Hoe was Beetsterzwaag 2010?

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Hoe was Beetsterzwaag 2010?

Bericht door HoMeR »

hannesie schreef:
3. Het was voor mij een openbaring dat mensen hun creatie laten horen terwijl ze er zelf nog bijna geen noot op hebben gehoord, er komt geluid uit en dat is voldoende om mee te nemen. :mrgreen:
Ik neem aan dat mijn doublehorn Spawn met Fostex 168 daarmee bedoeld.
Dat is natuurlijk de mooiste manier om meteen "objectieve" (de ruimte is natuurlijk niet optimaal) opbouwende kritiek te krijgen.
Heb zeker een aantal dingen gehoord waar ik meteen mee aan het werk kan om ze te verbeteren...... :wink:

Heb trouwens gisteravond heerlijk zitten luisteren (de rest van de familie was de deur uit 8) )..........

Vond het ook dit jaar weer retegezellig ! Het is, ondanks dat dit voor mij slechts de 3e keer was, net alsof je vrienden spreekt die je jaren niet hebt gezien.....
Volgend jaar ben ik er zeker weer bij (misschien wel met spullen waarvan de lijm wel al droog is :wink: )
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hoe was Beetsterzwaag 2010?

Bericht door hannesie »

Ik was zo verbaast dat ik mijn interlinks blijkbaar vergat :D

Nu is het met Breedbanders waarschijnlijk wel bekend of ze mogelijk een correctie nodig hebben, maar toch wel frappant.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: Hoe was Beetsterzwaag 2010?

Bericht door weidok »

zo een nachtje geslapen en wat tijd om alles te overdenken...
en lekker te dromen van speakers, vertserkers enz... :)

Het was weer een bere leuk dus..

opkomst was behoorlijk groot ca. 35 liefhebbers ..

ook nieuwsgierige dorpsbewoners kwamen zomaar even binnen
om te luisteren ...

Iedereen bedankt voor alle moeite om die al die mooie spulletjes mee te nemen..
sommigen kwamen van heel ver...
en moesten zelfs hier in het hoge noorden overnachten :)

ook creaties in aanbouw met een hoge aaibaarheidsfactor waren meegenomen :lol:

Hoewel de akoestiek niet optimaal was (is) ,
je kan en mag zo'n zaal niet met een huiskamer vergelijken :) ,
heb ik leuke ontwerpen gehoord...
en heb ik weer een heel hoop informatie opgedaan !!!

Kortom: Leuk he .... dat AUDIOVIRUS

:idea: dus volgend jaar maar weer... dacht ik zo
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15175
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Hoe was Beetsterzwaag 2010?

Bericht door Barry2001 »

Was erg onder de indruk van de "Hans" speakers, mooi open geluid, met een mooi hoog en laag. Beetje zelfde indruk die de Paper Hatts in Breda maaken. Zoek een stel speakers voor op de hobbykamer (niet al te groot dus), en was overtuigd van de Paper Hatts, maar nu ik Hans gehoord heb, hmm...
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15175
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Hoe was Beetsterzwaag 2010?

Bericht door Barry2001 »

TubeHead schreef:
Barry2001 schreef:
Heb ook een leuke dag gehad,
potverdorie... Was je er ook ? Had graag nog even een babbeltje gemaakt met jou. :D
Haha, heb ik jou niet gesproken? Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet van een ieder de naam weet van wie ik gesproken heb... misschien dat de naamkaartjes weer een idee voor volgend jaar zijn :D

Ik zit hier vooraan, 2e van links.
Bijlagen
P1010433-1000.jpg
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15175
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Hoe was Beetsterzwaag 2010?

Bericht door Barry2001 »

weidok schreef:
zo een nachtje geslapen en wat tijd om alles te overdenken...
en lekker te dromen van speakers, vertserkers enz... :)

Het was weer een bere leuk dus..

opkomst was behoorlijk groot ca. 35 liefhebbers ..

ook nieuwsgierige dorpsbewoners kwamen zomaar even binnen
om te luisteren ...

