LadyLike Sub
Moderator: Beheerdersteam
LadyLike Sub
Omdat ik de driver toch heb liggen en ik nog bezig ben aan het design van de speaker waar ie in gebruikt gaat worden bouw ik maar even een bestaand ontwerp waar ik de Visaton TIW200XS eens in kan testen.
Vandaag kwam het hout binnen.
Vandaag kwam het hout binnen.
Ze noemen hem zo omdat ie redelijk compact is en er nog 2 vloerstaandertjes bij horen die erg compact (slank en ondiep) zijn. Het is eigenlijk een redesign van de VOX 253 MTI van Visaton/ Topas signature. Ze willen hem een wat hogere WAF meegeven. Daarom LadyLike. (kan je op 2 manieren zien: "slank en elegant" of "zoals een lady ze graag zou zien")
En dit is dus het subje dat daar bij hoort.
En dit is dus het subje dat daar bij hoort.
Er gaat een gebrugde AMP10Basic op komen en de filtering gaat door een Reckhorn B1 gebeuren.
Eerst dacht er een alu plaat voor te laten frezen zodat ik een eigen plate-amp zou hebben, maar ik ben van plan om nog een 2de exemplaar van die Visaton te gebruiken en heb ook al een 2de AMP10Basic. Ik heb nu dus besloten om een dual mono AMP10Basic te bouwen. Dan kan ik die later nog voor andere dingen te gebruiken ook.
Deze sub is dus puur om te horen wat die Visaton in zijn mars heeft. Maar het zou betrekkelijk veel moeten zijn want ze gebruiken hem graag in K+T en HH in hoogwaardige projecten. Hij gaat dus in samenwerking met een TB coax gebruikt worden, later.
Eerst dacht er een alu plaat voor te laten frezen zodat ik een eigen plate-amp zou hebben, maar ik ben van plan om nog een 2de exemplaar van die Visaton te gebruiken en heb ook al een 2de AMP10Basic. Ik heb nu dus besloten om een dual mono AMP10Basic te bouwen. Dan kan ik die later nog voor andere dingen te gebruiken ook.
Deze sub is dus puur om te horen wat die Visaton in zijn mars heeft. Maar het zou betrekkelijk veel moeten zijn want ze gebruiken hem graag in K+T en HH in hoogwaardige projecten. Hij gaat dus in samenwerking met een TB coax gebruikt worden, later.
Hier zijn die foto's dan.
Ik heb de kanten met 4,5mm afgerond. Natuurlijk ging het daar dan ook meteen mis. Een hoek scheurde af. Wat ik daar aan ga doen weet ik nog niet. Het is maar een testkast. Toch vind ik het erg zonde.
Voor de rest valt ie wel mee, hoewel ik 'm persoonlijk onder mijn niveau vind. Hij is dan ook zo maar tussendoor met wat flarden tijd gemaakt.
Zoals je wel kan zien heb ik geen opening voor een plate-amp gemaakt. Het compartiment zit er wel in dus het kan nog steeds voorzien worden.
Ik ga met een losse versterker werken, dus ik heb die opening niet nodig en het was alleen maar extra werk.
Ik heb de kanten met 4,5mm afgerond. Natuurlijk ging het daar dan ook meteen mis. Een hoek scheurde af. Wat ik daar aan ga doen weet ik nog niet. Het is maar een testkast. Toch vind ik het erg zonde.
Voor de rest valt ie wel mee, hoewel ik 'm persoonlijk onder mijn niveau vind. Hij is dan ook zo maar tussendoor met wat flarden tijd gemaakt.
Zoals je wel kan zien heb ik geen opening voor een plate-amp gemaakt. Het compartiment zit er wel in dus het kan nog steeds voorzien worden.
Ik ga met een losse versterker werken, dus ik heb die opening niet nodig en het was alleen maar extra werk.
