Pjotr schreef:Hans Linuz was niet de vraag hier

Afijn je hebt mijn Musiland 01-USD zelf bij jou gehoord met jouw HK-DAC...

En de drivers werken rock solid onder windhoos.
Ik heb er geen aandelen in maar ik heb zelf vorig jaar behoorlijk wat tijd gestoken in de beste optie voor een USB interface, ongeacht de prijs en toen bleef de Musiland en de M2Tech over. En als je op Headfi en ander fora gaat kijken denken ze er net zo over.
Ik kan mij dat nog wel herinneren
Maar waar het mij om gaat is dat er nog steeds ontwikkelingen zijn voor wat betreft de methode om via USB muziek te te beluisteren.
Nu ook de nieuwe USB 3.0 er is, de eerste moederborden zijn al leverbaar, maar ik ken geen spec's die duiden op een betere toepassing voor geluid.
Het is in de meeste gevallen dat er meer snelheid word geïntroduceerd, of dat tevens een verbetering oplevert voor muziek weet ik niet.
De Dac van Ayre met die speciale software ( Streamlength Asynchronous USB Audio protocol )en Chip TAS1020a
http://www.ti.com/lit/gpn/tas1020aeen prijs van ergens € 2700,- is een oudere chip met veel poeha gepresenteerd klinkt wel goed, maar er zijn duidelijk al betere? Oplossingen zonder die dure software
Ik heb wel eind augustus een DAC beluisterd bij Mathijs de Vries in Rhenen, die kon laten horen hoe het klinkt als je een galvanische scheiding hebt tussen het data-signaal en de de DAC, was zeker interessant en zeer goed hoorbaar.
Ook een Tenor chip voor de USB omzetting en dan wel naar 24/192.
Kortom, het blijft( gelukkig) in beweging