Iedereen bedankt voor alle moeite om die al die mooie spulletjes mee te nemen..
sommigen kwamen van heel ver...
en moesten zelfs hier in het hoge noorden overnachten :)

ook creaties in aanbouw met een hoge aaibaarheidsfactor waren meegenomen :lol:

Hoewel de akoestiek niet optimaal was (is) ,
je kan en mag zo'n zaal niet met een huiskamer vergelijken :) ,
heb ik leuke ontwerpen gehoord...
en heb ik weer een heel hoop informatie opgedaan !!!

Kortom: Leuk he .... dat AUDIOVIRUS

:idea: dus volgend jaar maar weer... dacht ik zo
Ik vind persoonlijk het voordeel van 1 zaal: je mist niks :mrgreen: er is een luisterschema, alles komt achter elkaar aan bod, en als je gewoon geduld hebt hoor je alles. In Breda kan je maar zo een sessie missen, omdat het gewoon praktisch niet te doen is het luisterschema exact aan de tijd te houden. Maar perfekte organisatie, hoop dat jullie het volgend jaar weer doen!
Hypex_support
ZA-sponsor: Hypex Electronics
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 26 jul 2009, 16:25

Re: Hoe was Beetsterzwaag 2010?

Bericht door Hypex_support »

Vond het ook erg leuk om eens aan de andere kant van de audio te kijken :)

Dus misschien tot volgend jaar!
Gebruikersavatar
Dalojan
In memoriam †
Berichten: 555
Lid geworden op: do 12 aug 2010, 19:30
Locatie: Oosterwolde
Contacteer:

Re: Hoe was Beetsterzwaag 2010?

Bericht door Dalojan »

Voor mij was het de eerste keer dat ik zo'n event mee maak. Ik vond het heel leuk en inspirerend om creaties van anderen te horen en zien. Een ding volgend jaar ben ik zeker weer van de partij en misschien neem ik dan wel weer andere spullen mee die beter in staat zijn de ruimte met geluid te vullen. Al met al werkt het inspirerend om ook weer eens wat met speakers te gaan doen.

In ieder geval wil ik iedereen bedanken voor de leuke dag.
Misschien kan ik de volgende keer mijn opstelling ook iets beter voorbereiden met wat eenvoudige akoestische demping in de ruimte, bijvoorbeeld met een tapis Beige op de vloer om reflecties wat te verminderen en het geluid nog aangenamer te maken.
Laatst gewijzigd door Dalojan op wo 11 mar 2026, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Hoe was Beetsterzwaag 2010?

Bericht door TubeHead »

Barry2001 schreef:
Haha, heb ik jou niet gesproken? Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet van een ieder de naam weet van wie ik gesproken heb... misschien dat de naamkaartjes weer een idee voor volgend jaar zijn :D

Ik zit hier vooraan, 2e van links.
Volgens mij heb ik je maar heel even gesproken. Maar was nog benieuwd naar je bevindingen van je KT88. :)

Heb alweer zin in de volgende Luisterdag ! Duurt alleen nog zo lang :(
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Hoe was Beetsterzwaag 2010?

Bericht door bas focal m180 »

Ik heb me uitstekend vermaakt, jammer dat ik wat eerder weg moest.

Het zou mooi zijn als de volgende keer we op ZBforum 3 referentie nummers zouden nemen waarmee we elke zet mee beginnen zodat bijna iedereen dat nummer kent vanuit zijn eigen setup en we daarmee alles beter kunnen verglijken , grote voorbeeld was de Fostex Spawn van HoMeR die op zijn eigen muziek mij als indruk teleurstellend was , wat helemaal niet zo is want het was de keuze van zijn muziek bleek op het laatste nummer , gelukkug maar .
Dit is geen critiek HoMeR , alleen mijn indruk , en jouw smaak van muziek is alleen niet de mijne , wat erg jammer kan zijn om een goede en eerlijke indruk te krijgen van (jouw) speakers.
En als jij met jouw muziek keuze zeer te vreden bent met je speakers dan ben ik de laatste die daar dan er iets over ga zeggen want het zijn jouw speakers en jij moet daarmee tevreden zijn en niet ik .
Het is alleen als voorbeeld wat verschillende muziek soorten als luisteraar een verkeerde indruk kan geven op een speaker die ten horen wordt gebracht, die kan helemaal verkeerd zijn zoals ik dus had, wat mischien ook weer als compliment gezien kan worden dat de speakers van HoMeR juist zeer goed zijn en laten horen wat wordt afgespeeld , maar daarvoor zou ik een tijd en mijn cd'tjes erop moeten loslaten .
Men snapt wel wat ik bedoel.
En naambordje voor iedereen zou ook leuk zijn.

