project: termino
Moderator: Beheerdersteam
Re: project: termino
Heeel mooi dat gebuigde hout ! Aardig wat hout bewerking skills zo te zien 
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12448
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: project: termino
Je bedoelt, spikes ontkoppelen niet?jeroen_d schreef:dre, waarom spikes? siliconenrubber ontkoppelt beter.
Re: project: termino
Ik denk dat esthetiek hier geen onbelangrijke rol speeltb_force schreef:Je bedoelt, spikes ontkoppelen niet?jeroen_d schreef:dre, waarom spikes? siliconenrubber ontkoppelt beter.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: project: termino
Arno schreef:Misschien is het een idee om tussen de kast en de voetplaat iets met siliconenrubber te doen?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: project: termino
Dat kan ik beamen. Toen de Nescio bij mij thuis stond, stond de topkast op spikes. Even een plankje gemaakt met aan beide kanten siliconenkit. Het verschil was erg duidelijk in het voordeel van de siliconen. (Siliconen rulezzz
)
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: project: termino
Prachtige pics weer Arno!Arno schreef:Een nieuwe freestest voor de PHL-1130. De driver gaat er soepeltjes in en uit. Toch blijft het dan weer lastig; hoeveel lak komt er bij? Liever dan toch maar een fractie ruimer, dan past ie tenminste.
ff voor de zekerheid: komt er onder die 1130 nog afdichtingsband? Heb je daar de diepte al voor gecorrigeerd?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: project: termino
ik doe altijd een dun laagje acrylkit, werkt makkelijker en beter imho dan dat gepruts met tochtstripMechanicalAnimal schreef:.... komt er onder die 1130 nog afdichtingsband? Heb je daar de diepte al voor gecorrigeerd?
Re: project: termino
De diepte heb ik me nog niet druk om gemaakt. Dre gaat idd er nog iets van neopreen onder plakken, dus daar moeten we nog even naar kijken. Het belangrijkste was de passing van de vorm, en dat is goed gelukt.MechanicalAnimal schreef:Prachtige pics weer Arno!Arno schreef:Een nieuwe freestest voor de PHL-1130. De driver gaat er soepeltjes in en uit. Toch blijft het dan weer lastig; hoeveel lak komt er bij? Liever dan toch maar een fractie ruimer, dan past ie tenminste.
ff voor de zekerheid: komt er onder die 1130 nog afdichtingsband? Heb je daar de diepte al voor gecorrigeerd?
Re: project: termino
dan neem ik er alvast 1!Arno schreef:Straks komen er nog meer. As we speak staat er wat in de klemmen
Re: project: termino
Inderdaad. Spikes koppelen en dat werkt alleen goed als je dat doet aan een heel grote gedempte massa. Als hetgeen waaraan je koppelt gaat meetrillen en zingen wordt het alleen maar slechter. De onderkant van je speaker blijft met spikes dan wel beter op zijn plek, maar het middel is vaak erger dan de kwaal.b_force schreef:Je bedoelt, spikes ontkoppelen niet?jeroen_d schreef:dre, waarom spikes? siliconenrubber ontkoppelt beter.
Re: project: termino
toch klinkt het laag vaak beter met spikes als met dempers......
maar goed,ik ben altijd wel in voor een test
maar goed,ik ben altijd wel in voor een test
Re: project: termino
gewoon zelf wat maken?jeroen_d schreef:Ik denk dat je in jouw ruimte beide opties moet proberen.
ik heb wel testen gedaan met rubberen dempers,hardhouten voetjes en spikes.
voor het laag kwamen de spikes er eigenlijk altijd als beste uit en voor mid/hoog de houten blokjes.
rubber was altijd wel prima,laten we het universeel noemen
Re: project: termino
Ja, zelf wat maken. Het rubber moet slap genoeg zijn. Daarom werkt siliconen zo goed. Maak een malletje en spuit die vol met zo'n tube uit de bouwmarkt. Dan kun je zelf iets maken wat hierop lijkt: http://www.sonicdesign.se/sdfeet.html
Re: project: termino
dat zal het simpelste zijn wat ik ooit gemaakt heb!
als het goed is kan ik ook nog een iets hardere kwaliteit siliconen krijgen,misschien beter voor hogere massa.
ik zal eens zal bij elkaar gaan sprokkelen,misschien leuk om en kit met verschillende matrialen te maken.
nu voor handen:
-trespa
-ebben
-rubber
als het goed is kan ik ook nog een iets hardere kwaliteit siliconen krijgen,misschien beter voor hogere massa.
ik zal eens zal bij elkaar gaan sprokkelen,misschien leuk om en kit met verschillende matrialen te maken.
nu voor handen:
-trespa
-ebben
-rubber
Re: project: termino
Voor de hogere massa zou ik gewoon wat grotere en hogere exemplaren maken. Als je het materiaal zacht houdt, maak je een massaveersysteem met een zo laag mogelijke eigenfrequentie. Liefst nog beneden 20Hz natuurlijk.
Re: project: termino
het zal me benieuwen hoe het is om je speakers op pudding te zetten
maar ik zal de test eerst met de huidige speakers doen......
maar ik zal de test eerst met de huidige speakers doen......
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: project: termino
Insmeren schijnt ook wonderwel te werken en hinderlijke akoestische narigheden te elimineren...heus 
