FLAC toevoegen aan windhoos mediaspelert
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
FLAC toevoegen aan windhoos mediaspelert
ik lees op de FLAC site dat het kan, maar moeilijk is, en dan een link met uitleg.... die 404 geeft. heeft iemand dit gedaan en zou dat hier kort kunnen samnevatten? zenks
Nee mij te ingewikkeld. Windhoos mediaspelert sucs en die heb ik nu definitief het raam uitgekieperd. Het kan niet eens overweg met Shoutcast-streams zoals de 192 kb stream van R4. Foobar speelt FLAC uit zich zelf al af. Zelf heb ik nu tot volle tevredenheid deze op mijn Eee PC'tje draaien: http://www.jrmediacenter.com/ Dat stuurt via de ASIO drivers nu mijn USB dacje aan.
Met name deze om de makkelijk te overziene "Theater view" op dat kleine schermpje. Speelt zowat alles af incl. FLAC. 'Tis alleen niet gratis.
Met name deze om de makkelijk te overziene "Theater view" op dat kleine schermpje. Speelt zowat alles af incl. FLAC. 'Tis alleen niet gratis.
K-Lite Codec Pack of K-Lite Mega Codec Pack installeren en klaar is klara
Of er verschil in kwaliteit zit durf ik niet te zeggen, maar je moet wel rekening houden met evt. andere geinstalleerde codecs.
Zelf ben ik er erg over te spreken omdat ik WMP Classic (6.4) erg fijn vind voor film(pje)s, als het om kwaliteit gaat dan gebruik ik op de PC VLC voor beeldmateriaal, en voor geluid is foobar een van de beste..mja m'n (main) PC staat in de woonkamer, dus dan is de keus makkelijk -> setje.
**EDIT** Kan FLAC zonder problemen op WMP Classic en WMP11 afspelen.
Of er verschil in kwaliteit zit durf ik niet te zeggen, maar je moet wel rekening houden met evt. andere geinstalleerde codecs.
Zelf ben ik er erg over te spreken omdat ik WMP Classic (6.4) erg fijn vind voor film(pje)s, als het om kwaliteit gaat dan gebruik ik op de PC VLC voor beeldmateriaal, en voor geluid is foobar een van de beste..mja m'n (main) PC staat in de woonkamer, dus dan is de keus makkelijk -> setje.
**EDIT** Kan FLAC zonder problemen op WMP Classic en WMP11 afspelen.
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Op installatie van de losse codec ken ik het antwoord niet, maar als je alle codecs in 1x wilt installeren, is het genoemde K-Lite Mega Codec Pack echt een uitkomst. Gewoon installeren en de configuratie aan het programma overlaten was bij mij voldoende om in W2K allerlei formaten met WMP af te kunnen spelen, inclusief FLAC.
Bij mijn vorige W2K-installatie was dat wel anders. Daar heb ik 9 jaar mee gedaan, en de codecs heb ik daar in de loop der jaren stuk voor stuk aan toegevoegd. Bij een recente herinstallatie leek het onbegonnen werk te zijn om opnieuw de beste codecs bij elkaar zoeken, en dan nog is er een lange weg te gaan voordat alles dusdanig is geconfigureerd dat de diverse codecs goed werken zonder elkaar in de weg te zitten.
Waar het codec pack voor mij geen uitkomst bood, was bij de shellplayer in Windows Explorer/Verkenner. Net als anderen gebruik ook ik diverse players, maar ik maak wel veel gebruik van de preview/-listening mogelijkheid. Zonder in de registry te rommelen blijft de shellplayer helaas maar een beperkt aantal formaten afspelen, dus als je het daarvoor doet heb je pech. In normaal geopende toestand spelen mediaplayer 6 en 7 echter gewoon alles af.