Ik hoop dat ik volgende keer er weer bij kan zijn en dan ook iets kan laten horen .
EEN GESLAAGDE DAG.
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Hoe was Beetsterzwaag 2010?

Bericht door HoMeR »

@ bas focal m180;

Je hebt gelijk. Het is zeker afhankelijk van de muzieksoort die gedraaid wordt (3 tot 5 referentienummers; die liefst van te voren bekend zijn, is een zeer goed plan).
Ik heb 's avonds nog tot 00:30 muziek zitten luisteren en het verschil is groot. De dynamiek is goed, de afstemming niet (misschien een filtertje.......; meten dus!)
Ik heb zeker een aantal CD's /LP's gedraaid waarvan ik dacht : "Wauw, dat is veel gaver zo dan met mijn oude setup !". Echter ook: "slechte opname".... En ik heb ook een aantal dingen afgezet omdat ik vond dat ze niet tot hun recht kwamen.

Een ding is zeker:
Ze zijn nog niet af !!!

En naambordjes zijn echt een must op dit soort bijeenkomsten, het liefst met je eigen avatar.
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Hoe was Beetsterzwaag 2010?

Bericht door bas focal m180 »

Ben blij dat je het zo opvat.
Maybee next year , zo ja dan wil ik ze horen op daire-streets sultans of swing . gr bas.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15175
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Hoe was Beetsterzwaag 2010?

Bericht door Barry2001 »

TubeHead schreef:
Barry2001 schreef:
Haha, heb ik jou niet gesproken? Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet van een ieder de naam weet van wie ik gesproken heb... misschien dat de naamkaartjes weer een idee voor volgend jaar zijn :D

Ik zit hier vooraan, 2e van links.
Volgens mij heb ik je maar heel even gesproken. Maar was nog benieuwd naar je bevindingen van je KT88. :)

Heb alweer zin in de volgende Luisterdag ! Duurt alleen nog zo lang :(
Eerst de winter even door. Ik denk wel dat de tijd rijp is om ook eens wat mee te nemen, ik kan de KT88 dan wel meenemen. Hij is elektrisch helemaal af dus, maar zoals gezegd gaat 'ie een dezer dagen nog weer gestript worden ivm de topplaat. Vind het een fijne versterker in elk geval. Maar tot in Breda dan!
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Hoe was Beetsterzwaag 2010?

Bericht door Leeuwarden »

HoMeR schreef:
En naambordjes zijn echt een must op dit soort bijeenkomsten, het liefst met je eigen avatar.
Oh jee... :oops:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hoe was Beetsterzwaag 2010?

Bericht door hannesie »

Leeuwarden schreef:
Oh jee... :oops:
Dan neem je toch gewoon je BCE mee :lol: :oops:

Kan ik dat eigenlijk wel zeggen :roll:.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Hoe was Beetsterzwaag 2010?

Bericht door Leeuwarden »

Ja hoor. dat kan je gerust zeggen... Ik hoop trouwens dat ik een volgende keer wel weer eens van de partij ben...
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33828
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Hoe was Beetsterzwaag 2010?

Bericht door Henkjan »

ik vond t een zeer geslaagde dag, heerlijk relaxed, lekker kunnen kletsen (sorry Hans), lekkere muziek gehoord. t was de 2 uur rijden zeker waard. ik zou zeggen: volgend jaar precies zo weer doen, dan ben ik er ook weer bij. mss is er 1 puntje dat we van Breda kunnen overnemen: de afsluitende eetpartij waarbij we de lokale pizzaboer een top avond bezorgen :proost:

ik was ook positief verrast door de akoestiek van de zaal. ja, er trilde wel eens een onderdeel mee, maar ook kleinere systemen (bv Hans met een 10cm woofertje) kwamen ook kwa laag goed uit de verf, had ik in zo'n grote ruimte niet verwacht.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12872
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Hoe was Beetsterzwaag 2010?

