Twijfel over aanschaf platenspeler
Moderator: Beheerdersteam
Twijfel over aanschaf platenspeler
Hallo,
Ik heb een Sony X229ES CD speler die ik niet weg wil doen, maar ik zit te twijfelen of ik er een platenspeler bij zou doen of niet. Mijn leraar zegt dat een LP beter klinkt dan een CD speler, maar dat weer ik dus niet. Opzich is heeft het ook wel wat natuurlijk, en sommige albums die ik wil hebben zijn simpelweg niet op CD verkrijgbaar.
Kan een niet al te dure platenspeler ( 100 - 150 euro ) een CD speler bijbenen?
Koen
Ik heb een Sony X229ES CD speler die ik niet weg wil doen, maar ik zit te twijfelen of ik er een platenspeler bij zou doen of niet. Mijn leraar zegt dat een LP beter klinkt dan een CD speler, maar dat weer ik dus niet. Opzich is heeft het ook wel wat natuurlijk, en sommige albums die ik wil hebben zijn simpelweg niet op CD verkrijgbaar.
Kan een niet al te dure platenspeler ( 100 - 150 euro ) een CD speler bijbenen?
Koen
Oh ?Henkjan schreef:...is het een gelopen race voor de LP natuurlijk...
En waarom zijn zaken als Mediamarkt en Saturn dan weer begonnen met de verkoop van dat "achterhaalde vinylspul" ?????
@SoCoM:
Gewoon gaan zoeken (en luisteren!) Probeer marktplaats.nl e.d. Of als je iets meer wilt besteden, een leuk "Project" draaitafeltje......
Bijvoorbeeld: http://www.raf.nl/webshop/product_info. ... ts_id=8273
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Ik vind 1000 euro voor een cd speler ook erg overdreven.
Zeker als je bekijkt wat er daadwerkelijk in zit, zijn veel goedkopere spelers zeker net zo goed.
Wat mij betreft allemaal gebakken lucht.
Ik sluit me voor de rest volkomen aan bij rho.
Maargoed deze discussie is weleens vaker gevoerd (hier maar ook op andere fora)
Koop een leuk LP spelertje wat Henkjan al zei (een goede oude technics kan daar ook nog bij), een element en voorversterker (of bouw die zelf voor een paar euro's met een LM4562 etc) en je kunt zo prima plaatjes draaien
Er zijn albums die ik persoonlijk leuker vind op LP, zeker de wat oudere.
Het gekraak, gekras en gedoe voegt wel iets toe dan.
Zeker als je bekijkt wat er daadwerkelijk in zit, zijn veel goedkopere spelers zeker net zo goed.
Wat mij betreft allemaal gebakken lucht.
Ik sluit me voor de rest volkomen aan bij rho.
Maargoed deze discussie is weleens vaker gevoerd (hier maar ook op andere fora)
Koop een leuk LP spelertje wat Henkjan al zei (een goede oude technics kan daar ook nog bij), een element en voorversterker (of bouw die zelf voor een paar euro's met een LM4562 etc) en je kunt zo prima plaatjes draaien
Er zijn albums die ik persoonlijk leuker vind op LP, zeker de wat oudere.
Het gekraak, gekras en gedoe voegt wel iets toe dan.
Ik sluit me ook aan bij jou verhaal.b_force schreef:Ik vind 1000 euro voor een cd speler ook erg overdreven.
Zeker als je bekijkt wat er daadwerkelijk in zit, zijn veel goedkopere spelers zeker net zo goed.
Wat mij betreft allemaal gebakken lucht.
Ik sluit me voor de rest volkomen aan bij rho.
Een CD-speler hoeft zeker geen €1000 te kosten.
Een draaitafel trouwens ook niet, hoewel de verschillen daar uiteraard veel groter zijn. Maar duurder is ook daar zeker niet altijd beter.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
uhm... yeah... uhm...bunky schreef:anonamemouse hoop niet dat de topicstarter zich af laat schrikken door deze "verzanding" van zijn topic.
socom; zoek gewoon een leuke draaitafel. dingen om op te letten: je mag de motor niet via het draaiplateau horen, een beetje fatsoenlijke bekabeling, een plateau met een beetje gewicht, en ga zeker op zoek naar wat de stelmogelijkheden zijn en ga daar een beetje mee spelen.
linkje naar kandidaat
linkje naar kandidaat
linkje naar kandidaat
linkje naar kandidaat (nog effe sparen voor deze)
lp's klinken niet beter, maar anders. ze zijn leuk om mee te spelen, het geeft de hele ervaring van muziek een "nostalgisch" randje
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Ik had het al redelijk voorspelt aan het begin
Maargoed aan de TS,
Henkjan heeft een paar mooie draai tafels genoemd, ik ook nog een en er zullen er vast meer zijn.
Ik zou zeggen kijk ergens op marktplaats (ik weet anders nog een adresje in Rijswijk) en koop een 2ehandsje + preamp.
Kijk dan of het gewoon überhaupt wat voor je is.
Zoals je ziet zijn er mensen die het helemaal het einde vinden, andere helemaal niet (een nadeel kan ook bv zijn dat er maar 20min per kant op staan, dus je zult regelmatig moeten opstaan)
Ik dek dat je, zoals Jeroen al zei, voor 100 euro max al ene prima setje hebt.
Bevalt het, kun je altijd nog upgraden.
Maargoed aan de TS,
Henkjan heeft een paar mooie draai tafels genoemd, ik ook nog een en er zullen er vast meer zijn.
Ik zou zeggen kijk ergens op marktplaats (ik weet anders nog een adresje in Rijswijk) en koop een 2ehandsje + preamp.