Bij mijn vorige W2K-installatie was dat wel anders. Daar heb ik 9 jaar mee gedaan, en de codecs heb ik daar in de loop der jaren stuk voor stuk aan toegevoegd. Bij een recente herinstallatie leek het onbegonnen werk te zijn om opnieuw de beste codecs bij elkaar zoeken, en dan nog is er een lange weg te gaan voordat alles dusdanig is geconfigureerd dat de diverse codecs goed werken zonder elkaar in de weg te zitten.
Waar het codec pack voor mij geen uitkomst bood, was bij de shellplayer in Windows Explorer/Verkenner. Net als anderen gebruik ook ik diverse players, maar ik maak wel veel gebruik van de preview/-listening mogelijkheid. Zonder in de registry te rommelen blijft de shellplayer helaas maar een beperkt aantal formaten afspelen, dus als je het daarvoor doet heb je pech. In normaal geopende toestand spelen mediaplayer 6 en 7 echter gewoon alles af.
Ik dus ook, schijven van 750g-1t zijn betaalbaar geworden, dus waarom niet? De oorpsronkelijke kwaliteit en als ik iets voor in de auto wil zet ik het om naar 128kb.Pjotr schreef:En waarom zou je met de huidige grootte van schijven sowieso nog met FLAC comprimeren? Je wint er meestal niet meer dan 30% - 40% file grootte mee.
Ik rip nu alleen nog maar naar .wav en dezelfde CD's naar 128 kb mp3 voor afspelen op de keuken radio en in de auto
Groeten Mark
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Als je dan maar geen Seagate neemt. Gedurende bijna 2 decennia kwam Seagate bij mij bovenaan de ranglijst te staan als het om betrouwbaarheid gaat, maar de laatste generatie schijnt een ongekend hoog aantal uitvallers te kennen, net als destijds met de Deskstar van IBM/Hitachi het geval was. Gelukkig hoorde ik net op tijd over dit euvel, want recentelijk overwoog ik om een 1.5TB aan te schaffen. Dan toch maar 1TB van WD, welke inmiddels al bijna tot dezelfde prijs per MB is gezakt.markje schreef:Ik dus ook, schijven van 750g-1t zijn betaalbaar geworden, dus waarom niet?
Overigens: WAV is leuk voor nieuw toe te voegen bestanden, maar een reeds opgebouwde verzameling ga je waarschijnlijk niet meer terug converteren naar WAV.
Als je dan toch een nieuwe schijf aanschaft voor archivering neem dan gelijk een 24/7 schijf. Die zijn wel duurder maar ook een stuk robuuster. En 5200 rpm schijven gaan ook langer mee dan 7200 rpm schijven (zijn ook een stuk stiller).
Idd Marp, FLAC files die al je archief staan ga je natuurlijk niet terug converteren.
Idd Marp, FLAC files die al je archief staan ga je natuurlijk niet terug converteren.
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Ik heb al geruime tijd een toshiba externe schijf, en die werkt super.
Is muisstil, en is snel met grote bestanden en opstarten etc.
http://www.informatique.nl/cgi-bin/iqsh ... I&A=411356
Kost hem ook de kop niet meer, sterker nog, voor deze prijs heb je bijna de 1TB variant
Is muisstil, en is snel met grote bestanden en opstarten etc.
http://www.informatique.nl/cgi-bin/iqsh ... I&A=411356
Kost hem ook de kop niet meer, sterker nog, voor deze prijs heb je bijna de 1TB variant
Uh, de URL van het KRO concert van Taj Mahal is http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/k ... o_high.wmv
Dat is dus gewoon een WMV stream. Als ik die open als URL in WM9 speelt die hem gewoon af hier.
Dat is dus gewoon een WMV stream. Als ik die open als URL in WM9 speelt die hem gewoon af hier.