Bericht door jeroen_d »

Ha Henkjan, grote ruimtes zijn juist erg versterkend voor het laag. Weet je nog, laatste Breda, grootste ruimte had het meeste laag. Zoveel dat de Nescio niet goed uit de verf kwam terwijl het kleinste systeem daar het mooiste speelde.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33828
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Hoe was Beetsterzwaag 2010?

Bericht door Henkjan »

ja, dat probeer ik te vergeten Jeroen :lol:

hier pakte het dus gelukkig goed uit. maar waar ik op doel is dat ik wel eens een systeempje met een kleine woofer (3" of 4") in een wat grotere ruimte heb horen verzuipen, terwijl het thuis in m'n wat kleinere luisterhok prima klonk
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Hoe was Beetsterzwaag 2010?

Bericht door Zweitse »

Zo, ook even een reactie van mijn zijde. Het was voor mij de eerste keer om zoiets mee te maken, en kan zeggen dat het een leuke dag is geweest. Ik heb niet zoveel mensen gesproken maar dit heeft te maken met het feit dat ik nog maar kort op het forum zit en nog niet zoveel mensen ken. Het idee van naamplaatjes spreekt mij wel aan. Heb veel leuke, en ook minder leuke dingen gehoord. Hoogte punt voor mij waren wel de actieve monitoren van Martijn Hypex, en de Hans. Minder vond ik de dipool. Ik had het idee dat de buizenversterker niet genoeg power had om ze goed aan te sturen. Misschien volgend jaar nog eens laten horen op een transistorversterker. Al met al een hele leuke en geslaagde dag, en hoop dat ik er volgend jaar weer bij kan zijn. Misschien dat dan mijn scanspeak’s klaar zijn en deze kan laten horen.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Hoe was Beetsterzwaag 2010?

Bericht door richard »

Zweitse schreef:
...Minder vond ik de dipool. Ik had het idee dat de buizenversterker niet genoeg power had om ze goed aan te sturen.
In deze ruimte zeker.

Achter in de ruimte viel het geluid helemaal weg, maar ik heb er ook wat dichterbij voor gezeten en daar viel de kwaliteit, ondanks het wat magere laag, helemaal niet tegen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33828
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Hoe was Beetsterzwaag 2010?

Bericht door Henkjan »

ik vond die dipolen erg mooi, maar idd wat dun. niets wat een dsp en een subje per kant niet oplost :) het opvallendste vond ik nog wel dat de soundstage mooi op podium hoogte zat, ondanks de bescheiden maat van de baffles
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Hoe was Beetsterzwaag 2010?

Bericht door audiomanics »

HoMeR schreef:
net alsof je vrienden spreekt die je jaren niet hebt gezien.....
Yep, en dat is nou het gezelligste.. Ik heb ook niet veel sets beluisterd, wel zelfbouwers... (zal zelf ook wel een behoorlijk storende factor geweest zijn :oops: :^o )
Ja, die naamplaatjes had ik ook al in mijn zak zitten.. Hoewel ze mij waarschijnlijk al meteen zouden associeren met audiomanics..
Dus ik heb weer veel gezichten gezien maar een aantal toch niet kunnen koppelen aan hun Nickname en avatar..

Was dus weer gezellie..

Kees
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Hoe was Beetsterzwaag 2010?

Bericht door dre »

zal zelf ook wel een behoorlijk storende factor geweest zijn
was me inderdaad opgevallen :lol:
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Re: Hoe was Beetsterzwaag 2010?

Bericht door sietse »

Tja, naamplaatjes. Zijn al es eerder aan de orde geweest. Ik denk dat ik wel een oplossing weet en kom daar nog wel even op terug met een fotootje. Weidok had overigens stickers mee met de bedoeling, dat je daar je naam op kon zetten en dan ergens op je jasje, trui, overhemd of eventueel op je voorhoofd te plakken. Is dat niet gelukt?
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”