Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door hannesie »

Gezien je onderschrift,

_________________
I never finish anyth


zou ik er maar niet aan beginnen :lol:

Zo kom je nooit aan het setje compleet. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Miniwatt
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 19:02
Locatie: Den Haag

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door Miniwatt »

Ik word er een beetje hitsig van :P
Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 669
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 22:57
Locatie: Hoogeveen

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door EppeRRR »

Heel erg mooi, kan niet wachten tot er een begin in komt :D :D

Maar voor hout zou ik Meranti of Merbau kiezen, met Meranti heb je ook nog verschillende kleuren (Rood/Geel/Wit)
Gebruikersavatar
PA4URK
Berichten: 1568
Lid geworden op: ma 21 apr 2008, 17:32
Locatie: Urk
Contacteer:

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door PA4URK »

Terwijl jullie gisteren allemaal over het strand liepen te kuieren en op gezellige terrasjes van ijskoude biertjes nipten :P heb ik me opgeofferd om eens wat andere trafobouwers dan de al genoemde op te sporen op het wereldwijde web. Tot in Nieuw Zeeland toe. Bestel je daar iets, dan bestaat de kans dat het nogal lang duurt voor je überhaupt iets in huis hebt, afgezien nog van het prijskaartje inclusief de verzendkosten. Daarom heb ik het surfen/zoeken beperkt tot Europa. Aan de andere kant van de grote visvijver kwam ik deze http://www.vvttransformers.co.uk/ tegen, terwijl er bij onze Oosterburen ook nog eentje uit de bus kwam rollen: http://www.welter-electronic.de/bauteil ... /trafo.htm
Vooral de Engelsman viel op door zijn redelijk betaalbare UGT's. Ondertussen heb ik even een mail gestuurd voor meer info maar als ik het goed begrijp zijn we voor 117 euro (excl. verzendkosten) klaar voor een paar UGT's voor de KT88. Dat is geen geld toch? Onze populaire Pool laat nog steeds niks van zich horen...
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door RobertD »

VVT en Welter kende ik wel, maar redelijk kostbaar allebei.
Van Welter heb ik twee uitgangstrafo's op mijn EL34 PushPull versterker uit mijn avatar gehad (mazzeltje op Ebay). Deze versterker speelde geweldig, achteraf vind ik het nog wel eens jammer dat die is verkocht. (Budgetkwestie hè).

De prijzen van VVT zijn nu wel aangenaam, dat komt vast door de wisselkoers. Ik vind het vooral leuk dat zij van die mooie kapjes om de trafo's hebben.

Heb je met onze poolse vriend in het engels of in het duits gemaild? Het duits schijnt daar beter te zijn.
Gebruikersavatar
PA4URK
Berichten: 1568
Lid geworden op: ma 21 apr 2008, 17:32
Locatie: Urk
Contacteer:

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door PA4URK »

Die VVT's zagen er degelijk uit Robert, ik heb nog even gemaild naar ze want ik was niet zeker of het hier ging om HiFi of guitaar trafo's. Wat is daar eigenlijk het verschil tussen...? Mijn Engels is beter dan m'n Duits en mischien heb ik de goede man wel afgeschrikt 8) . Zit ie nu ergens bij een vriend een uitgeprint velletje papier te vertalen in het Pools :lol:
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door TubeHead »

Gitaat trafo's hadden hun -3dB punt op een hogere frequentie. *correct me if i'm wrong*
Gebruikersavatar
Miniwatt
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 19:02
Locatie: Den Haag

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door Miniwatt »

TubeHead schreef:
Gitaat trafo's hadden hun -3dB punt op een hogere frequentie. *correct me if i'm wrong*
Correct. Ze hoeven niet zo laag te gaan als hifitrafo's*. En had Xbake niet gezegd dat ze ook nog een bult in de karakteristiek hebben voor het 'eigen geluid'?

