Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
nee, elke module separaat aan de USB en dan 1 voor 1 de firmware cq filter updaten
- Perrin1710
Weet iemand hoe ik een full reset kan doen? Misschien dat dat een oplossing voor mijn probleem
- Perrin1710
Inmiddels ligt de module bij Hypex. Via de mail zijn we nog niet uitgekomen. Ik laat jullie weten wat de uitkomst is.
[update 12-10-2010]
We zijn er uit. Bij Hypex konden ze geen rare dingen ontdekken. Dus opnieuw aan het testen geslagen en uit pure wanhoop eens andere settings geprobeerd in het controlpanel. En toen diende zich de oplossing aan. Wat blijkt, als je vanuit 1.3 update naar de 2.0 software en je hangt daar je module aan, dan lijkt het of hij de oude settings overneemt (2channel, stereo e.d.). Dat is echter NIET HELEMAAL het geval. Bij het switchen tussen 2 channel naar stereo en terug kwam plotseling de mogelijkheid beschikbaar om de positionering van de speaker op te geven (links, rechts e.d.). Nadat ik daar de juiste keuze had gemaakt was het probleem verholpen!
Het lijkt mij zinnig dat Hypex een failsafe in zijn software inbouwt die gebruikers beschermt voor dit soort ontbrekende settings. Een eenvoudige foutmelding "u moet nog bepalen welke positie uw speaker inneemt in het optiescherm voor xyz" had mij heeeeeeel veel werk gescheelt. Nu ga je namelijk onterecht uit dat alles goed moet staan. In het controlpanel een extra radiobutton opnemen die standaard op "onbekend" staat was ook al genoeg geweest om mij als gebruiker te triggeren.
[update 12-10-2010]
We zijn er uit. Bij Hypex konden ze geen rare dingen ontdekken. Dus opnieuw aan het testen geslagen en uit pure wanhoop eens andere settings geprobeerd in het controlpanel. En toen diende zich de oplossing aan. Wat blijkt, als je vanuit 1.3 update naar de 2.0 software en je hangt daar je module aan, dan lijkt het of hij de oude settings overneemt (2channel, stereo e.d.). Dat is echter NIET HELEMAAL het geval. Bij het switchen tussen 2 channel naar stereo en terug kwam plotseling de mogelijkheid beschikbaar om de positionering van de speaker op te geven (links, rechts e.d.). Nadat ik daar de juiste keuze had gemaakt was het probleem verholpen!
Het lijkt mij zinnig dat Hypex een failsafe in zijn software inbouwt die gebruikers beschermt voor dit soort ontbrekende settings. Een eenvoudige foutmelding "u moet nog bepalen welke positie uw speaker inneemt in het optiescherm voor xyz" had mij heeeeeeel veel werk gescheelt. Nu ga je namelijk onterecht uit dat alles goed moet staan. In het controlpanel een extra radiobutton opnemen die standaard op "onbekend" staat was ook al genoeg geweest om mij als gebruiker te triggeren.
-
SpeakerGuru
- Ook commercieel actief
Hallo
Hier de man achter LoudMagnet.com, geweldig jongens dat hier zoveel te vinden is!
Ik was de Hypex modules voornamelijk de AS2.100 plaatmodule aan het 'bestuderen'. De specificaties zijn voor mij als luidspreker enthousiast gewoon 'geil' ik weet t ff niet anders uit te drukken.
De eerste post met 'ruis' was wel even schrikken, voor mij want ik was me al helemaal sappig aan het maken over de modules. Maar dat stamt alweer af van dec 2009 en zo te zien is Hypex mbv van gebruikers de software aan het uitontwikkelen.