Klopt, maar alles wat ik als wav heb, staat als cd in de kast, dus ik heb daar niet zo'n problemen mee. Enkele jaren terug het gros omgezet naar mp3 en een paar maanden terug alles geript als wav.Marp schreef:Als je dan maar geen Seagate neemt. Gedurende bijna 2 decennia kwam Seagate bij mij bovenaan de ranglijst te staan als het om betrouwbaarheid gaat, maar de laatste generatie schijnt een ongekend hoog aantal uitvallers te kennen, net als destijds met de Deskstar van IBM/Hitachi het geval was. Gelukkig hoorde ik net op tijd over dit euvel, want recentelijk overwoog ik om een 1.5TB aan te schaffen. Dan toch maar 1TB van WD, welke inmiddels al bijna tot dezelfde prijs per MB is gezakt.markje schreef:Ik dus ook, schijven van 750g-1t zijn betaalbaar geworden, dus waarom niet?
Overigens: WAV is leuk voor nieuw toe te voegen bestanden, maar een reeds opgebouwde verzameling ga je waarschijnlijk niet meer terug converteren naar WAV.
Ik heb 1 keer een Seagate gekocht (jaaaaren geleden), crashte na 2 jaar. Sindsdien zweer ik bij WD schijven. Ik heb sinds een paar dagen een Samsung SATA schijf; geen ervaring mee, maar ik lees er goede verhalen over.
Groeten Mark
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Begrijpelijk, maar zelfs de beste schijven kunnen crashen. WD staat voor mij trouwens wel op gelijke voet met Seagate (v.w.b. betrouwbaarheid).markje schreef:Ik heb 1 keer een Seagate gekocht (jaaaaren geleden), crashte na 2 jaar. Sindsdien zweer ik bij WD schijven.
Van 1995 tot 2003 heb ik vele honderden computers verkocht, zowel nieuw als gebruikt. Gedurende die periode en de jaren daarvóór mocht ik geen Seagate of WD* meemaken die het begaf. Ook een bevriende automatiseerder/ex-werkgever heeft nooit een Seagate hoeven te vervangen of terug te nemen om reden van voortijdige mankementen. Verder heeft hij sinds zijn officiele start in 1998 slechts 2x een WD vervangen wegens verminderde betrouwbaarheid: ze begonnen binnen een paar jaar vrij duidelijk te "fluiten". Wellicht hadden ze hiermee nog een paar jaar kunnen functioneren, maar uit voorzorg zijn ze terug gegaan naar de fabriek. Dat zijn dus nog mankementen waarmee je in elk geval niet plotseling voor verassingen komt te staan.
Met schijven van de laatste 5 jaar heb ik absoluut geen ervaring, en dus ook niet met fabrikanten die in deze periode zijn opgedoken. Gezien de langdurig aangetoonde betrouwbaarheid, destijds onderstreept door gelijksoortige ervaringen binnen Getronics, geloof ik echter niet dat ik snel op andere merken zou overstappen. In elk geval niet voor kritische toepassingen, of niet voordat zo'n merk zijn betrouwbaarheid gedurende een langere tijd heeft bewezen (vér voorbij de verwachte levensduur van de 1e opgehemelde exemplaren). Jammer dat de laatste generatie van Seagate enigzins afbreuk doet aan het vertrouwen
----------------------------
* Afgelopen jaar crashte hier een WD, máárrr... dat was een 13 jaar oud exemplaar van 256MB, wat na zijn leven in een desktop bij Shell nog 4 jaar in een router heeft gefunctioneerd, alvorens hij gedurende 6 jaar dienst deed als systeemschijf in een audio-PC die 24uur/dag aanstond. Wegens corrupte systeembestanden spinde het schijfje in zijn laatste levensjaar om de paar minuten op, om na 1 minuut weer op standby over te gaan. Het valt dus reuze mee dat de crash nog zo lang op zich liet wachten. En zo leven elders nog wat van deze schijfjes (WD en Seagate) die nog altijd naar behoren functioneren.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Waren er nog andere codecs op je systeem geinstalleerd, toen je dat pack installeerde? Dat levert helaas nogal gemakkelijk conflicten op, en het valt niet mee om dat op te lossen.Henkjan schreef:poep, net wat te snel door die installatie gegaan, nu willen sommige streams (die van de concerten van de kro bv) niet meer spelen
Wellicht kan je achterhalen welke codec niet meer werkt, en erachter komen welk alternatief daarvoor in het pack van K-Lite zit? Als je dat weet, kan je proberen of de streams weer naar behoren functioneren als je het alternatief in het configuratieprogramma van K-Lite uitschakelt. Zoniet, dan vrees ik dat het eenvoudiger is om opnieuw met een schoon systeem starten.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
ik denk niet dat t een specifieke codec is, maar dat de file type associaties zijn aangepast. de installatie routine was wel zo netjes om een marker (hoe heet dat in windhoos jargon ook al weer) te plaatsen zodat ik makkelijk alles ongedaan moet kunnen maken. da installeer ik t later wel weer met alleen een vinkje bij de FLAC codec...
