Wat zijn de ontwikkelingen hier, ben bezig met de voorbereiding. Dwz trafo's voorbereiden op het ingieten, nadenken hoe ik dit wil gaan doen, ben daar wel uit inmiddels.
De topplaten. Die zijn van 3mm dik RVS gemaakt, eerste idee was deze eens op te poetsen met commandant. Dit heb ik gedaan, en dit werkt uitstekend. TE uitstekend, want ik vind het een potje lelijk...niks voor mij, dat geglim. Niks doen, kan maar zie je altijd vingers e.d., blanke lak, hmmm, heb toch besloten ze te spuiten. Wilde eerst poedercoaten, maar je blijft toch een ZBA'er, maar eens wat proberen. Hoe het niet moet heb ik zelf met de KT88 ervaren: hier heb ik 2 fouten gemaakt. Verkeerde primer, en ik vermoed dat ik de verf niet goed heb laten uitharden.
Ik zag forumgenoot Vinculum met Hammerite werken, dit leek me eigenlijk ideaal om eens te proberen: eerst de platen met een ontvetter bewerkt, hierna goed afgespoelt onder de kraan met gewoon water. Goed drogen. Vervolgens een hechtprimer aangebracht welke oa is geschikt voor aluminium en RVS. Dit 3 uur laten drogen, vervolgens in 3 lagen de kleurlak erop in dunne laagjes, met een tussenpoos van 15 min. Dit alles volgens de gebruiksaanwijzing. Na en ruim half uur is het al stofdroog, het hele proces gaat eigenlijk best snel zo. En dus minder kans voor stof e.d. om je werk te ruineren....
Zie hieronder het resultaat, ben ervan overtuigd dat dit veel beter gaat dan zoals ik het de KT88 heb gedaan. Vind het wel mooi eigenlijk, het geeft zo een heel licht hamerslag effect. Hammerite schijnt echt knetterhard te worden, ik ga me dan ook nu keurig aan de 6 weken uithardtijd houden, het ligt nu uit te harden dus. Zal niet meevallen, maar dit ga ik wel doen
2 picjes van het resultaat. Ook te zien is de ombouw waar het geheel in moet komen, dit is mahonie. De middelste ombouw is bedoelt voor een voorversterker, dat wordt een later projekt. De ombouw is alleen nog maar de vorm zelf, de inslag waar de boven- en onderplaat in komen, paneeltje achterkant voor connectoren moeten erin gefreesd worden. Dit gaat een "first" voor mij worden, eerst maar even oefenen op een stukje afvalhout.... ik heb in elk geval de beschikking over een bovenfrees.
Wordt vervolgd.