Kijk t is zo.. speakers bouwen met gecorrigeerde SPL en voornamelijk 'Coherente FASE' heeft bij mij enorme prioriteit. Toen ik voor t eerst de AS2.100 modules bekeek dacht ik gelijk al: 'hmm DSP filtering dus ook geen faseverschuiving zoals bij analoog actief / passief'. Ben uiteraard allang bekend met DSP filtering, maar het is relatief 'prijzig' en ik heb tot op heden niets concreets/betaalbaars wat ik mijn klanten zou aanbevelen. Ik hoop dat de AS2.100 wel zo'n product is. Gezien de specs is de AS2.100 niet duur vind ik. Mijn klanten zullen in veel gevallen een voorgeconfigureerde unit krijgen mits ze die kopen met een van mijn speaker ontwerpen (anders werkt het niet). Maar voor de gebruiker met knowhow kun je zelfs je kamer meenemen in de spl correctie want voor zover ik de software heb bestudeerd is dat mogelijk.
Wat ik me afvraag, en wie weet heeft iemand van jullie daar antwoord op: Kun je SPL waardes gemeten met Kirchner ATB PC pro ook gebruiken? Dat is tot nu toe helaas het enige (niet zo pro maar meer amateur maar wel bruikbaar ) meetsysteem dat ik bezit? (ATB precision staat op mn verlenglijstje)
Ik ben in de komende maanden bezig met nieuwe zelfbouw speakers en een 2 designs voor mn klanten zijn al ontworpen met in het achterhoofd 'actieve modules'. Ik was me al helemaal aan het instuderen in het actief filteren dmv opamps en MosFET modules waarbij analoog fase gecorrigeerd wordt totdat ik in mijn snuffel tour op deze AS2.100 plaat amps stuitte.. kon mn ogen niet geloven.. alles wat ik zocht voor fase en SPL lineare bi-amping in 1 module!
Maar er zijn nog 'kinderziektes' zie ik en ruis.. ik ga dit forum nog eens goed doorlezen en blijven volgen. Ik hoop spoedig budget te hebben voor 2 AS2.100, want alle centen zijn op aan de units voor de model 9 t/m 14 en heb nog geen eens hout
Maar dan moeten ze uiteraard niet piepen noch ruisen..
Complimenten.. wordt hier best wel 'profi' aan audio geknutseld..
Hier de man achter LoudMagnet.com, geweldig jongens dat hier zoveel te vinden is!
Ik was de Hypex modules voornamelijk de AS2.100 plaatmodule aan het 'bestuderen'. De specificaties zijn voor mij als luidspreker enthousiast gewoon 'geil' ik weet t ff niet anders uit te drukken.
De eerste post met 'ruis' was wel even schrikken, voor mij want ik was me al helemaal sappig aan het maken over de modules. Maar dat stamt alweer af van dec 2009 en zo te zien is Hypex mbv van gebruikers de software aan het uitontwikkelen.
Kijk t is zo.. speakers bouwen met gecorrigeerde SPL en voornamelijk 'Coherente FASE' heeft bij mij enorme prioriteit. Toen ik voor t eerst de AS2.100 modules bekeek dacht ik gelijk al: 'hmm DSP filtering dus ook geen faseverschuiving zoals bij analoog actief / passief'. Ben uiteraard allang bekend met DSP filtering, maar het is relatief 'prijzig' en ik heb tot op heden niets concreets/betaalbaars wat ik mijn klanten zou aanbevelen. Ik hoop dat de AS2.100 wel zo'n product is. Gezien de specs is de AS2.100 niet duur vind ik. Mijn klanten zullen in veel gevallen een voorgeconfigureerde unit krijgen mits ze die kopen met een van mijn speaker ontwerpen (anders werkt het niet). Maar voor de gebruiker met knowhow kun je zelfs je kamer meenemen in de spl correctie want voor zover ik de software heb bestudeerd is dat mogelijk.
