Heb de accu open gedraaid en zag daar 15x 1,2v 1,2Ah batterijen in zitten (22mm rond en 42mm hoog) die met elkaar verbonden zijn om zo 18v te krijgen, zit ik met 2 ideeën eigenlijk.
1 - Een constante voeding erin maken dmv een trafo, had even op Conrad gekeken en vond een vrij 'kleine' trafo die binnenin de behuizing van de boormachine accu past. Het gewicht is ruim 600gr dus niet echt licht, maar dat waren die 15 batterijen ook niet die erin zaten.
Maar is het met zo'n trafo niets 'moeilijker' dan 2 draadjes 230v primair en 2 draadjes 18v secundair? OF moet ik er nog wat in maken zodat het stabiel werk?
2 - Een paar blister verpakkingen met oplaadbare AA batterijen kopen (minimaal 1200mAh) en deze erin solderen zodat hij oplaadbaar blijft, alleen kom ik dan al snel in de knoei met ruimte en oplaadbare batterijen zijn al snel duurder dan die 15 euro bij conrad.
Iemand ideeën of suggesties hierover? Met 1 accu de zolder verder afwerken is zo lastig, gebruik nu een 'gewone' boormachine voor het regelwerk schroeven omdat dit niet zo subtiel hoeft te gebeuren.
Maar als ik straks de gipsplaten wil aandraien is het wel prettiger dat het wat fatsoenlijker gaat, en dan bedoel ik minder toeren en beter doseerbaar
Alvast bedankt
Groeten,
Eduard