aanbevolen werden en kwam al snel tot de conclusie dat die vaak rond de 20 euro per stuk liggen. Via Spotify kan ik dezelfde cd's gratis (of voor 9.95 p/mnd in betere kwaliteit) luisteren
Gek, dat probleem heb ik nou totaal niet.

Ik kom om in de cd's en lp's. Ik weet soms niet meer welke ik al heb.
Weleens gedacht aan Amazon.co.uk? Ik heb daar laatst een heleboel hele mooie cd's gekocht vanaf €4 van David Sylvian tot €15 voor n lp van Melody Gardot. Ik neem aan dat je het stukje op hifi.nl gezien hebt?
Best Klinkende Album - De Top 30?
De echte zgn 'audiofiele' opnamen zou ik niet teveel aandacht aan besteden. Het is veelal geldklopperij met vaak nogal 'vreemde' muziek.
]eep schreef:Er is ook een andere benadering mogelijk. Noem het de analoge benadering. Ik noem het liever minimalistische.
Die benadering heeft mijn voorkeur. Natuurlijk heb ik al een mooie set staan die waarschijnlijk gaat blijven, maar ik wil eigenlijk naar geen of nauwelijks softwarematige correctie.
UHm, wat je hebt staan spreekt dat TOTAAL tegen.
Misschien dat ik het niet goed uitleg maar zo te lezen komt mijn punt totaal niet over
Wat ik bedoelde is: je vergeet de versterker. Wat heb jij, wat heeft Marc. Probeer eens alles er tussenuit te gooien (dus zonder Lyngdorf) en leen een buizenversterker (6 onderdelen van ingang tot uitgang). Dus alleen cd>versterker>speaker en dan eens kijken wat het van zichzelf doet.
Ik wil je van harte uitnodigen om eens te komen luisteren. Je mag ook evt een buizenversterker lenen. Ik kan het je zo demonstreren. Ware het niet dat Ede-Tilburg niet echt vlakbij is.
De boel eens meten is ook heel zinnig om evt fouten er uit te halen. Dat moet wel globaal in orde zijn. Meten is weten enzo, maar dat is typisch de techneuten aanpak. Muziek is geen weten, muziek is voelen. En het menselijk gehoor is en blijft de referentie/maat/ijkpunt/standaard. Het uiteindelijke doel is niet de perfecte meetcurve maar een lekker gevoel. dat is toch Pavlovs hondenkoekje.
Soms heb je even een andere kijk op de dingen nodig om er achter te komen waar het hem nou precies aan schort en wat je wilt. Even een stapje achteruit en niet met je neus op de details. Overzicht.