*Gitaarspeakers zijn ook niet bedoeld voor hifi :mrgreen:
Gebruikersavatar
PA4URK
Berichten: 1568
Lid geworden op: ma 21 apr 2008, 17:32
Locatie: Urk
Contacteer:

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door PA4URK »

kIJK HIER EENS WAT EEN MOOIE TRAFO'S: http://www.look-audio.com/index1.html
(made in het verre oosten, maar toch...) Wie had vroeger een 10 voor Frans?
Gebruikersavatar
Miniwatt
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 19:02
Locatie: Den Haag

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door Miniwatt »

PA4URK schreef:
kIJK HIER EENS WAT EEN MOOIE TRAFO'S: http://www.look-audio.com/index1.html
(made in het verre oosten, maar toch...) Wie had vroeger een 10 voor Frans?
Past leuk in je interieur als je van antiek houdt..
Valt me trouwens wel tegen van die fransen dat ze ook gewoon push-pull zeggen. Dat zou toch pousser-tirer moeten zijn.. :mrgreen:
kupfer_m
Berichten: 181
Lid geworden op: di 28 sep 2004, 10:01
Locatie: Leopoldsburg, Limburg (BE)

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door kupfer_m »

Het valt me op dat AE-Europe hier niet vermeld wordt.
Wat is er mis mee of wat zijn jullie ervaringen hiermee?

De prijzen 'look-audio' zijn ook niet slecht.
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door RobertD »

Volgens mij koopt Look-audio het spul in bij http://www.vt4c.com en verkoopt het in Europa met een dikke marge.

De James transformatoren zijn overigens een aanrader.

(Edit: Les Cache Transformateur (trafokappen) zijn erg fraai en goed geprijsd. Dat geldt ook voor de Cache Tube...)




AE-Europe is wel genoemd, maar is prijzig en erg traag, daarom worden hier alternatieven gegeven.
Pcdg
Berichten: 891
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 14:24
Locatie: Den Haag

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door Pcdg »

RobertD schreef:
AE-Europe is wel genoemd, maar is prijzig en erg traag, daarom worden hier alternatieven gegeven.
AE zou eens ernstig moeten investeren in zijn front-office met een goede website/webwinkel en een verkoopmedewerker die speciaal is aangesteld voor het beanwoorden van vragen/mails en het in ontvangst nemen van bestellingen. Het is voor de kwaliteit van het product toch bizar dat men bijvoorbeeld de website bij een gratis hostingsservice heeft ondergebracht? Ik krijg tenminste nog elke keer een 'foute' reclame pop-up wanneer ik de site bezoek.

Het verdient zichzelf terug, écht.

(Vinculum sorry voor het vervuilen van je topig. Het ontwerp ziet er gelikt uit!)

mvg, Paul
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door Vinculum »

@RobertD:
Klopt, dat had ik ook al gezien.

Hieronder nogmaals de actuele prijzen bij de verschillende leveranciers:
Prijzen in euro's incl. BTW en verzendkosten.

Ogonowski:
Voeding: LO-TS250-1 73,-
UGT: LO-SE30-1 63,-
Smoorspoel: LO-D10-1 (72 Ohm) 28,-
Verzendkosten: 28,-
Deze set kost totaal 255,- en levert op I1 een voltage van 415V.

Jan Wuestens
Voeding: TRA400 55,-
UGT: ART0288 43,-
Smoorspoel: D10-200 (160 Ohm) 19,-
Verzendkosten: 12,-
Deze set kost totaal 172,- en levert op I1 een voltage van 300V.

Jukebox-Revival
Voeding: Hammond 374BX 89,-
UGT: Hammond 1627SE 120,50
Smoorspoel: Hammond 193J (82 Ohm) 36,-
Verzendkosten: 0,- (boven 100,- gratis)
Deze set kost totaal 366,- en levert op I1 een voltage van 382V.

TubeTown
Voeding: Hammond 374BX 89,-
UGT: Hammond 1627SE 121,-
Smoorspoel: Hammond 193J (82 Ohm) 36,-
Verzendkosten: 12,-
Deze set kost totaal 379,- en levert op I1 een voltage van 382V.

Look-Audio
Voeding: R0260-038 95,-
UGT: LM-2014U 65,-
Smoorspoel: H050-10H200 (90 Ohm) 13,-
Verzendkosten: 44,-
Deze set kost totaal 282,- en levert op I1 een voltage van 411V.

VT4C
Voeding: R0260-038 63,-
UGT: LM-2014U 41,-
Smoorspoel: H050-10H200 (90 Ohm) 8,-
Verzendkosten: 70,-
Deze set kost totaal 224,- en levert op I1 een voltage van 411V.

VVT
Voeding: VTH122340 92,-
UGT: VTP139300 40,-
Smoorspoel: VTL104300 (?? Ohm) 32,-
Verzendkosten: ??,-
Deze set kost totaal 204,- zonder verzendkosten en levert op I1 een voltage van 411V (geschat ivm ontbreken specs).
Laatst gewijzigd door Vinculum op wo 08 sep 2010, 11:07, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door RobertD »

Vergeet niet dat je ook nog een factuur voor de invoerrechten tegemoet kunt zien. Ongeveer 20% (BTW) van het bedrag dat je voor de goederen moet betalen.

