Magnat rapbull classic 360 12V Amp

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
bigrick

Magnat rapbull classic 360 12V Amp

Bericht door bigrick »

hey, ik heb hier een magnat rapbull classic 360 liggen . ik verveelde me en dacht laat ik hem ff open schroeven om tekijken hoe het er van binnen uitzag.

alles leek op het eerte ook goed tot dat ik 2 kapotte / 1 compleet weggebrande weerstanden zag.....

nou had de amp ook wel erg veel stoom nodig . ( hij wou niet eens aan op een computervoeding )

maar nu weet ik natuurlijk niet waar voor ze dienen.

zou iemand mij hier mee kunnen helpen ?

mvg rick
Bijlagen
07102008252.jpg
07102008255.jpg
07102008257.jpg
07102008248.jpg
07102008245.jpg
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Hallo Rick,

Zonder schema bepalen waar bepaalde componenten voor dienen is lastig, maar gezien de plek waar ze zitten lijken dit veiligheidsweerstanden die de eindtrappen beschermen als je ze bijvoorbeeld kortsluit of op een andere manier te zwaar belast. Leuk versterkertje, 4x45Wrms. Ik had zijn voorganger, de Classic360. Deze zat in een iets minder gekleurd jasje, maar voor de rest dezelfde versterker. Hou er rekneing mee dat ie gebrugd minimaal 8 ohm aan de uitgang wil zien.

Groeten,
Mischa
KILLorBE

Bericht door KILLorBE »

mischa72 schreef:
Hou er rekneing mee dat ie gebrugd minimaal 8 ohm aan de uitgang wil zien.
Naar mijn weten is het minimaal 4 Ohm gebrugd, zie ook AmpGuts.
Dat geld ook voor de Classic 360, die heb ik hier liggen....met een gat in de printplaat :(

Overigens zijn ze niet hetzelfde, de Classic 360 levert wat meer vermogen dan de Rapbull, wat je ook terug ziet in de voeding (8 vs 6 FET's?), mijn Classic 360 ziet er trouwens wat anders uit (1e type vermoed ik).

@ bigrick: mocht je wat onderdelen nodig hebben dan wil ik wel kijken of er nog iets bruikbaars in mijn Classic 360 zit, naar de kosten moet je niet vragen :wink:
bigrick

Bericht door bigrick »

super reacties :shock: :D ,

ik zal nog ff een schema opzoeken als dat lukt. deze levert via internet specs 4x90 watt rms ( of klopt dat niet)

heb ook maar 2200Uf per kanaal :P

aangezien jullie ook dezelfde / iets andere type hadden hoe beviel jullie deze ?.

kan wel kloppen dat ze daardoor inderdaad zijn doorgebrand want ik had er een pioneer subwoofer van 2 ohm er op gebrugt en een 8 ohm pioneer tje.

mvg rick
Genedefect

Bericht door Genedefect »

Zal mijn classic 480 ook eens uit de auto schroeven, die zit er al 6 maanden dood in :x
hansr

Bericht door hansr »

Versterker IC lossolderen en dan meten of er kortsluiting ergens staat. Meeste kans dat je versterkeri IC stuk is en daardoor de weerstanden ook zwart,weg. Waarschijnlijk iets te veel stroom getrokken.
Bertje
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Bertje »

Even de voedingsspanningen meten. Mocht ie in protectie gaan de eindtransistiren er eerst uit halen. Lijkt me een laagspannings voedingsprobleem (+/-15V).
Rob.
MidiMaze
Contacteer:

Bericht door MidiMaze »

Ik denk dat de weerstanden met een lokaal voeding circuit te maken hebben, dus een weerstand vanaf de spanningsrail naar een condensator toe om lokaal spanning te filteren voor een ingang trapje ofzo.
bigrick

Bericht door bigrick »

vet dat er nog steeds gereageerd word. :D . ik zou echt niet weten waar die 2 kapotte weerstandjes van zijn, want kan namenlijk ook niks vinden op internet.

rick
Plaats reactie