Wat ik me afvraag, en wie weet heeft iemand van jullie daar antwoord op: Kun je SPL waardes gemeten met Kirchner ATB PC pro ook gebruiken? Dat is tot nu toe helaas het enige (niet zo pro maar meer amateur maar wel bruikbaar ) meetsysteem dat ik bezit? (ATB precision staat op mn verlenglijstje)
Ik ben in de komende maanden bezig met nieuwe zelfbouw speakers en een 2 designs voor mn klanten zijn al ontworpen met in het achterhoofd 'actieve modules'. Ik was me al helemaal aan het instuderen in het actief filteren dmv opamps en MosFET modules waarbij analoog fase gecorrigeerd wordt totdat ik in mijn snuffel tour op deze AS2.100 plaat amps stuitte.. kon mn ogen niet geloven.. alles wat ik zocht voor fase en SPL lineare bi-amping in 1 module!
Maar er zijn nog 'kinderziektes' zie ik en ruis.. ik ga dit forum nog eens goed doorlezen en blijven volgen. Ik hoop spoedig budget te hebben voor 2 AS2.100, want alle centen zijn op aan de units voor de model 9 t/m 14 en heb nog geen eens hout
Maar dan moeten ze uiteraard niet piepen noch ruisen..
Complimenten.. wordt hier best wel 'profi' aan audio geknutseld..
- Perrin1710
Nou, piepen en ruis valt wel mee hoor! Mijn probleem lag meer in het gebied van "quirks" van de software. Dat ga jij doen voor je klanten, dus dat risico is goed te ondervangen. De ruis is niet noemenswaardig; je moet echt op 20 centimeter voor de speaker gaan zitten en goed luisteren om dat te horen. Ik zweer je dat de verlichting in mijn huis meer lawaai maakt
Waar je wel rekening mee moet houden is de 100W per kanaal. Over het algemeen is dat voldoende, maar als je klant echt zware druk wil, dan is de nieuwe module met 400W van Hypex ook interessant. Ik merk bij mij dat mijn speakers nog een beetje willen 'knijpen' bij maximaal volume (maar dat kan ook heel goed te maken hebben met afstellen en het feit dat ik voor inbouw heb gekozen). De zware jongen heeft echter alleen xlr ingangen voor analoog, maar dat is voor sommige bronnen zelfs aan te bevelen.
Waar je wel rekening mee moet houden is de 100W per kanaal. Over het algemeen is dat voldoende, maar als je klant echt zware druk wil, dan is de nieuwe module met 400W van Hypex ook interessant. Ik merk bij mij dat mijn speakers nog een beetje willen 'knijpen' bij maximaal volume (maar dat kan ook heel goed te maken hebben met afstellen en het feit dat ik voor inbouw heb gekozen). De zware jongen heeft echter alleen xlr ingangen voor analoog, maar dat is voor sommige bronnen zelfs aan te bevelen.
-
SpeakerGuru
- Ook commercieel actief
Oh nog een vraagie..
Iemand ervaring met de Hypex complete amps?
Iemand ervaring met de Hypex complete amps?
- SSassen
- Contacteer:
Piepen en ruis en Hypex? Volgens mij zit je topics door elkaar te halen?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Getalenteerd polycarbonaatveredelaar
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen - Getalenteerd polycarbonaatveredelaar
-
SpeakerGuru
- Ook commercieel actief
ah, das vlot.
op 20cm afstand.. en dan zeker bij volle volume. Nee dat lijkt me geen probleem en dan zal ie ook wel voldoen aan de spec, heb een tijd terug met buizen versterkers gespeeld en die ruisen ietwat meer dan dat. Ik heb maar enkele plate amps in mn collectie en die doen het denk ik ook niet beter incl. de losse modules. Het is zowizo een plate amp dus zal in veel gevallen alleen hout als omkasting krijgen en dat is natuurlijk uitnodigen tot ruis, geaard metaal als omkasting zal t beter doen vermoed ik. Wat ik met oudere CD-spelers goed merkte is een laagdoorlaat filter netfilter wat verbetering brengt en die zijn niet duur. Misschien dat de DSP unit daar baat bij heeft.
