projekt egalisatiemortel

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door hannesie »

Stel dat ze uit het lood staan, kan ik mij bij Arno niet helemaal voorstellen, :mrgreen: dan kun je nog altijd uitboren en met Epoxy er in lijmen.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3258
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door MechanicalAnimal »

Arno schreef:
MechanicalAnimal schreef:
ik had 't al even geoppperd bij je thuis, maar zou je niet beter kunnen gaan voor een gat door-en-door met daarachter een montage-ring met getapte gaten?...Als die rampamoeren ook maar iets uit het lood staan dan kun je je driver al niet meer fatsoenlijk vastsnokken?
En toen zei ik ook al: Hoezo uit het lood???? :lol:
Ik weet genoeg :lol:
Gebruikersavatar
Ronald_1
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 05 mar 2006, 21:13

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door Ronald_1 »

Erg interessant en origineel project dit! Mooie drivers ook, daar moet een mooi klinkende luidspreker mee gemaakt kunnen worden. :)

Ik weet niet hoe vochtbestendig die mortel is, maar om de luidsprekers te beschermen tegen vochtvlekken zou ik een coating aan de buitenkant aanbrengen.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door Arno »

Ronald_1 schreef:
Ik weet niet hoe vochtbestendig die mortel is, maar om de luidsprekers te beschermen tegen vochtvlekken zou ik een coating aan de buitenkant aanbrengen.
Ik ga zeker eerst wat proefstukjes maken. Ik heb een paar dingen in gedachten;
-Trae Lyx Naturel, dat is een tweecomponenten watergedragen parketlak die ook kan worden toegepast op minerale ondergronden. Het lijkt daarmee onbehandeld.
-Osmo hardwax
-bijenwas
-niets. gewoon lekker smoezelig laten worden :)
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3258
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door MechanicalAnimal »

Arno schreef:
-niets. gewoon lekker smoezelig laten worden :)
*Drivers eruit schroeven;
*Kasten in de garage zetten;
*Kids in ouwe kleren hijsen;
*regenboog aan potten verf opentrekken;
*kids carte blanche geven.

hoppa! Herman Brood is er niks bij :mrgreen:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3258
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door MechanicalAnimal »

Magneten voor je frontjes zijn besteld kerel :D

20 stuks 12 mm diameter en 6 mm dik

Afbeelding
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door b_force »

Een houtbewerker die met beton gaat werken?
Ben je van je geloof afgestapt? :lol:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3258
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door MechanicalAnimal »

Magneetjes zijn onderweg aus die Heimat

1. √ Bestelling ontvangen 31.10.2010 20:47
2. √ Betaling ontvangen 01.11.2010 13:00
3. √ Ter verzending vrijgegeven 01.11.2010 07:21
4. √ Transportdocumenten uitgevaardigd 01.11.2010 08:45
5. √ Waren verzonden 02.11.2010 09:04
6. Geschatte ontvangstdatum (ca. 08.11.2010)

08.11.2010.......alsof ik 1000 kilo magneet heb besteld ofzo :-#

Zodra ik ze heb stuur ik jouwes door, kerel :D
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door Arno »

MechanicalAnimal schreef:
08.11.2010.......alsof ik 1000 kilo magneet heb besteld ofzo :-#
Misschien wel 1000 kilo aan kleefkracht :lol:

Die tekst op de site:
Wanneer u meent met deze magneet uw boodschappenlijstje aan de koelkast te kunnen hangen, dan heeft u het concept der Supermagneten nog niet begrepen: Vergeet het! U zou hem niet meer met blote handen van de koelkast kunnen krijgen.
Je begrijpt wel wat ik ga proberen zodra ik ze hier heb :mrgreen:

En bedankt voor de moeite :wink:

b_force schreef:
Een houtbewerker die met beton gaat werken?
Ben je van je geloof afgestapt? :lol:
Weer eens wat anders toch? Hoewel het meeste werk toch weer houtbewerking is, met het maken van die mallen :)
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door Arno »

Ik zat nog eens wat te fröbelen in sketchup. Nu vroeg ik me af of zoiets geschikt zou zijn om staande golven tegen te gaan, maar tegelijk niet teveel liters verliezen.
Bijlagen
schuineschotten.png
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door meiborg »

Geloof dat in de top kast van de Nescio ook twee shotten zitten bekleed met vilt en gevuld met angelhair, werkte wel goed aldus Henkjan. Maar of het nodig is met die lange golflengtes bij een subwoofer?

