Nu willen we natuurlijk ook weer een foto update zien!
Minisub met AXX1010, AWM104 of XXLS10
Moderator: Beheerdersteam
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Minisub met AXX1010, AWM104 of XXLS10
Leuk om te horen.
Nu willen we natuurlijk ook weer een foto update zien!

Nu willen we natuurlijk ook weer een foto update zien!
Re: Minisub met AXX1010, AWM104 of XXLS10
Bij deze dan maar even het beloofde foto-updateje.
Zoals op de foto's te zien is ben ik eigenlijk alles behalve tevreden over de rechter zijkant, maar dit zal met de afschuining hoop ik niet heel veel problemen op moeten leveren (icm plamuur).
Speelt boven verwachting goed met de am-80, ik kreeg alleen de bass-boost er niet uit, aangezien ze overal refereren naar een R26 en R27, maar ik kon alleen maar een R27 vinden op het pre-amp bordje (waar de knoppen op zitten). De R26 zat op het andere bordje en ze hadden beide totaal andere waardes dan dat in die handleiding van Parts express staan..
Dus daar moet ik even wat meer onderzoek naar doen en even wat foto's maken.
Btw, voetjes zitten er ook nog niet onder. Komt deze week wel een keer.
Zoals op de foto's te zien is ben ik eigenlijk alles behalve tevreden over de rechter zijkant, maar dit zal met de afschuining hoop ik niet heel veel problemen op moeten leveren (icm plamuur).
Speelt boven verwachting goed met de am-80, ik kreeg alleen de bass-boost er niet uit, aangezien ze overal refereren naar een R26 en R27, maar ik kon alleen maar een R27 vinden op het pre-amp bordje (waar de knoppen op zitten). De R26 zat op het andere bordje en ze hadden beide totaal andere waardes dan dat in die handleiding van Parts express staan..
Dus daar moet ik even wat meer onderzoek naar doen en even wat foto's maken.
Btw, voetjes zitten er ook nog niet onder. Komt deze week wel een keer.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Minisub met AXX1010, AWM104 of XXLS10
Ik zal dadelijk even in het schema kijken over die weerstanden (weet niet meer uit mijn hoofd)
Re: Minisub met AXX1010, AWM104 of XXLS10
Is die handleiding van Parts Express wel voor die amp dan? Mij staat namelijk bij dat deze weerstand nummers overeenkomen met de Conrad subamp welke weer anders is dan de AM-80. Het een sluit het ander niet uit, maar het leek me het vermelden waard.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Minisub met AXX1010, AWM104 of XXLS10
Conrad subamp is 100% identiek.
Maar zou wel kunnen dat de verwijzingen iets anders genummerd zijn.
Maar zou wel kunnen dat de verwijzingen iets anders genummerd zijn.
Re: Minisub met AXX1010, AWM104 of XXLS10
Ik doelde op deze subamp van de Conrad, klik. Deze komt dacht ik overeen met de beschrijving van PE die ik ken. De gebruikte versterker is hier volgens mij deze. Vandaar dat ik vraag of er wel in de goede handleiding wordt gekeken. Dat de Conrad amp overeenkomt met een/de beschrijving van PE klopt inderdaad.
Re: Minisub met AXX1010, AWM104 of XXLS10
Lieuwe heb jij ook een tussenschot geplaatst tussen de kist en de versterker?
Heb je nog foto's van intern of de achterkant?
Heb je nog foto's van intern of de achterkant?
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Minisub met AXX1010, AWM104 of XXLS10
De AM-80 is van Mivoc neem ik aan?
Hoe kom je bij Parts-Express?
Hoe kom je bij Parts-Express?
Re: Minisub met AXX1010, AWM104 of XXLS10
Op de vorige pagina is onderaan een foto te zien met tussenschot.
In de zijkant van het tussenschot heb ik een gaatje geboord waar de kabel precies doorheen past, deze heb ik met lijm nog vastgezet en dus luchtdicht gemaakt.
Ik meende ergens op het forum gelezen te hebben dat er geen verschil zat tussen de versterkers mbt het verwijderen van de boost, ongeacht de kracht van de versterker. Dit zal ik dus denk ik fout hebben.
Deze versterker wordt gebruikt: http://www.lautsprechershop.de/hifi/v_mivoc.htm
En de PE handleiding is van deze: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=301044
Ik nam aan dat bij deze de boost op dezelfde manier ingebouwd zat.
Verder heb ik in het compartiment van de woofer aan alle zijden noppenschuim geniet.
Ik zal vanavond wel even de subamp eruit schroeven en even wat foto's maken.
