Magnat rapbull classic 360 12V Amp
Moderator: Beheerdersteam
Magnat rapbull classic 360 12V Amp
hey, ik heb hier een magnat rapbull classic 360 liggen . ik verveelde me en dacht laat ik hem ff open schroeven om tekijken hoe het er van binnen uitzag.
alles leek op het eerte ook goed tot dat ik 2 kapotte / 1 compleet weggebrande weerstanden zag.....
nou had de amp ook wel erg veel stoom nodig . ( hij wou niet eens aan op een computervoeding )
maar nu weet ik natuurlijk niet waar voor ze dienen.
zou iemand mij hier mee kunnen helpen ?
mvg rick
alles leek op het eerte ook goed tot dat ik 2 kapotte / 1 compleet weggebrande weerstanden zag.....
nou had de amp ook wel erg veel stoom nodig . ( hij wou niet eens aan op een computervoeding )
maar nu weet ik natuurlijk niet waar voor ze dienen.
zou iemand mij hier mee kunnen helpen ?
mvg rick
Hallo Rick,
Zonder schema bepalen waar bepaalde componenten voor dienen is lastig, maar gezien de plek waar ze zitten lijken dit veiligheidsweerstanden die de eindtrappen beschermen als je ze bijvoorbeeld kortsluit of op een andere manier te zwaar belast. Leuk versterkertje, 4x45Wrms. Ik had zijn voorganger, de Classic360. Deze zat in een iets minder gekleurd jasje, maar voor de rest dezelfde versterker. Hou er rekneing mee dat ie gebrugd minimaal 8 ohm aan de uitgang wil zien.
Groeten,
Mischa
Zonder schema bepalen waar bepaalde componenten voor dienen is lastig, maar gezien de plek waar ze zitten lijken dit veiligheidsweerstanden die de eindtrappen beschermen als je ze bijvoorbeeld kortsluit of op een andere manier te zwaar belast. Leuk versterkertje, 4x45Wrms. Ik had zijn voorganger, de Classic360. Deze zat in een iets minder gekleurd jasje, maar voor de rest dezelfde versterker. Hou er rekneing mee dat ie gebrugd minimaal 8 ohm aan de uitgang wil zien.
Groeten,
Mischa
Naar mijn weten is het minimaal 4 Ohm gebrugd, zie ook AmpGuts.mischa72 schreef:Hou er rekneing mee dat ie gebrugd minimaal 8 ohm aan de uitgang wil zien.
Dat geld ook voor de Classic 360, die heb ik hier liggen....met een gat in de printplaat
Overigens zijn ze niet hetzelfde, de Classic 360 levert wat meer vermogen dan de Rapbull, wat je ook terug ziet in de voeding (8 vs 6 FET's?), mijn Classic 360 ziet er trouwens wat anders uit (1e type vermoed ik).
@ bigrick: mocht je wat onderdelen nodig hebben dan wil ik wel kijken of er nog iets bruikbaars in mijn Classic 360 zit, naar de kosten moet je niet vragen
super reacties
,
ik zal nog ff een schema opzoeken als dat lukt. deze levert via internet specs 4x90 watt rms ( of klopt dat niet)
heb ook maar 2200Uf per kanaal
aangezien jullie ook dezelfde / iets andere type hadden hoe beviel jullie deze ?.
kan wel kloppen dat ze daardoor inderdaad zijn doorgebrand want ik had er een pioneer subwoofer van 2 ohm er op gebrugt en een 8 ohm pioneer tje.
mvg rick
ik zal nog ff een schema opzoeken als dat lukt. deze levert via internet specs 4x90 watt rms ( of klopt dat niet)
heb ook maar 2200Uf per kanaal
aangezien jullie ook dezelfde / iets andere type hadden hoe beviel jullie deze ?.
kan wel kloppen dat ze daardoor inderdaad zijn doorgebrand want ik had er een pioneer subwoofer van 2 ohm er op gebrugt en een 8 ohm pioneer tje.
mvg rick
-
Genedefect
- Berichten: 46
- Lid geworden op: zo 12 okt 2008, 18:55
- Locatie: Kerkrade

