Nou Hans is wel grappig dat je dat vraagt.
Ik had dus het snode plan om eens zo'n Tripath uit te proberen. Sommigen zeggen dat het geluid van deze laatste iets warmer is en minder analytisch dan van de Hypex modules.
Nou ik heb het geweten, een dikke D.O.A was mijn lot. Spanning erop en nada dus. Na de tweede keer inschakelen was een vette steekvlam alles wat er aan leven uit dit brok schrot is gekomen.
Dit ding komt dus bij Connexelectronic (ja , ja Hong Kong ) vandaan. Ik meteen de eigenaar/leverancier gemaild om te vragen wat er in's hemelsnaam aan de hand zou kunnen zijn, komt hij met het verhaal dat het hier gaat om zeer gevoelige electronica en dat hij dit fenomeen al vaker meegemaakt had. De zobel zou er wel uitgebrand zijn doordat de amp in oscillatie was gekomen en Tripath hier geen beveiliging voor ingebouwd heeft in de chip??
Hier een stukje van zijn relaas:
"Hi
one of the main problems with this chips which i discovered since i work with them, as i said few times before on some forums is they are crazy sensitive and unforgivable at any mistakes.
i had the same problem, if i touch the input accidentally, there are 80% to damage the amp. the ic has no protection at all for this case. one of my friends has a bel canto amp with TA3020 and he damaged the ic in the same way, trying to change the input capacitors.
to give you an example. if you make the amp 100% as in the datasheet or reference design, you have even more chances to blew-it up that on my boards. just look at the values of Rvnn and Rvpp, sense resistors for under-voltage and overvoltage protection. they speak about this on a whole page but eventually they set wrong. with their values, the ovvp will be set above 70V, arround 75-76V. the ic will be dead already by the time the supply reach this value so the protection is useless. then the overcurrent protection, same story, they add the cap after the sense resistors. i had to make some modifications to prevent failures, but even so, the amp is still sensitive and can easy start oscillating if unwanted feedback is created."
Ik wil bij deze iedereen waarschuwen voor het Tripath design, het is volgens deze leverancier een onbetrouwbaar concept en verre van foutloos!!
Komt nog bij dat ik de unit netjes aangesloten had 2x 8 Ohm op de uitgangen en een klein audiosignaal op de inputs, ik heb de ingangen dus helemaal niet met mijn handen aangeraakt !
Ik heb hem overigens er ook bij verteld dat, als ie weet dat het spul zo gevoelig is , dat hij er minstens een waarschuwing bijstopt. (er zat totaal geen docu bij de levering)
Afblijven dus van dat Tripath spul!
Hier kun je dus zien dat de heatsink helemaal geen contact maakt met de chip , vanwege hoogte verschil !
Deze soldeerverbindingen zijn helemaal niet doorgevloeid . (het zijn gewoon bolletjes die op het koper liggen ?)