Mvg Reinder
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door Arno »

meiborg schreef:
Geloof dat in de top kast van de Nescio ook twee shotten zitten bekleed met vilt en gevuld met angelhair, werkte wel goed aldus Henkjan. Maar of het nodig is met die lange golflengtes bij een subwoofer?

Mvg Reinder
Het wordt geen subwoofer, maar een tweeweg monitor.

Maar bedankt, ik zal die Nescio eens bestuderen.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3258
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door MechanicalAnimal »

Arno schreef:
Ik zat nog eens wat te fröbelen in sketchup. Nu vroeg ik me af of zoiets geschikt zou zijn om staande golven tegen te gaan, maar tegelijk niet teveel liters verliezen.
Midkast vorm vergelijk maar ik neem aan dat dta niet aan jouw aandacht voorbij was gegaan.

Allicht is deze oplossing ook wat voor...aangezien je toch niks te doen hebt :lol: :

De midsectie in de Mezzo Galactica heeft zo'n onregelmatige binnenzijde:
Afbeelding

Misschien vind je het handiger om de binnenzijde op deze wijze te doen dan twee van die planken plaatsen. Voordeel is wel dat je wat meer bracing hebt op jouw wijze maar of dat nou echt nodig is bij zo'n mortelkist vraag ik me af.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door hannesie »

Er was eens!!

Een discussie hoe je de staande golf kon berekenen.

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 8#p1472988
Dan zou je dus kunnen uitrekenen of die inderdaad optreed.

Ik heb dat ook eens geprobeerd, om parallelle wanden te elimineren, delen van PVC pijpen.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door Arno »

MechanicalAnimal schreef:
Arno schreef:
Hier nog een plaatje van wat toegevoegde facetten en een van de mee te gieten rampamoeren.
ik had 't al even geoppperd bij je thuis, maar zou je niet beter kunnen gaan voor een gat door-en-door met daarachter een montage-ring met getapte gaten? Afdichtingsrubber tussen driver en behuizing en klaar ben je. Als die rampamoeren ook maar iets uit het lood staan dan kun je je driver al niet meer fatsoenlijk vastsnokken?
Hier een schetsje van het plan om de rampamoeren netjes loodrecht mee te gieten.
Bijlagen
rampa.png
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door Pjotr »

Is het niet makkelijker (en betrouwbaarder) om er achteraf expansie bussen in te zetten?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door Arno »

Pjotr schreef:
Is het niet makkelijker (en betrouwbaarder) om er achteraf expansie bussen in te zetten?
Zo vlak aan de rand een expansiebus? Lijkt me niet verstandig.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door Pjotr »

Je gaat toch geen "koek" mortel gebruiken? Die bussen zet je natuurlijk eerst vast met een inbus stelboutje, direct met de speakerschroeven gaat natuurlijk niet.

Beter lijkt mij sowieso om door en door bouten te nemen in het geval van een smalle rand en niet in het beton zelf te verankeren.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door dre »

misschien een blokje trespa in gieten?
ik heb nog wel stukjes van 24mm voor je.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door Pjotr »

Beton is gewoon niet sterk met trekbelastingen, wat je altijd hebt met wat je ook ingiet. Ik zou tooch echt gaan voor het ingieten van een busje waar je later een schroef door kunt steken met een dikke ring aan de achterkant.
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door meiborg »

Excuses, ik zat weer eens op te letten kuch.

Mvg Reinder
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door Arno »

Pjotr schreef:
Beton is gewoon niet sterk met trekbelastingen, wat je altijd hebt met wat je ook ingiet. Ik zou tooch echt gaan voor het ingieten van een busje waar je later een schroef door kunt steken met een dikke ring aan de achterkant.
Overal is aan gedacht :) De rampamoeren vlecht ik aan de wapening met ijzerdraad.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3258
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door MechanicalAnimal »

u heeft mail! ben je adresgegevens weer 's kwijt :-#
molekuul
Berichten: 507
Lid geworden op: wo 02 feb 2005, 15:31
Locatie: Goirle

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door molekuul »

je kunt ook de gaten wat groter maken en later chemische ankers gebruiken voor het vastzetten van de moeren in welke vorm dan ook.
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: projekt egalisatiemortel

Bericht door meiborg »

Zat ik ook aan te denken, of bijvoorbeeld later gaten er in boren en draadeind erin lijmen met twee componenten hars.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”