Kijk dan of het gewoon überhaupt wat voor je is.
Zoals je ziet zijn er mensen die het helemaal het einde vinden, andere helemaal niet (een nadeel kan ook bv zijn dat er maar 20min per kant op staan, dus je zult regelmatig moeten opstaan)
Ik dek dat je, zoals Jeroen al zei, voor 100 euro max al ene prima setje hebt.
Bevalt het, kun je altijd nog upgraden.
Incl. of excl. element? Dat laatste wordt lastig tenzij je de DT voor een prikkie kan scoren.jeroen_d schreef:Wellicht dat jij dan ook een aanbeveling kan doen voor de TS? Iets waar je van kan genieten voor 100-150 euro?
Als het om LP's draaien gaat is de al genoemde Thorens TD160 geen slechte keus, mits in redelijke staat. Prijs is de marktwaarde: Ergens tussen de 50 eu en 150 eu.
Als het een MK1 is dan is een Denon DL160 MC een goede keus. In de latere versies met lichtere armen zijn de Grado MM elementen een goede keus, je kan beginnen met een redelijk geprijsde "Green". Elementen zou ik nooit 2e hands kopen. Na een jaar of 10 is de ophanging van de naald meestal dermate verdroogd dat die niet meer goed is.
Laatst gewijzigd door Pjotr op zo 23 nov 2008, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Na enkele snaar-aangedreven spelers te hebben gehad ben ik overgestapt op een direct drive. Persoonlijk vind ik dat lekkerder draaien dan die snaartjes.
De Kenwood is de enige speler die ik nog heb. (hoewel, ik heb nog een Sony DD ergens op zolder staan) Vroeger ook een MicroSeiki DD40 gehad en nu veel spijt dat ik die ooit verkocht heb. Die was nog wel wat mooier dan de Kenwood. Of ie ook beter klonk weet ik niet, want de tijd tussen de 2 spelers was veel te groot.
Dat in overweging genomen zou ik nu dus eerder een Technics DD of een Dual CS 704 aanbevelen ipv een Thorens, hoewel een Thorens toch ook wel een heel nette spelertje is.
Dual gaat meestal voor iets minder van de hand als een Thorens. Waarschijnlijk kan je daar dus makkelijker een koopje doen.
De Kenwood is de enige speler die ik nog heb. (hoewel, ik heb nog een Sony DD ergens op zolder staan) Vroeger ook een MicroSeiki DD40 gehad en nu veel spijt dat ik die ooit verkocht heb. Die was nog wel wat mooier dan de Kenwood. Of ie ook beter klonk weet ik niet, want de tijd tussen de 2 spelers was veel te groot.
Dat in overweging genomen zou ik nu dus eerder een Technics DD of een Dual CS 704 aanbevelen ipv een Thorens, hoewel een Thorens toch ook wel een heel nette spelertje is.
Dual gaat meestal voor iets minder van de hand als een Thorens. Waarschijnlijk kan je daar dus makkelijker een koopje doen.
Bedankt voor al jullie reacties, ik heb vandaag op school een enorm interessant verhaal gehad over sampelen en hoe dat nou allemaal zit met de verschillen tussen CD en LP. Ik ben er nu wel overtuigd dat het het waard is om er een aan te schaffen. Ik zit nu al te kijken voor een 2e hands platenspeler, en ik heb er een gevonden:
http://link.marktplaats.nl/210807566
Ik lees op internet veel positieve dingen over deze platenspeler, ik zal nog wel even moeten wachten op mijn loon want ik ben helaas een arme student
http://link.marktplaats.nl/210807566
Ik lees op internet veel positieve dingen over deze platenspeler, ik zal nog wel even moeten wachten op mijn loon want ik ben helaas een arme student
Ook dat klinkt bekendSoCoM schreef:Ik lees op internet veel positieve dingen over deze platenspeler, ik zal nog wel even moeten wachten op mijn loon want ik ben helaas een arme student
Moraal van het verhaal: zelfs voor de nog 'armere' student is een platenspeler bereikbaar.. je moet alleen goed zoeken
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Dat gaat ie er nooit voor krijgen.
Dat soort bedragen vang je hooguit voor een Thorens met een nieuwe hardhouten plint en een supermegamooie arm erop.
Begin maar eens met € 50,- te bieden. Misschien loopt het op tot € 85,- maar dat is al teveel.
Ik heb mijn Thorens gekocht voor 50 euro. Nieuwe snaar kost pakweg een tientje en ik heb een Wengé houten plint laten zagen voor euro 70,-
MDF bodempje met mooie spikes was nog eens 15 euro. Dat is bij elkaar 145 euro. Gooi er dan nog eens een tientje tegenaan voor een netentree en een paar mooie cinchbussen en je zit nog steeds onder de vraagprijs van deze meneer.
Een drupje olie haal je bij de naaimachine van je moeder vandaan. Zelf heb ik een beetje 0W30 olie van mijn lease auto gebruikt.
Een element moet je sowieso nog kopen denk ik. Dit elementje is waarschijnlijk net zo oud als de draaitafel zelf. Misschien kun je het af met een nieuwe naald voor dit Ortofon Element, het deel dat kan uitdrogen zit volgens mij in de naald en niet in het element, maar de medeforummers weten dat wellicht beter dan ik.
In elk geval vind ik dit zo'n advertentie van iemand die geld wil verdienen aan de naam Thorens.
-
Genedefect
- Berichten: 46
- Lid geworden op: zo 12 okt 2008, 18:55
- Locatie: Kerkrade