In de zijkant van het tussenschot heb ik een gaatje geboord waar de kabel precies doorheen past, deze heb ik met lijm nog vastgezet en dus luchtdicht gemaakt.
Ik meende ergens op het forum gelezen te hebben dat er geen verschil zat tussen de versterkers mbt het verwijderen van de boost, ongeacht de kracht van de versterker. Dit zal ik dus denk ik fout hebben.
Deze versterker wordt gebruikt: http://www.lautsprechershop.de/hifi/v_mivoc.htm
En de PE handleiding is van deze: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=301044
Ik nam aan dat bij deze de boost op dezelfde manier ingebouwd zat.
Verder heb ik in het compartiment van de woofer aan alle zijden noppenschuim geniet.
Ik zal vanavond wel even de subamp eruit schroeven en even wat foto's maken.
Re: Minisub met AXX1010, AWM104 of XXLS10
Een dagje te laat, maar alsnog de beloofde foto's 
Excuses voor de 4mb per stuk
..
Dat slikt het forum niet denk ik.
Dus even wat meer jpeg compressie eroverheen, dus 700-900kb/stuk.
Dat slikt het forum niet denk ik.
Dus even wat meer jpeg compressie eroverheen, dus 700-900kb/stuk.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Minisub met AXX1010, AWM104 of XXLS10
Dat is een prima manier hoor. Maar waarom niet gewoon wat verkleinen? Dat komt de afbeeldingskwaliteit én de overzichtelijkheid ten goede, want wie forumt er nu met een XXLHD-monitor.Lieuwe schreef:Dus even wat meer jpeg compressie eroverheen, dus 700-900kb/stuk.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Minisub met AXX1010, AWM104 of XXLS10
Kun je C10, C11 en R25 en R26 vinden rond U2?
@Marp,
En wie heeft er nu nog een scherm dat nauwelijks groter is dan 1024x768?
@Marp,
En wie heeft er nu nog een scherm dat nauwelijks groter is dan 1024x768?
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Minisub met AXX1010, AWM104 of XXLS10
Ik jou geval kun je twee dingen doen.
Of enkel R25 en R26 aanpassen, of ook de condensators aanpassen.
Hopelijk kloppen de waardes van de datasheet dan
Mocht je enkel de weerstand willen aanpassen, dan kun je R25 vervangen voor een 56k en R26 voor een 82k.
Mocht je de huidige highpass filter (bass boost) willen simuleren:
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =32&t=9340
Of enkel R25 en R26 aanpassen, of ook de condensators aanpassen.
Hopelijk kloppen de waardes van de datasheet dan
Mocht je enkel de weerstand willen aanpassen, dan kun je R25 vervangen voor een 56k en R26 voor een 82k.
Mocht je de huidige highpass filter (bass boost) willen simuleren:
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =32&t=9340
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Minisub met AXX1010, AWM104 of XXLS10
Humor!b_force schreef:@Marp,
En wie heeft er nu nog een scherm dat nauwelijks groter is dan 1024x768?
--
Overigens heb ik geen idee, b_forceer, wie tegenwoordig nog een netbook voor internet gebruikt... al houdt dat formaat
verder niet echt verband met een aangedragen andere mogelijkheid om het bestandsformaat handelbaar te maken.
Het lijkt me voor illustraties ter grootte van 4 HD-schermen een redelijk praktische tip.
Re: Minisub met AXX1010, AWM104 of XXLS10
Of je hebt geen browser die automatisch zoomt
.
Ik zal ze vanavond wel even wat kleiner maken
.
Ik ga alleen de weerstanden gewoon veranderen, condensatoren heb ik zo ie zo niet liggen, dus moet ik die eerst halen en daar heb ik niet zo heel veel zin in
.
Dus wijzig ik gewoon de weerstanden en dan moet het goed zijn
.
Ben benieuwd hoe anders het gaat klinken zonder de boost. Want ik denk dat de boost frequentie en de bijbehorende staande golven lekker in mijn ruimte passen, dus extra boost.
Dit zal nog wel een keer moeten blijken met een meting.
Ik zal ze vanavond wel even wat kleiner maken
Ik ga alleen de weerstanden gewoon veranderen, condensatoren heb ik zo ie zo niet liggen, dus moet ik die eerst halen en daar heb ik niet zo heel veel zin in
Dus wijzig ik gewoon de weerstanden en dan moet het goed zijn
Ben benieuwd hoe anders het gaat klinken zonder de boost. Want ik denk dat de boost frequentie en de bijbehorende staande golven lekker in mijn ruimte passen, dus extra boost.
