AcousticHobby

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
mipo
Berichten: 588
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 19:26
Locatie: amsterdam

AcousticHobby

Bericht door mipo »

http://www3.ocn.ne.jp/~hanbei/eng-intro.html

Mooie projecten. Ik ben benieuwd of iemand wel eens wat gemaakt heeft of basis van "de 3d spirals" ?
r.vos
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 10:00
Locatie: Roden

Re: AcousticHobby

Bericht door r.vos »

hallo mipo,
Ik heb al twee setjes met deze trapjes gebouwd en verkocht, de huidige gebruikers zijn zeer tevreden. Als je ze wil zien of meer informatie wil mail dan even.Ik kan eventueel fotos plaatsen.

Rene.
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: AcousticHobby

Bericht door meiborg »

Ik heb de site wel eens door gesnuffeld, geloof niet dat het zo werkt als die japanner het bedoelt. Ik denk (imho) dat het meer een soort tl werking is zoals in de transMISSIONline, fuzzy transmission line zoals Bernt Timmermans het noemt. Kan natuurlijk goed klinken maar denk dat met een goed doorgerekend ontwerp je betere resultaten bereikt.

Mvg Reinder
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: AcousticHobby

Bericht door Henkjan »

geinig. zien er idd uit als een soort van ML-TL met een rare indeling... je krijgt de lijn ook niet echt lang zo, de route is vrij kort.
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: AcousticHobby

Bericht door meiborg »

Vandaar ook dat ze allemaal wat te kort komen in het laag waarschijnlijk, sommige lijken toch wel wat op een hoorn ontwerp trouwens, die waar de waaier van uitloopt.
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: AcousticHobby

Bericht door HoMeR »

r.vos schreef:
Ik kan eventueel fotos plaatsen.
Foto's = altijd goed !!

:mrgreen:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: AcousticHobby

Bericht door Marp »

Lang geleden kwam Rho eens met een spiraal van die website. Hij is er zelfs mee bezig geweest, maar dat bleek nog behoorlijk bewerkelijk te zijn.

Misschien was dat maar goed, anders hadden we wellicht nooit zijn mooie Seas Classics mogen aanschouwen/horen. :mrgreen:
r.vos
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 10:00
Locatie: Roden

Re: AcousticHobby

Bericht door r.vos »

een paar
Bijlagen
DSC00342.JPG
DSC00344.JPG
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: AcousticHobby

Bericht door HoMeR »

Driver ?? :-"
mipo
Berichten: 588
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 19:26
Locatie: amsterdam

Re: AcousticHobby

Bericht door mipo »

Wat ik o.a. zo aardig vind van sommige ontwerpen van Masaaki Takenaka is dat je iets van
de binnenconstructie aan de buitenkant terug ziet.

Het maken van de spiraalvormige poort lijkt me ook een leuke uitdaging..
r.vos
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 10:00
Locatie: Roden

Re: AcousticHobby

Bericht door r.vos »

DSCN1048.JPG
DSCN1048.JPG (69.89 KiB) 258 keer bekeken
Gebruikersavatar
Sjaudio
Berichten: 312
Lid geworden op: vr 18 aug 2006, 0:03
Locatie: Venlo

Re: AcousticHobby

Bericht door Sjaudio »

Abnormaal mooi! :shock:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”