Pjotr schreef:indoubt schreef:Nu de versterkertjes in de maak cq klaar zijn wil ik wel eens weten wat jullie voor oplossingen voor de behuizing hebben verzonnen.
Met een printplaatje van 25 mm bij 75 mm moeten er toch wat creatieve ideen opborrelen.
Een van mijn T ampjes moet in een zo klein mogelijke behuizing. Ik denk aan een buisvormige omkasting. Misschien wel een stukje waterleidingbuis. Helaas hadden ze bij de gamma alleen tot 22 mm en ik heb toch echt een maatje groter nodig.
De loodgieter heeft wel roodkoper buis van 40 mm. Zou het mooi koper laten en met celluloselak vernissen.
Overigens die LEMO plugjes zijn idd erg mooi en ze kunnen heel wat stroom versjouwen. Er is van LEMO gigantisch veel te krijgen, zou er dan ook voor de voeding en speakeraansluiting ook LEMO aan zetten:
http://www.lemo.com/index.html Maar ja, weer niet in de hobbyhandel te krijgen.
De plugjes komen uit de doos van pa. ik zou niet zo weten waar ze te krijgen zijn maar de kwaliteit is erg hoog.
De buis is binnen. 13,5 cm waterleidingbuis van rond 35mm. Aan de voorkant komt een messing insert (gaat gesoldeerd worden) met een gat voor de potmeteras. Misschien nog een klein gaatje voor een 1,5 mm led. Aan de achterkant komt een soldeerkap (die ik met een klein schroefje vastzet) Hierin moeten alle aansluitingen komen. De printplaat word gemonteerd op een stukje aluminiumstrip van 25 mm breed en 3 dik. De strip trek ik vast met twee schroeven die in de hardhouten voetjes worden verborgen
Schuurpapier gehaald tot korrel 1200. De pijp en voorkant zijn nu al gedaan tot korrel 600.
Binnenkort maak ik wel wat picjes
Wat gebruiken jullie om te polijsten, zeg maar fijner als korrel 1200. Ik heb even met commandant geprobeerd maar weet niet of dat wel zo fijn werkt.