Marp schreef:@Eduard, zou je ajb de afbeeldingen bij de posts willen voegen. Anders wordt dit vroeg of laat weer zo'n topic waar we er al teveel van hebben: nietszeggend, met rode kruisjes i.p.v. afbeeldingen.
Heb ik geprobeerd, alleen krijg/kreeg ik steeds
'De afbeelding die je als bijlage wou meegeven, is ongeldig.' in beeld. Denk dat het probleem is dat het 3264x2448 pixels is en ruim 2mb.
Zal binnenkort eens tijd ervoor maken, dit was even de snelle/makkelijke oplossing. Ik neem aan dat ze een max aantal pixels/kb mogen zijn?
Miniwatt schreef:
Andere waardes maken niets uit qua vermogen, kleinere waardes geven minder bas door. Hou ongeveer aan wat in het schema staat, 0,01 is echt te klein.
En ik zou koppelcondensatoren ook niet gaan recyclen uit een oude radio, dat zijn de dingen die het eerst vervangen moeten worden.
Deze waren puur om te testen, voor definitief ontwerp moet 'alles' toch nog uit elkaar en zullen de nodige onderdelen nog moeten besteld. Wil iig elke condensator vervangen voor een nieuwe, had ooit ergens gelezen dat een condensator kan uitdrogen en een weerstand daarin duurzamer is?
b_force schreef:Ik neem aan dat we het over het schema in de startpost hebben?
Ik weet niet precies wat voor luidsprekers er op komen, maar frequentie (-3dB) kun je natuurlijk zelf uitrekenen met:
f=1 / (2*PI*R*C)
10nF is wel erg weinig, dan zit je op 33Hz.
Ik zou niet lager gaan dan 33/22nF
PI is 3,14 en een beetje, R is weerstand van? C is capacitait van condensator, maar 0,1uF is dan ook 0,1 in de formule? Ik kom er niet uit met die forumule, heb denk ik de verkeerde getallen
Maar 22nF is 0,022uf als ik me niet vergis? Ik bestel als alles werkend is toch een nieuwe (of ik wacht een beurs af), dan komt er toch een ook nog 2 nieuwe UGT's bij. Ik weet dan ik UGT's moet hebben van 5200ohm, maar bij zoektochten vind ik vaak niet echt de juiste lijkt wel.
RobertD schreef:Probeer hier inderdaad nieuwe condensatoren, bijvoorbeeld deze
http://www.dickbest.nl/webshop/index.ph ... uctId=1446
Die wima's zijn gewoon goed voor zo'n start project en kosten je echt de kop niet.
Een kapotte buis die in zijn ondergang ook de uitgangstrafo meeneemt is veel vervelender.
Niet die Wima's in het bijzonder, maar de site van dickbest.nl staat wel in me top 3 om te bestellen

Maar ik zou dan de
WIMA MKP Condensatoren Waarde: 100 nf raster 15 mm moeten hebben van €0,47 p/st of niet?
Ik zie daar alleen niet een UGT tussen staan op de site
Weet iemand ook hoe ik die 50uF+50uF condensator het beste kan aansluiten icm die 150uF condensator?
De ring/buitenkant is de massa (zie: pol am gehäuse)? en die die polen is bijde de plus toch? Maar hoe maak is dat goed vast en hoe weet ik zeker dat ik daarop een goede massa maak?
Alvast bedank.
Groeten,
Eduard