Lijkt net alsof je suggereert dat goedkope units geen goede units kunnen zijn.
Daarnaast hangt het resultaat af van de kennis en kunde van de persoon af.
Niet of een unit goed is of niet.
Moderator: Beheerdersteam
Wat je wilt, ik bedoel met goedkope units die van 1 a 2 tientjes, in het laag misschien een ruime 3.wouter schreef:ach, jouw avatar zegt genoeg![]()
Met goede units iets goeds maken is niet heel erg moeilijk en komt vaak wel goed.
Met goedkope units iets heel goeds maken is een leuke uitdaging.
Met in potentie zeer goede units iets zeer goeds maken is een enorme klus zonder tevredenheidsgarantie
Ik richt me tegenwoordig vooral op de bovenste 2
Nee, een base drum heeft bijv. geen oppervlakte in de orde grootte van zijn golflengte. Het heeft te maken met de niet lineairiteiten van de lucht verplaatsing van een kleinere woofer t.o.v. de orginele geluidsbron. Dat klinkt anders, en dat horen we. De verklaring staat in de quote van het boek van Newell. Hij refereert naar literatuur voor verdere achtergronden.bertor schreef:Waarom, welke fysica zit daar achter? Moet je daarvoor woofers met een diameter in dezelfde ordegrootte als de golflengte die moet worden weergegeven?
Ik begin me af te vragen wat er nodig gaat zijn alvorens jij iets aardigs gaat schrijven over mensen die een andere aanpak hebben dan jij, zonder er de hele tijd waarde oordelen over te hebbenMontana schreef:Dat er 2,5 jaar nodig is om een 3 weg filter te maken spreekt in ieder geval niet voor de units, of de ontwerper moet écht niet weten wat hij doet of vindt het leuk om niet persé doelgericht te werk te gaan. (=algemeen iemand)
en nu echt graag.... weer constructief allemaal...Henkjan schreef:het wordt nu wel heel fielosofies zeg... zullen we t weer wat specifieker over deballenspeakers van FFF gaan hebben?
Verplaatsen van een plek (relatief) midden in de ruimte (op de vloer) naar een hoek levert volgens de oude theorie +6dB. Die 12 dB zal volgens dat model natuurlijk alleen maar lukken als je van 4pi naar 1/4 pi gaat. Zo zien de meeste huiskamers er niet uit. En overigens is die theorie in het lage octaaf ook niet toepasbaar op gemiddelde huiskamers.marc.heijligers schreef:Bij een golflengte van ettelijke meters is een speaker op 0.3m of 1m afstand van zo'n grensvlak 6dB erbij? Ik ben in afwachting naar je technische verklaring en ondersteunend cijfermateriaal.
sorry daarvoor, dat was niet mijn bedoeling. Ik dacht dat ik het over ontwerpen had en niet over de ontwerper zelf. Ik kom misschien harder over dan mijn intentie was in discussies.marc.heijligers schreef:
Ik begin me af te vragen wat er nodig gaat zijn alvorens jij iets aardigs gaat schrijven over mensen die een andere aanpak hebben dan jij, zonder er de hele tijd waarde oordelen over te hebben
Ik vind dit zeer onvolwassen gedrag voor een forum sherrif. Heren, ik ben er weg van.
Zo te zien is Marc weg. Pmmetje?Montana schreef:sorry daarvoor, dat was niet mijn bedoeling. Ik dacht dat ik het over ontwerpen had en niet over de ontwerper zelf. Ik kom misschien harder over dan mijn intentie was in discussies.marc.heijligers schreef:Heren, ik ben er weg van.
jeroen_d schreef:Wat dat type C79 betreft, je zou alle parameters naast elkaar kunnen leggen. Het lijkt me dezelfde, maar je kunt het maar beter zeker weten.
Zoals ik enkel post daarboven al genoteerd had, ik heb de parameters vergeleken, echter uit 2 verschillende bronnen. Van de C79 via clofs.nl en de andere via accuton.com. Daar zaten wat kleine verschillen in.Montana schreef:Volgens mij veranderde Accuton de manier van naamgeven, maar is de unit gelijk. Hou inderdaad de parameters naast elkaar.
Sorry, door alle ruis die post gemist waarin je dat al aangaf. Inderdaad het beste om een mailtje naar accuton of clofis te sturen. Als er verschillen zijn dan moet je wel weten waar ze zitten.FFF schreef:Zoals ik enkel post daarboven al genoteerd had, ik heb de parameters vergeleken, echter uit 2 verschillende bronnen. Van de C79 via clofs.nl en de andere via accuton.com. Daar zaten wat kleine verschillen in.
Heb voor de zekerheid accuton een mailtje gestuurd, hopelijk kunnen ide uitsluitsel geven.
Montana schreef:sorry daarvoor, dat was niet mijn bedoeling. Ik dacht dat ik het over ontwerpen had en niet over de ontwerper zelf. Ik kom misschien harder over dan mijn intentie was in discussies.
Er zitten wat verschillen in de oude en nieuwe (ik heb de dataspec van de oude), maar de afwijking is in de orde van de fabricage toleranties.FFF schreef:Zoals ik enkel post daarboven al genoteerd had, ik heb de parameters vergeleken, echter uit 2 verschillende bronnen. Van de C79 via clofs.nl en de andere via accuton.com. Daar zaten wat kleine verschillen in.