Accuboormachine: 1 van de 2 accu's is dood...

Over materiaalbewerkingsgereedschappen

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
EppeRRR

Accuboormachine: 1 van de 2 accu's is dood...

Bericht door EppeRRR »

...en nu wil ik (voordat ik er definitief afscheid van ga nemen) eigenlijk aanpassen. Het is een goedkoop dingetje van Einhell, en een nieuwe accu ervoor kopen zie ik niet zitten.

Heb de accu open gedraaid en zag daar 15x 1,2v 1,2Ah batterijen in zitten (22mm rond en 42mm hoog) die met elkaar verbonden zijn om zo 18v te krijgen, zit ik met 2 ideeën eigenlijk.

1 - Een constante voeding erin maken dmv een trafo, had even op Conrad gekeken en vond een vrij 'kleine' trafo die binnenin de behuizing van de boormachine accu past. Het gewicht is ruim 600gr dus niet echt licht, maar dat waren die 15 batterijen ook niet die erin zaten.
Maar is het met zo'n trafo niets 'moeilijker' dan 2 draadjes 230v primair en 2 draadjes 18v secundair? OF moet ik er nog wat in maken zodat het stabiel werk?

2 - Een paar blister verpakkingen met oplaadbare AA batterijen kopen (minimaal 1200mAh) en deze erin solderen zodat hij oplaadbaar blijft, alleen kom ik dan al snel in de knoei met ruimte en oplaadbare batterijen zijn al snel duurder dan die 15 euro bij conrad.

Iemand ideeën of suggesties hierover? Met 1 accu de zolder verder afwerken is zo lastig, gebruik nu een 'gewone' boormachine voor het regelwerk schroeven omdat dit niet zo subtiel hoeft te gebeuren.
Maar als ik straks de gipsplaten wil aandraien is het wel prettiger dat het wat fatsoenlijker gaat, en dan bedoel ik minder toeren en beter doseerbaar :D

Alvast bedankt :D

Groeten,
Eduard
Arno

Re: Accuboormachine: 1 van de 2 accu's is dood...

Bericht door Arno »

Die accu's die erin zitten, verkopen ze ook bij Conrad, met soldeerlipjes eraan.
Arno

Bericht door Arno »

http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=206002

ehm... ik zie dat dat geintje een beetje duur wordt als je er 15 nodig hebt :?
AntonZ

Bericht door AntonZ »

Het hoeft misschien niet de hoofdprijs te kosten om weer een werkend accupakket te maken. Waarschijnlijk zijn er maar een of enkele van de 15 kapot.
hovingtim

Bericht door hovingtim »

AntonZ schreef:
Het hoeft misschien niet de hoofdprijs te kosten om weer een werkend accupakket te maken. Waarschijnlijk zijn er maar een of enkele van de 15 kapot.

Vaak wel, bij de black en decker van mn vader ook gehad. Uiteindelijk ging accu 2 ook stuk doormiddel van overlading. Maar soms vind je bij de kringloop nog wel eens wat leuks. Een redelijke accu voor 5 euro :D
De Timmerman

Bericht door De Timmerman »

AntonZ schreef:
Ik heb mijn accu's (Bosch) laten repareren door een vriend. Alleen de eerste en de laatste accu's in de serie waren stuk. Ik weet niet waarom....
EppeRRR

Bericht door EppeRRR »

AntonZ schreef:
Dat is natuurlijk ook nog een optie idd :D Nog niet eens aan gedacht :oops:

Heb hem toch al open liggen dus zal ze eens doormeten deze week :D
Plaats reactie

Terug naar “Hout- en metaalbewerkingsgereedschap”