Heb hier een netfiltertje ooit gekocht in duitsland van zo'n 30€ en mn Marantz CD70 doet het gewoon beter als ie aan dat netfiltertje hangt, dat ligt dan ook maar net aan waar je woont, daar waar veel wifi, veel telefoon en veel pc's en schakelvoedingen zijn zal het meer storen natuurlijk. De moderne 24/96 DACs hebben er beduidend minder last van denk ik te merken.
Over XLR, dat lijkt me geen probleem via mn leveranciers zijn er zat XLR naar cinch kabels te krijgen en XLR is (mits een goede kwaliteit) inderdaad beter. Maar een AS2.100 met een subwoofer module zal in veel gevallen zelfs voor de zware 3-weg jongens meer dan genoeg zijn. Meeste speakers hebben een rendament boven de 85dB/1W/1M.
Eigenlijk zouden we voornamelijk coax XLR moeten gebruiken zoals de profi jonges. Trouwens de kabels met de speakon connectors (ook coax) zijn ook zeer goed. Heb ooit een test gedaan met 2 coax kabels per speaker waarbij het signaal zowel door mantel als kern ging door beide kabels en dat was de enige kabel configuratie waarbij ik wél meende een 'verbetering' te horen tov de normale 4mm OFC die normaal gebruik. Er is nogal wat uhmm onzin over kabels vind ik.
Sander: ja, daar ging de eerste post over, maar die is ook al heel oud..
Ziet er tot nog toe allemaal erg goed uit!
Ik ben al helemaal enthousiast! Ken nie wachte.. haha
op 20cm afstand.. en dan zeker bij volle volume. Nee dat lijkt me geen probleem en dan zal ie ook wel voldoen aan de spec, heb een tijd terug met buizen versterkers gespeeld en die ruisen ietwat meer dan dat. Ik heb maar enkele plate amps in mn collectie en die doen het denk ik ook niet beter incl. de losse modules. Het is zowizo een plate amp dus zal in veel gevallen alleen hout als omkasting krijgen en dat is natuurlijk uitnodigen tot ruis, geaard metaal als omkasting zal t beter doen vermoed ik. Wat ik met oudere CD-spelers goed merkte is een laagdoorlaat filter netfilter wat verbetering brengt en die zijn niet duur. Misschien dat de DSP unit daar baat bij heeft.
Heb hier een netfiltertje ooit gekocht in duitsland van zo'n 30€ en mn Marantz CD70 doet het gewoon beter als ie aan dat netfiltertje hangt, dat ligt dan ook maar net aan waar je woont, daar waar veel wifi, veel telefoon en veel pc's en schakelvoedingen zijn zal het meer storen natuurlijk. De moderne 24/96 DACs hebben er beduidend minder last van denk ik te merken.
Over XLR, dat lijkt me geen probleem via mn leveranciers zijn er zat XLR naar cinch kabels te krijgen en XLR is (mits een goede kwaliteit) inderdaad beter. Maar een AS2.100 met een subwoofer module zal in veel gevallen zelfs voor de zware 3-weg jongens meer dan genoeg zijn. Meeste speakers hebben een rendament boven de 85dB/1W/1M.
Eigenlijk zouden we voornamelijk coax XLR moeten gebruiken zoals de profi jonges. Trouwens de kabels met de speakon connectors (ook coax) zijn ook zeer goed. Heb ooit een test gedaan met 2 coax kabels per speaker waarbij het signaal zowel door mantel als kern ging door beide kabels en dat was de enige kabel configuratie waarbij ik wél meende een 'verbetering' te horen tov de normale 4mm OFC die normaal gebruik. Er is nogal wat uhmm onzin over kabels vind ik.
Sander: ja, daar ging de eerste post over, maar die is ook al heel oud..
Ziet er tot nog toe allemaal erg goed uit!
Hoe het ook zij, ik heb de units op Breda en Beetsterzwaag gehoord en ben overstag, inmiddels ligt er eentje op de keukentafel bij me thuis. Komende weken maar eens kijken wat ik er mee kan brouwen.