**EDIT** Was even weg, stom dat ik niet even op "voorbeeld" heb geklikt, het is een reactie op Marp.
Het wijkt erg af van het oorspronkelijke draadje, maar mijn ervaring is dat je geluk of pech kan hebben ongeacht het merk en/of type.
Mijn IBM Deathstars hebben het bijvoorbeeld uitzonderlijk lang vol gehouden, bijna de volle 3 jaar met garantie, een Maxtor die ik amper gebruikt heb was eigenlijk al dood toen ik 'm wou gebruiken, terwijl m'n eerste HDD groter als 1GB een Maxtor was die het bijna 10 jaar heeft gedaan (24/7 F@H), OK misschien heb ik destijds ook voor de betrouwbaarheid betaald (fl,-550 geloof ik), maar dat zou geen excuus mogen zijn voor de belabberde kwaliteit van HDD's die ze vandaag de dag leveren.
Draadje (poll) die 'ik' ooit heb gestart: Who makes the worst hard drives?
Goede info mbt HDD's StorageReview.
Mij boeit het weinig, maar volgens mij heeft ieder merk z'n slechte "batches", ik kan ook afgaan op de Seagate HDD die hier ligt en zo groot als 3 DVD hoezen is en 100% werkt sinds jaar 0, de realiteit is dat mensen vaker melden dat iets het niet doet dan dat ze laten weten wanneer iets goed werkt, en dat bij bedrijf X HDD Y vaker terug komt dan HDD Z heeft meestal te maken met het beperkte aanbod in HDD's die ze installeren.
Feit is: Als je data belangrijk is vertrouw geen enkel merk, maak een back-upl, beter nog 3 back-ups, HDD, CD/DVD en Flash troep.
Het wijkt erg af van het oorspronkelijke draadje, maar mijn ervaring is dat je geluk of pech kan hebben ongeacht het merk en/of type.
Mijn IBM Deathstars hebben het bijvoorbeeld uitzonderlijk lang vol gehouden, bijna de volle 3 jaar met garantie, een Maxtor die ik amper gebruikt heb was eigenlijk al dood toen ik 'm wou gebruiken, terwijl m'n eerste HDD groter als 1GB een Maxtor was die het bijna 10 jaar heeft gedaan (24/7 F@H), OK misschien heb ik destijds ook voor de betrouwbaarheid betaald (fl,-550 geloof ik), maar dat zou geen excuus mogen zijn voor de belabberde kwaliteit van HDD's die ze vandaag de dag leveren.
Draadje (poll) die 'ik' ooit heb gestart: Who makes the worst hard drives?
Goede info mbt HDD's StorageReview.
Mij boeit het weinig, maar volgens mij heeft ieder merk z'n slechte "batches", ik kan ook afgaan op de Seagate HDD die hier ligt en zo groot als 3 DVD hoezen is en 100% werkt sinds jaar 0, de realiteit is dat mensen vaker melden dat iets het niet doet dan dat ze laten weten wanneer iets goed werkt, en dat bij bedrijf X HDD Y vaker terug komt dan HDD Z heeft meestal te maken met het beperkte aanbod in HDD's die ze installeren.
Feit is: Als je data belangrijk is vertrouw geen enkel merk, maak een back-upl, beter nog 3 back-ups, HDD, CD/DVD en Flash troep.

