projekt egalisatiemortel
Moderator: Beheerdersteam
Re: projekt egalisatiemortel
Stel dat ze uit het lood staan, kan ik mij bij Arno niet helemaal voorstellen,
dan kun je nog altijd uitboren en met Epoxy er in lijmen.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: projekt egalisatiemortel
Ik weet genoegArno schreef:En toen zei ik ook al: Hoezo uit het lood????MechanicalAnimal schreef:ik had 't al even geoppperd bij je thuis, maar zou je niet beter kunnen gaan voor een gat door-en-door met daarachter een montage-ring met getapte gaten?...Als die rampamoeren ook maar iets uit het lood staan dan kun je je driver al niet meer fatsoenlijk vastsnokken?
Re: projekt egalisatiemortel
Erg interessant en origineel project dit! Mooie drivers ook, daar moet een mooi klinkende luidspreker mee gemaakt kunnen worden.
Ik weet niet hoe vochtbestendig die mortel is, maar om de luidsprekers te beschermen tegen vochtvlekken zou ik een coating aan de buitenkant aanbrengen.
Ik weet niet hoe vochtbestendig die mortel is, maar om de luidsprekers te beschermen tegen vochtvlekken zou ik een coating aan de buitenkant aanbrengen.
Re: projekt egalisatiemortel
Ik ga zeker eerst wat proefstukjes maken. Ik heb een paar dingen in gedachten;Ronald_1 schreef:Ik weet niet hoe vochtbestendig die mortel is, maar om de luidsprekers te beschermen tegen vochtvlekken zou ik een coating aan de buitenkant aanbrengen.
-Trae Lyx Naturel, dat is een tweecomponenten watergedragen parketlak die ook kan worden toegepast op minerale ondergronden. Het lijkt daarmee onbehandeld.
-Osmo hardwax
-bijenwas
-niets. gewoon lekker smoezelig laten worden
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: projekt egalisatiemortel
*Drivers eruit schroeven;Arno schreef:-niets. gewoon lekker smoezelig laten worden
*Kasten in de garage zetten;
*Kids in ouwe kleren hijsen;
*regenboog aan potten verf opentrekken;
*kids carte blanche geven.
hoppa! Herman Brood is er niks bij
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: projekt egalisatiemortel
Een houtbewerker die met beton gaat werken?
Ben je van je geloof afgestapt?
Ben je van je geloof afgestapt?
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: projekt egalisatiemortel
Magneetjes zijn onderweg aus die Heimat
1. √ Bestelling ontvangen 31.10.2010 20:47
2. √ Betaling ontvangen 01.11.2010 13:00
3. √ Ter verzending vrijgegeven 01.11.2010 07:21
4. √ Transportdocumenten uitgevaardigd 01.11.2010 08:45
5. √ Waren verzonden 02.11.2010 09:04
6. Geschatte ontvangstdatum (ca. 08.11.2010)
08.11.2010.......alsof ik 1000 kilo magneet heb besteld ofzo
Zodra ik ze heb stuur ik jouwes door, kerel
1. √ Bestelling ontvangen 31.10.2010 20:47
2. √ Betaling ontvangen 01.11.2010 13:00
3. √ Ter verzending vrijgegeven 01.11.2010 07:21
4. √ Transportdocumenten uitgevaardigd 01.11.2010 08:45
5. √ Waren verzonden 02.11.2010 09:04
6. Geschatte ontvangstdatum (ca. 08.11.2010)
08.11.2010.......alsof ik 1000 kilo magneet heb besteld ofzo
Zodra ik ze heb stuur ik jouwes door, kerel
Re: projekt egalisatiemortel
Misschien wel 1000 kilo aan kleefkrachtMechanicalAnimal schreef:08.11.2010.......alsof ik 1000 kilo magneet heb besteld ofzo![]()
Die tekst op de site:
Je begrijpt wel wat ik ga proberen zodra ik ze hier hebWanneer u meent met deze magneet uw boodschappenlijstje aan de koelkast te kunnen hangen, dan heeft u het concept der Supermagneten nog niet begrepen: Vergeet het! U zou hem niet meer met blote handen van de koelkast kunnen krijgen.
En bedankt voor de moeite
Weer eens wat anders toch? Hoewel het meeste werk toch weer houtbewerking is, met het maken van die mallenb_force schreef:Een houtbewerker die met beton gaat werken?
Ben je van je geloof afgestapt?
Re: projekt egalisatiemortel
Ik zat nog eens wat te fröbelen in sketchup. Nu vroeg ik me af of zoiets geschikt zou zijn om staande golven tegen te gaan, maar tegelijk niet teveel liters verliezen.
