[GEZ] Mp3 pink noise
Moderator: Beheerdersteam
- MrCaBLeGuY
- Berichten: 466
- Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 7:43
- Locatie: Zwaag
- MrCaBLeGuY
- Berichten: 466
- Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 7:43
- Locatie: Zwaag
Re: [GEZ] Mp3 pink noise
inmiddels een gevonden, alleen slechts een minuut lang. 5 of 10 zou praktischer zijn
- Bijlagen
-
- PinkNoise.rar
- (681.33 KiB) 145 keer gedownload
- MrCaBLeGuY
- Berichten: 466
- Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 7:43
- Locatie: Zwaag
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12448
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: [GEZ] Mp3 pink noise
Daar zit geen line-in op?
Je kunt namelijk ook gewoon ARTA -> spectrum analyser gebruiken.
Anders gewoon ARTA -> spectrum analyser loopen en even opnemen op de pc.
Daarna op cd branden ofzo.
Je kunt namelijk ook gewoon ARTA -> spectrum analyser gebruiken.
Anders gewoon ARTA -> spectrum analyser loopen en even opnemen op de pc.
Daarna op cd branden ofzo.
Re: [GEZ] Mp3 pink noise
Heb jij Arta op een iPod aan de praat gekregen?b_force schreef:Daar zit geen line-in op?
Je kunt namelijk ook gewoon ARTA -> spectrum analyser gebruiken.
Anders gewoon ARTA -> spectrum analyser loopen en even opnemen op de pc.
Daarna op cd branden ofzo.
Dat is wel bijzonder (of zoiets
B.t.w. Ik heb hier wel een CD'tje liggen met een half uur roze ruis en een half uur wiite ruis er op. Zelf gebakken
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12448
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: [GEZ] Mp3 pink noise
Nee op een laptop natuurlijk, bijdehandje

Wellicht die cd eventjes weer op servertje zetten ofzo?
Wellicht die cd eventjes weer op servertje zetten ofzo?
Re: [GEZ] Mp3 pink noise
Volgens mij ofzo accepteert de forum server ofzo geen 650MB ofzo.
Maareh, dat progje wat op de iPod draait genereert zelf witte en roze ruis, zowel gewoon als periodic.
Maareh, dat progje wat op de iPod draait genereert zelf witte en roze ruis, zowel gewoon als periodic.
Re: [GEZ] Mp3 pink noise
Je kunt ook eventueel de roze ruis genereren met een (opensource) audio-editor als Audacity (werk ook voor de mac/linux btw).
Ik gebruik het heel vaak als ik even een paar test toontjes nodig om op mijn mp3 speler af te spelen.
Wel v1.3.12(beta) nemen die bevat de roze ruis generator en vele andere dingen.
Daarbij de Lame plugin installeren en je kan dan bijna alle denkbare test toontjes naar eigen voorkeur mee maken
.
Kan helaas niet een half uur in de bijlage doen, zelfs als mp3 wordt het dan een beetje groot (68.6Mb) op 320kps.
Maar zelf maken is heel eenvoudig:
Audacity openen -> generate noise -> pink -> amplitude (level 0.7 is -3dB en 0.8 is -1.9dB) & tijd invullen -> ok
-> dan naar de tab 'file' gaan -> export kiezen -> opslaan als mp3 kiezen en bij options de bitrate voor de mp3 invullen.
Klaar is MrCaBLeGuY dan
Ik gebruik het heel vaak als ik even een paar test toontjes nodig om op mijn mp3 speler af te spelen.
Wel v1.3.12(beta) nemen die bevat de roze ruis generator en vele andere dingen.
Daarbij de Lame plugin installeren en je kan dan bijna alle denkbare test toontjes naar eigen voorkeur mee maken
Kan helaas niet een half uur in de bijlage doen, zelfs als mp3 wordt het dan een beetje groot (68.6Mb) op 320kps.
Maar zelf maken is heel eenvoudig:
Audacity openen -> generate noise -> pink -> amplitude (level 0.7 is -3dB en 0.8 is -1.9dB) & tijd invullen -> ok
-> dan naar de tab 'file' gaan -> export kiezen -> opslaan als mp3 kiezen en bij options de bitrate voor de mp3 invullen.
Klaar is MrCaBLeGuY dan
Re: [GEZ] Mp3 pink noise
Weet alleen niet of roze ruis in MP3 nog wel roze ruis blijft en boven de 15 kHz is het dan einde geluid. Als het toch op een CD of sticky moet komen kun je dat beter als .wav doen. Overigens kun je met Arta ook gewoon direct naar een .wav file saven zolang je wilt, als je tenminste een licentie hebt. Daarmee hoef je niet moeilijk te doen met allerlei routing gedoe.
Blijft beter om de eigen ruis generator op de iPod te gebruiken. Met periodic noise is dat dan gesynchroniseerd met de meting en krijg je een mooie strakke lijn in de frequentie plot zonder te hoeven middelen.
Blijft beter om de eigen ruis generator op de iPod te gebruiken. Met periodic noise is dat dan gesynchroniseerd met de meting en krijg je een mooie strakke lijn in de frequentie plot zonder te hoeven middelen.
- MrCaBLeGuY
- Berichten: 466
- Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 7:43
- Locatie: Zwaag
Re: [GEZ] Mp3 pink noise
Dat van dat MP3 bedacht ik me ook, ik heb hem inmiddels in Wav. Ik gebruik mijn lijn-ingang voor mijn Parrot audio in gaat via een interface van Pioneer. Dat tooltje gooit de roze ruis niet over die interface. Maar met wavje gaat straks prima lukken!
Re: [GEZ] Mp3 pink noise
Klopt, dat tooltje gooit het over de headphone output. Maar waarschijnlijk kun je daar niet meer bij als je de docking connector gebruikt met jouw interface. Het moet wel kunnen over de line out van de docking connector. Moet ik nog uitvlooien hoe dat zit en ik zit daarvoor nog op een los docking connectortje te wachten.
Maar goed een aparte CD is wel zo makkelijk in dit geval
Maar goed een aparte CD is wel zo makkelijk in dit geval
Re: [GEZ] Mp3 pink noise
Nu wil het weten ookPjotr schreef:Weet alleen niet of roze ruis in MP3 nog wel roze ruis blijft en boven de 15 kHz is het dan einde geluid.
Hier roze ruis in .wav: En hier als MP3 op 320 kb/s met VBR: Valt dus wel mee. Beide zijn binnen 2 dB. De .wav loopt netjes door tot 22 kHz en de MP3 valt steil af bij ca. 17 kHz. Bij een 1/3 okt RTA niet erg relevant denk ik. De MP3 file is wel 10x kleiner.
Wil je nauwkeuriger werken dan heb je witte ruis nodig in .wav en meet je met de FFT optie van het tooltje.