- Perrin1710
Ik heb hem inmiddels in een houten kistje ingebouwd, om te beschermen voor nieuwsgierige katten. (De heren zijn dol op alles waar de baas mee bezig is, zeg maar.) Ik hoop morgenochtend nog toe te komen aan het updaten van firmware en het maken van een proeffiltertje. Maar we gaan morgen ook naar Cirque du Soleil met familie, dus wellicht zit ik morgenochtend aan de appeltaart ipv aan de knutsel.
- Perrin1710
Ik heb zojuist mijn FL/C/FR weer eens zitten tweaken. Het bleek bij een oortest onlangs dat ik een dipje heb op 4kHz. Twee db erbij met een q-factor van 3,5. Klaar! Ook maar weer eens de trusted db-meter op mijn luisterpositie gezet en de balans van mijn 5 speakers op mijn pre ingesteld. Vervolgens heerlijk zitten luisten naar muziek in de volle overtuiging dat de pre nog op 5.1 stond ingesteld. Wat schetste mijn verbazing dat het 'gewoon' stereo bleek te zijn
Wel een vraagje; de gain op de modules loopt door tot +6db. Wat is de beste stand voor de modules?
Wel een vraagje; de gain op de modules loopt door tot +6db. Wat is de beste stand voor de modules?
- Perrin1710
Nog een vraagje (voor de hypex mannen denk ik...)
De units hebben een digitale ingang/uitgang. Nu heb ik een 5.1 opstelling waarin ik de front/center kanalen via de hypex modules aanstuur. Is het mogelijk om de drie speakers 'door te lussen' zodat ze elk hun deel van het 5.1 geluid voor hun rekening nemen? En is het dan ook mogelijk om het volume door de pre te laten regelen?
Zonde om de goede DAC niet te benutten!
De units hebben een digitale ingang/uitgang. Nu heb ik een 5.1 opstelling waarin ik de front/center kanalen via de hypex modules aanstuur. Is het mogelijk om de drie speakers 'door te lussen' zodat ze elk hun deel van het 5.1 geluid voor hun rekening nemen? En is het dan ook mogelijk om het volume door de pre te laten regelen?
Zonde om de goede DAC niet te benutten!
-
Hypex_support
- ZA-sponsor: Hypex Electronics
Gezien het een volumeregeling is hangt het helemaal af van hoe hard je wil luisteren. Hierbij moet je hem natuurlijk niet te hoog zetten anders gaan er onderdelen clippen.Wel een vraagje; de gain op de modules loopt door tot +6db. Wat is de beste stand voor de modules?
Voor 3 stuks zou je met een digitale AS2 nog uit de voeten kunnen door naar de 2e met je jack kabel te gaan en met de 2e met de SPDIf kabel.De units hebben een digitale ingang/uitgang. Nu heb ik een 5.1 opstelling waarin ik de front/center kanalen via de hypex modules aanstuur. Is het mogelijk om de drie speakers 'door te lussen' zodat ze elk hun deel van het 5.1 geluid voor hun rekening nemen?
We zijn hiermee aan het testen, met name voor meer dan 3 AS2's, maar dit moeten we nog beter uit gaan zoeken. Het werkt nu wel maar de setup is tot nu toe nog wat ingewikkeld. Het probleem is dat er maar 1 min jack op zit en je dus niet door kan naar de overige modules en SPDIF doorlinken wil niet voor meer dan 2.
Ja, wanneer het ingangssignaal verzwakt wordt gaat de eindversterker mee.En is het dan ook mogelijk om het volume door de pre te laten regelen?
Let wel dat dit niet ideaal is. Wanneer je signaal heel klein wordt, door laag volume, gebruik je alleen een klein deel van de bandbreedte van de ADC in de AS2. Daarnaast zorgt het rekenen in de DSP met hele kleine singalen uiteraard voor grotere afrondingsfouten, wanneer je de volume regeling aan het eind van de DSP zou doen dan gebruik je in ieder geval de ADC full scale en kan je rekenen met grotere getallen. Misschien leuk om eens te gaan vergelijken en kijken of dit hoorbaar is.