Dit zal nog wel een keer moeten blijken met een meting.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Minisub met AXX1010, AWM104 of XXLS10
ten eerste is het Alberto, en verder is m'n telefoon een heel stuk kleinerb_force schreef:En wie heeft er nu nog een scherm dat nauwelijks groter is dan 1024x768?
Re: Minisub met AXX1010, AWM104 of XXLS10
Henkjan schreef:ten eerste is het Alberto, en verder is m'n telefoon een heel stuk kleinerb_force schreef:En wie heeft er nu nog een scherm dat nauwelijks groter is dan 1024x768?maar jij hebt toch ook geen 3648x2736 scherm?
Mijn Laptop is 1400x1050 (zoek maar een nieuwe low budget met die resolutie
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Minisub met AXX1010, AWM104 of XXLS10
En al gelukt om de weerstanden te vervangen?Lieuwe schreef:Of je hebt geen browser die automatisch zoomt.
Ik zal ze vanavond wel even wat kleiner maken.
Ik ga alleen de weerstanden gewoon veranderen, condensatoren heb ik zo ie zo niet liggen, dus moet ik die eerst halen en daar heb ik niet zo heel veel zin in.
Dus wijzig ik gewoon de weerstanden en dan moet het goed zijn.
Ben benieuwd hoe anders het gaat klinken zonder de boost. Want ik denk dat de boost frequentie en de bijbehorende staande golven lekker in mijn ruimte passen, dus extra boost.
Dit zal nog wel een keer moeten blijken met een meting.
Re: Minisub met AXX1010, AWM104 of XXLS10
Soldeerbout staat aan
, eerst nog even op zoek naar de juiste waardes
. to be continued..
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Minisub met AXX1010, AWM104 of XXLS10
Als je echt lui bent kun je een weerstand parallel aan R26 zetten.
470k moet wel lukken.
Met R25 kan natuurlijk niet omdat de waarde omhoog moet.
470k moet wel lukken.
Met R25 kan natuurlijk niet omdat de waarde omhoog moet.
Re: Minisub met AXX1010, AWM104 of XXLS10
Volgens mij vind ik dat nog meer werk om een weerstand er parallel aan te moeten solderen
.
De mod is uitgevoerd en het scheelt best wel. Het was eerst echt veel erger aanwezig, nu een stuk subtieler en gebalanceerder
.
Kortom, dat half uurtje werk wel waard
.
De mod is uitgevoerd en het scheelt best wel. Het was eerst echt veel erger aanwezig, nu een stuk subtieler en gebalanceerder
Kortom, dat half uurtje werk wel waard
Re: Minisub met AXX1010, AWM104 of XXLS10
Hoe snel kan je een versterker mollen
Heb de sub verplaatst naar zijn eigenlijke bestemmingsplek met de rubberen voetjes eronder. Dus even afstellen en kijken, hij kan toch nog wel hard, opeens uit the pacific deel 8: "One round H.E." In plaats van Boem, was het kggrkraak
...
Dus morgen even openhalen en kijken of er iets defect is ofzo..
Hij speelt nog wel normaal dus volgens mij is er geen schade..
Alleen op lagere volumes is het nog normaal, maargoed, nu hij op zijn plek staat moet het volume ook een stuk hoger staan.
Toch misschien verstandiger om binnenkort een grotere versterker eraan hangen
..
Eerst maar eens een surround receiver, dan kan ik hem ook voor films goed gebruiken
.
Heb de sub verplaatst naar zijn eigenlijke bestemmingsplek met de rubberen voetjes eronder. Dus even afstellen en kijken, hij kan toch nog wel hard, opeens uit the pacific deel 8: "One round H.E." In plaats van Boem, was het kggrkraak
Dus morgen even openhalen en kijken of er iets defect is ofzo..
Hij speelt nog wel normaal dus volgens mij is er geen schade..
Alleen op lagere volumes is het nog normaal, maargoed, nu hij op zijn plek staat moet het volume ook een stuk hoger staan.
Toch misschien verstandiger om binnenkort een grotere versterker eraan hangen
Eerst maar eens een surround receiver, dan kan ik hem ook voor films goed gebruiken
Re: Minisub met AXX1010, AWM104 of XXLS10
Hallo lieuwe.
Een vriend van mij had ook last van kraken terwijl het volume nog maar half openstond. Dit kwam door de versterker. maar nu ik ze te leen heb kan ik ze vol belasten zonder kraken.
Dus hopelijk is het kraken niet dor de sub zelf .
Een vriend van mij had ook last van kraken terwijl het volume nog maar half openstond. Dit kwam door de versterker. maar nu ik ze te leen heb kan ik ze vol belasten zonder kraken.
Dus hopelijk is het kraken niet dor de sub zelf .
