Het ding is op basis van een Atmel microcontroller gebouwd. Een programmaatje dat op de pc draait verstuurd de CPU belasting in procenten, in de microcontroller wordt dit omgezet en met PWM uitgestuurd dmv een schakelingetje. Hierna wordt met een trafootje de benodigde hoogspanning voor de buis gemaakt, vanuit de 5V USB.
Het is een gaaf effect wel: heeft het zin nee. Is het leuk, ja......
