LadyLike Sub

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gesloten
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

LadyLike Sub

Bericht door rho »

Omdat ik de driver toch heb liggen en ik nog bezig ben aan het design van de speaker waar ie in gebruikt gaat worden bouw ik maar even een bestaand ontwerp waar ik de Visaton TIW200XS eens in kan testen.

Vandaag kwam het hout binnen.
Bijlagen
Het ontwerp uit de HH
Het ontwerp uit de HH
P1030531.JPG
P1030530.JPG
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

De BR-poort is in bestelling.
De versterker wordt een AMP10basic die gebrugd wordt. Krijgt ie 200W voor z'n kiezen. :D

De ampjes zijn binnen, maar ik heb er nog geen foto's van.
Komt nog wel. :)
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

Waarom heet die sub "Ladylike"

Mijn Lady heeft hele andere vormen :D

Ik ben wel benieuwd hoe het klinkt, met name als je die 8" net ietsje hoger laat spelen.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Ze noemen hem zo omdat ie redelijk compact is en er nog 2 vloerstaandertjes bij horen die erg compact (slank en ondiep) zijn. Het is eigenlijk een redesign van de VOX 253 MTI van Visaton/ Topas signature. Ze willen hem een wat hogere WAF meegeven. Daarom LadyLike. (kan je op 2 manieren zien: "slank en elegant" of "zoals een lady ze graag zou zien")

En dit is dus het subje dat daar bij hoort.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Het lijkt wel of het stil ligt maar het is niet zo.
Gisteren nog wat freeswerkjes uitgevoerd. :)

Ondertussen zijn de BR-pijpjes ook binnen.
Nu nog een mooie oplossing voor de versterker verzinnen.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Na het frezen komt het lijmen.
Enkele plankjes zitten al tegen elkaar.

Blijkbaar heb ik netjes gefreesd. Die Visaton past perfect. :D

De opmerking van mijn vriendin bevestigde ook de juiste naam-keuze voor deze woofer: "Is die zo klein? :shock: " :D
Bijlagen
P1030594.JPG
P1030592.JPG
P1030591.JPG
P1030589.JPG
P1030585.JPG
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

Mooi werk!. Hoe gaat ioe aangestuurd worden? Komt er een plate amp in de kast of gaat dat met een losse versterker?
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Er gaat een gebrugde AMP10Basic op komen en de filtering gaat door een Reckhorn B1 gebeuren.

Eerst dacht er een alu plaat voor te laten frezen zodat ik een eigen plate-amp zou hebben, maar ik ben van plan om nog een 2de exemplaar van die Visaton te gebruiken en heb ook al een 2de AMP10Basic. Ik heb nu dus besloten om een dual mono AMP10Basic te bouwen. Dan kan ik die later nog voor andere dingen te gebruiken ook.
Deze sub is dus puur om te horen wat die Visaton in zijn mars heeft. Maar het zou betrekkelijk veel moeten zijn want ze gebruiken hem graag in K+T en HH in hoogwaardige projecten. Hij gaat dus in samenwerking met een TB coax gebruikt worden, later.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

De behuizing is bijna klaar. De kantjes nog netjes frezen en er een rond kantje op zetten. Dan kan ik beginnen schuren en een laagje vernis er op zetten.
Woofertje er in en spelen maar. :D


...Ik denk dat het vernissen zal moeten wachten tot ik het woofertje er al eens in heb gestoken. :lol:

Foto's volgen.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Hier zijn die foto's dan.

Ik heb de kanten met 4,5mm afgerond. Natuurlijk ging het daar dan ook meteen mis. Een hoek scheurde af. Wat ik daar aan ga doen weet ik nog niet. Het is maar een testkast. Toch vind ik het erg zonde. :cry:

Voor de rest valt ie wel mee, hoewel ik 'm persoonlijk onder mijn niveau vind. Hij is dan ook zo maar tussendoor met wat flarden tijd gemaakt.

Zoals je wel kan zien heb ik geen opening voor een plate-amp gemaakt. Het compartiment zit er wel in dus het kan nog steeds voorzien worden.
Ik ga met een losse versterker werken, dus ik heb die opening niet nodig en het was alleen maar extra werk.
Bijlagen
P1030609.JPG
P1030605.JPG
P1030604.JPG
Maarten
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 23 feb 2005, 9:16
Locatie: Slochteren

Bericht door Maarten »

Hoe gaat ie? Al vorderingen, ben zo benieuwd...
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Ik ben 'm aan het vernissen. Maar dat kan nog even duren.
Ik zit ermee in een niet verwarmde garage en daar zakt de temperatuur deze dagen flink onder de 10 graden. Da's geen goede situatie om met verf of vernis aan de slag te gaan.
Gesloten