all pruts 10

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: all pruts 10

Bericht door Pjotr »

dre schreef:
nee,want ik kom ze persoonlijk afhalen :lol:
Ai, dat verklaart dat gebibber wel :lol:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3258
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: all pruts 10

Bericht door MechanicalAnimal »

DragoSz schreef:
Nu heeft Henkjan zeker een fishermans friend nodig aanstaande weekend :roll:
Fishermans Friend?

wat ik me kan herinneren valt Dre in een totaal andere categorie, noemde jij 'm nou niet laatst een....
DragoSz schreef:
hannesie schreef:
Het kan best zijn dat ik ook langs kom,.................................. als de koffie goed is. :mrgreen:

Dan neem ik wel een USB sticky mee voor de TOUCH.
Kan dat met een usb-stickje? :shock: Dan hoef ik mijn dvd speler ook niet mee te zeulen :lol:
dre schreef:
Het kan best zijn dat ik ook langs kom,.................................. als de koffie goed is. :mrgreen:
Als je zo vervelend blijft doen ken je ook gewoon niet komen hoor :twisted: (wat zonde zou zijn zonder zo'n lekkere vervelende zeurzak O:) )
Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Re: all pruts 10

Bericht door DragoSz »

Dat is dat snoepje met die reclame waar mannen zogenaamd van gaan huilen :wink:

Niet een Bijnaam voor dre :lol:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: all pruts 10

Bericht door dre »

hier wat plaatjes!
all4.jpg
all7.jpg
all2.jpg
all5.jpg
all6.jpg
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: all pruts 10

Bericht door Leeuwarden »

Kijk eens aan! Dat ziet er veelbelovend uit!
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: all pruts 10

Bericht door dre »

aha!!
iets positiefs! 8)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: all pruts 10

Bericht door hannesie »

Ik ben benieuwd waar dit toe dient ?

Het ziet er wel strak uit, wat is je bedoeling met deze constructie??

Het doet mij denken aan een idee voor een rechte wand te compenseren, en dat komt mij bekend voor.

Ik vind het wel positief :mrgreen: :rock: :rock:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3258
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: all pruts 10

Bericht door MechanicalAnimal »

sehr schön...vooral die WWWWWW-constructie :rock:



Komt daar nog een tekst en uitleg? Ah toe! :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: all pruts 10

Bericht door dre »

tekst en uitleg ook nog?

het kan geen kwaad en is een proef,of dit redelijk simpel te maken is.
dit ga ik namelijk toepassen in de middentoner van de termino.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: all pruts 10

Bericht door Leeuwarden »

Zo te zien is je opzet dan geslaagd. Het ziet er in ieder geval niet ingewikkeld uit. Maar gaat het ook werken. Het lijkt mij erg symmetrisch toe...
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: all pruts 10

Bericht door hannesie »

Door de "regelmaat" is het maar voor 1 frequentie gebied lijkt mij, als je dus meer onregelmatigheden hebt zou je meer frequentie kunnen dempen.

Regelmaat is toch niets voor jou :lol:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: all pruts 10

Bericht door dre »

Leeuwarden schreef:
Zo te zien is je opzet dan geslaagd. Het ziet er in ieder geval niet ingewikkeld uit. Maar gaat het ook werken. Het lijkt mij erg symmetrisch toe...
ook de bodem doe ik zo en aan de zijwanden demping,en wat wol in de kast.
tevens komen er nog 2 bracings in,waarschijnlijk iets van een ruit vorm.

maar uiteraard zal ik de negatieve aanmerkingen van jullie niet negeren :mrgreen:

iemand nog advies voor de plaats van de poort?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: all pruts 10

Bericht door Pjotr »

Ben benieuwd. Dat is geen demping maar een soort van diffuser. Dat doet heel weinig op de frequenties waar het om gaat (tot zeg 10 KHz). Nou ja het verstevigt de wand enigszins :D
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: all pruts 10

Bericht door dre »

Nou ja het verstevigt de wand enigszins
dat is in ieder geval een feit!

het lijkt mij in ieder geval beter als een vlakke achterwand!

zou het werkinggebied te berekenen zijn?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: all pruts 10

Bericht door Pjotr »

Vast wel. Denk dat de diepte van de groeven toch wel minimaal iets van een kwart van de golflengte moet zijn om effectief te zijn. Anders is het meer een ruw oppervlak voor geluid wat evengoed weerkaatst. Zacht mosrubber dempt denk ik meer in dat soort strookjes, dat neemt ook flink energie op. Hout doet dat niet.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: all pruts 10

Bericht door dre »

dan zou ik eigenlijk nog zo`n kastje moeten maken,maar dan `gewoon`opbouwen.
en een vrijwilliger voor het meten vinden.
op zich wel een leuk plan!
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3258
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: all pruts 10

Bericht door MechanicalAnimal »

dre schreef:
tekst en uitleg ook nog?

het kan geen kwaad en is een proef,of dit redelijk simpel te maken is.
dit ga ik namelijk toepassen in de middentoner van de termino.
Ja :rock:

maar 't idee is duidelijk hoor :wink:
dre schreef:
iemand nog advies voor de plaats van de poort?
In de meterkast, dat schijnt erg goed te werken, probeer het maar eens :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: all pruts 10

Bericht door dre »

in de slaapkamerkast maakt het in ieder geval weinig indruk :mrgreen:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: all pruts 10

Bericht door Leeuwarden »

Dat hangt er helemaal van af wie je in die kast aantreft en of de desbetreffende persoon uit de kast wil komen... :shock:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: all pruts 10

Bericht door dre »

Leeuwarden schreef:
Dat hangt er helemaal van af wie je in die kast aantreft en of de desbetreffende persoon uit de kast wil komen... :shock:
:lol:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3258
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: all pruts 10

Bericht door MechanicalAnimal »

:lol:
Gebruikersavatar
Dracoplasm
Berichten: 128
Lid geworden op: wo 16 jun 2010, 16:18
Locatie: Groningen

Re: all pruts 10

Bericht door Dracoplasm »

Ziet er goed uit, ben benieuwd naar het vervolg.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: all pruts 10

Bericht door dre »

eerst maar de drivers bij henkjan oppikken,mar het weer werkt echt niet mee :roll:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: all pruts 10

Bericht door hannesie »

Het is vandaag al stukken beter :mrgreen:

ik weet wel waar ze liggen :D
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: all pruts 10

Bericht door dre »

vandaag de baffles gefreesd en de bracing er in gemaakt.
de eerste was perfect en bij de 2e is de mal waarschijnlijk iets verschoven :roll:
dat gat is iets groter........
ook het gat voor de br-poort in de achterzijde gemaakt,dat was een makkie want ik had precies die gatzaag liggen! 8)
Gesloten