Als je de DAC van je pre-amp bedoelt zou de voorkeur uitgaan naar SPDIF uit, dan sla je de hele DAC over.Zonde om de goede DAC niet te benutten!
Hallo Matthijs,Matthijs_Hypex schreef:Let wel dat dit niet ideaal is. Wanneer je signaal heel klein wordt, door laag volume, gebruik je alleen een klein deel van de bandbreedte van de ADC in de AS2. Daarnaast zorgt het rekenen in de DSP met hele kleine singalen uiteraard voor grotere afrondingsfouten, wanneer je de volume regeling aan het eind van de DSP zou doen dan gebruik je in ieder geval de ADC full scale en kan je rekenen met grotere getallen. Misschien leuk om eens te gaan vergelijken en kijken of dit hoorbaar is.
Kun je eens aangeven wat dit in getallen betekent? Wat is de resolutie feitelijk van AD en DA converters en met welke nauwkeurigheid rekent de DSP in de AS2.100? Binnenkort ga ik er ook eens mee aan de slag en geeft het een idee waar mee bezig te zijn.
- Perrin1710
-
Hypex_support
De DSP rekent voornamelijk met 56-bit double precision. Zie ook pagina 27 van de datasheet: http://www.analog.com/static/imported-f ... AU1702.pdfPjotr schreef:Hallo Matthijs,Matthijs_Hypex schreef:Let wel dat dit niet ideaal is. Wanneer je signaal heel klein wordt, door laag volume, gebruik je alleen een klein deel van de bandbreedte van de ADC in de AS2. Daarnaast zorgt het rekenen in de DSP met hele kleine singalen uiteraard voor grotere afrondingsfouten, wanneer je de volume regeling aan het eind van de DSP zou doen dan gebruik je in ieder geval de ADC full scale en kan je rekenen met grotere getallen. Misschien leuk om eens te gaan vergelijken en kijken of dit hoorbaar is.
Kun je eens aangeven wat dit in getallen betekent? Wat is de resolutie feitelijk van AD en DA converters en met welke nauwkeurigheid rekent de DSP in de AS2.100? Binnenkort ga ik er ook eens mee aan de slag en geeft het een idee waar mee bezig te zijn.
Wat dit betekend in getallen is dat je altijd met grotere getallen wil rekenen.
bijv, (1x5) /6 = 0,833333333. Als we nu maar 1 cijfer achter de komma hadden geeft dit 0,8. 0,8x7 = 5,6
(100x5) /6 = 83,33333. Afgerond geeft dit 83,3. 83,3x7 = 583,1 / 100= 5,8
We hebben dus een afrondingsfout. Met een 56bits getal is dit natuurlijk vele malen kleiner, maar toch aanwezig.
De 1 in dit voorbeeld is dus als je met heel laag volume in gaat en het volume van de AS2 op 0dB zet. 2e berekening geeft een maximaal signaal aan de ingang en vervolgens het volume van de AS2 op -40dB. Dit heeft het zelfde signaal niveau tot gevolg maar zal toch preciezer zijn.
Let wel dat er per biquad meerdere vermenigvuldigingen worden gedaan en dat er meerdere biquads in serie staan.
-
Hypex_support
Oke sorry,Perrin1710 schreef:Haha. Ik bedoelde natuurlijk de dac van de as2.100.
Denk toch dat er wat verwarring is, de digitale uitgang gaat nergens doorheen en is dus onbewerkt. Wat je er in stopt komt er net zo weer uit, dus geen DAC oid van de AS2.