Re: projekt egalisatiemortel
Geloof dat in de top kast van de Nescio ook twee shotten zitten bekleed met vilt en gevuld met angelhair, werkte wel goed aldus Henkjan. Maar of het nodig is met die lange golflengtes bij een subwoofer?
Mvg Reinder
Mvg Reinder
Re: projekt egalisatiemortel
Het wordt geen subwoofer, maar een tweeweg monitor.meiborg schreef:Geloof dat in de top kast van de Nescio ook twee shotten zitten bekleed met vilt en gevuld met angelhair, werkte wel goed aldus Henkjan. Maar of het nodig is met die lange golflengtes bij een subwoofer?
Mvg Reinder
Maar bedankt, ik zal die Nescio eens bestuderen.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: projekt egalisatiemortel
Midkast vorm vergelijk maar ik neem aan dat dta niet aan jouw aandacht voorbij was gegaan.Arno schreef:Ik zat nog eens wat te fröbelen in sketchup. Nu vroeg ik me af of zoiets geschikt zou zijn om staande golven tegen te gaan, maar tegelijk niet teveel liters verliezen.
Allicht is deze oplossing ook wat voor...aangezien je toch niks te doen hebt
De midsectie in de Mezzo Galactica heeft zo'n onregelmatige binnenzijde:

Misschien vind je het handiger om de binnenzijde op deze wijze te doen dan twee van die planken plaatsen. Voordeel is wel dat je wat meer bracing hebt op jouw wijze maar of dat nou echt nodig is bij zo'n mortelkist vraag ik me af.
Re: projekt egalisatiemortel
Er was eens!!
Een discussie hoe je de staande golf kon berekenen.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 8#p1472988
Dan zou je dus kunnen uitrekenen of die inderdaad optreed.
Ik heb dat ook eens geprobeerd, om parallelle wanden te elimineren, delen van PVC pijpen.
Een discussie hoe je de staande golf kon berekenen.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 8#p1472988
Dan zou je dus kunnen uitrekenen of die inderdaad optreed.
Ik heb dat ook eens geprobeerd, om parallelle wanden te elimineren, delen van PVC pijpen.
Re: projekt egalisatiemortel
Hier een schetsje van het plan om de rampamoeren netjes loodrecht mee te gieten.MechanicalAnimal schreef:ik had 't al even geoppperd bij je thuis, maar zou je niet beter kunnen gaan voor een gat door-en-door met daarachter een montage-ring met getapte gaten? Afdichtingsrubber tussen driver en behuizing en klaar ben je. Als die rampamoeren ook maar iets uit het lood staan dan kun je je driver al niet meer fatsoenlijk vastsnokken?Arno schreef:Hier nog een plaatje van wat toegevoegde facetten en een van de mee te gieten rampamoeren.
Re: projekt egalisatiemortel
Is het niet makkelijker (en betrouwbaarder) om er achteraf expansie bussen in te zetten?


Re: projekt egalisatiemortel
Zo vlak aan de rand een expansiebus? Lijkt me niet verstandig.Pjotr schreef:Is het niet makkelijker (en betrouwbaarder) om er achteraf expansie bussen in te zetten?
Re: projekt egalisatiemortel
Je gaat toch geen "koek" mortel gebruiken? Die bussen zet je natuurlijk eerst vast met een inbus stelboutje, direct met de speakerschroeven gaat natuurlijk niet.
Beter lijkt mij sowieso om door en door bouten te nemen in het geval van een smalle rand en niet in het beton zelf te verankeren.
Beter lijkt mij sowieso om door en door bouten te nemen in het geval van een smalle rand en niet in het beton zelf te verankeren.
Re: projekt egalisatiemortel
misschien een blokje trespa in gieten?
ik heb nog wel stukjes van 24mm voor je.
ik heb nog wel stukjes van 24mm voor je.
Re: projekt egalisatiemortel
Beton is gewoon niet sterk met trekbelastingen, wat je altijd hebt met wat je ook ingiet. Ik zou tooch echt gaan voor het ingieten van een busje waar je later een schroef door kunt steken met een dikke ring aan de achterkant.
Re: projekt egalisatiemortel
Overal is aan gedachtPjotr schreef:Beton is gewoon niet sterk met trekbelastingen, wat je altijd hebt met wat je ook ingiet. Ik zou tooch echt gaan voor het ingieten van een busje waar je later een schroef door kunt steken met een dikke ring aan de achterkant.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: projekt egalisatiemortel
je kunt ook de gaten wat groter maken en later chemische ankers gebruiken voor het vastzetten van de moeren in welke vorm dan ook.
Re: projekt egalisatiemortel
Zat ik ook aan te denken, of bijvoorbeeld later gaten er in boren en draadeind erin lijmen met twee componenten hars.