- Perrin1710
Komt overeen met mijn ervaringen tot nu toe. Ik had eerst een vrij laag signaal vanuit mijn pre naar de as2.100 uitgestuurd en dan de gain fixed op +6 staan. Toen ontstond idd het klipping probleem. Nu stuur ik een hoger signaal in en heb mijn gain verlaagd. Hierdoor wordt het geluidsbeeld stabieler. Goed hoorbaar!
Ik heb zelf het idee dat je wat betreft de klank weinig merkt van verlies van bandbreedte als gevolg van het met een klein signaal je DSP in gaan; wellicht doordat het absolute geluidsniveau ook lager wordt. Is jullie misschien literatuur hierover bekend? Het lijkt me toch dat er wel eens onderzoek naar gedaan moet zijn.Matthijs_Hypex schreef:Ja, wanneer het ingangssignaal verzwakt wordt gaat de eindversterker mee.
Let wel dat dit niet ideaal is. Wanneer je signaal heel klein wordt, door laag volume, gebruik je alleen een klein deel van de bandbreedte van de ADC in de AS2. Daarnaast zorgt het rekenen in de DSP met hele kleine singalen uiteraard voor grotere afrondingsfouten, wanneer je de volume regeling aan het eind van de DSP zou doen dan gebruik je in ieder geval de ADC full scale en kan je rekenen met grotere getallen. Misschien leuk om eens te gaan vergelijken en kijken of dit hoorbaar is.
Wegens drukte op het werk (reorganisatie, de crisis en daaruitvoortvloeiende bezuinigingen beginnen nu concreet door te werken in de overheid) heb ik weinig tijd aan mijn project/gespeel met AS2.100 kunnen besteden, af en toe een kwartiertje. Nu een week vrij, dus wat meer tijd.
Wegens een computerprobleem lukt het nu niet om een impulse response te genereren om filters mee in te stellen in de filtersoftware. Weet iemand of dat ook zonder kan? Als dat niet kan, kan iemand me dan een impulse response ter beschikking stellen?
Ik heb een bron en de luidsprekers aangesloten en hoor een beetje ruis over de speakers (maximaal volume), verder heb ik een firmware update gedaan en filterinstellingen op het apparaat gezet, dus in principe zou het moeten werken. Er is echter geen geluid, ook niet met verschillende bronnen en settings. Het enige wat ik niet volgens de handleiding doe, is die impulse response gebruiken, dus ik hoop het daarmee op te lossen.
Wegens een computerprobleem lukt het nu niet om een impulse response te genereren om filters mee in te stellen in de filtersoftware. Weet iemand of dat ook zonder kan? Als dat niet kan, kan iemand me dan een impulse response ter beschikking stellen?
Ik heb een bron en de luidsprekers aangesloten en hoor een beetje ruis over de speakers (maximaal volume), verder heb ik een firmware update gedaan en filterinstellingen op het apparaat gezet, dus in principe zou het moeten werken. Er is echter geen geluid, ook niet met verschillende bronnen en settings. Het enige wat ik niet volgens de handleiding doe, is die impulse response gebruiken, dus ik hoop het daarmee op te lossen.
Overigens, ik zoek dus gewoon een random impulse response en weet dat ik daarmee dan niet nauwkeurig een filter in kan ontwerpen voor mijn eigen speakers. Het gaat er meer om dat ik dan vast kan stellen dat het apparaat werkt naar behoren. Ik zal in eerste instantie het signaal ongefilterd laten en pas wanneer het computerprobleem opgelost is verder gaan.
Als je de software download bij Hypex zit daar toch een file bij "demo.dsp" en tweet1.dat, woof1.dat? Of bedoel je dat niet?
Eh, ik heb die files er wel bij zien zitten, maar nog niet uitgeprobeerd wat ze waren...
Ik word niet voor niets door iedereen binnen vijf minuten voor gezellig verstrooid uitgemaakt...
Bedankt, ik ga dit morgen eens uitproberen!
Ik word niet voor niets door iedereen binnen vijf minuten voor gezellig verstrooid uitgemaakt...
Bedankt, ik ga dit morgen eens uitproberen!