Wat soms weleens lukt is de spullen te laten invoeren als retourzending van gerepareerde spullen of als "gift". Dan kom je onder die invoerrechten uit.
kupfer_m
Berichten: 181
Lid geworden op: di 28 sep 2004, 10:01
Locatie: Leopoldsburg, Limburg (BE)

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door kupfer_m »

pcdegoede schreef:
RobertD schreef:
AE-Europe is wel genoemd, maar is prijzig en erg traag, daarom worden hier alternatieven gegeven.
AE zou eens ernstig moeten investeren in zijn front-office met een goede website/webwinkel en een verkoopmedewerker die speciaal is aangesteld voor het beanwoorden van vragen/mails en het in ontvangst nemen van bestellingen. Het is voor de kwaliteit van het product toch bizar dat men bijvoorbeeld de website bij een gratis hostingsservice heeft ondergebracht? Ik krijg tenminste nog elke keer een 'foute' reclame pop-up wanneer ik de site bezoek.
mvg, Paul
Prijzig? Daar ben ik het niet met eens, zeker gezien de geleverde kwaliteit, die toch door meerdere zelfbouwers hier al bevestigd is.

Traag? Dat zeker en de website inderdaad trekt op niks (en die pop-up is uitermate irritant).

Maar ga vooral verder met het vinden van alternatieve trafo leveranciers, kan het aantal buizen-bouwers alleen maar verhogen!
Pcdg
Berichten: 891
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 14:24
Locatie: Den Haag

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door Pcdg »

Triode Electronics in Chicago heeft hele mooie trafo's. Zeker wanneer je van een Amerikaanse afwerking houdt. http://store.triodestore.com/transformers.html

Alleen die verzendkosten he...

mvg, Paul
Gebruikersavatar
PA4URK
Berichten: 1568
Lid geworden op: ma 21 apr 2008, 17:32
Locatie: Urk
Contacteer:

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door PA4URK »

Alleen die verzendkosten he...
Daarom heb ik me beperkt tot Europa. Al kunnen ze er hier ook wel wat mee...
Wanneer je trouwens naar de prijzen van Look Audio kijkt en vergelijkt met de anderen (en niet kijkt naar de prijzen van de afhaal Chinees) valt het alleszins mee. Waarschijnlijk heb je je bestelling dan sowieso sneller binnen dan vanuit Hong Kong.
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door RobertD »

PA4URK schreef:
Daarom heb ik me beperkt tot Europa. Al kunnen ze er hier ook wel wat mee...
Wanneer je trouwens naar de prijzen van Look Audio kijkt en vergelijkt met de anderen (en niet kijkt naar de prijzen van de afhaal Chinees) valt het alleszins mee. Waarschijnlijk heb je je bestelling dan sowieso sneller binnen dan vanuit Hong Kong.
Ik zou wel eerst eens nagaan of die Fransen een eigen voorraad hebben. Het zit er dik in dat ze rechtstreeks uit HongKong kopen. Dan kan de levertijd nog weleens tegenvallen.
Gebruikersavatar
PA4URK
Berichten: 1568
Lid geworden op: ma 21 apr 2008, 17:32
Locatie: Urk
Contacteer:

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door PA4URK »

Heb je gelijk in Robert, dat is heel goed mogelijk. In dat geval is het aantrekkelijker om rechtstreeks in Hong Kong te bestellen en het verschil over te maken naar die Fransman in Perpignan :mrgreen:
Wat ik me afvraag is in hoeverre de verschillende trafobouwers/leveranciers (en dat zijn er zachtjesaan een stuk of tien in dit draadje) van elkaar verschillen wat kwaliteit betreft. En belangrijker: of de doorsnee DIY'er dat verschil daadwerkelijk hoort.
Nog steeds niets van die Pool gehoord. Zou één van jullie er eens mailtje aan willen wagen om te kijken of dat wel binnenkomt???
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door RobertD »

Hoi Rein,

Je hebt mijn e-mail adres. Stuur jouw opgave maar eens door.
Ik heb een poolse collega die het bericht wellicht in het Pools kan vertalen.
Dan kun je het nog een keer sturen.
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door RobertD »

Een bedrijf dat vaak vergeten wordt is Klaré in Hoorn. Die wikkelen alles op klantspecificatie.
Ik heb geen idee van prijzen en levertijden, maar daar kun je naar vragen ( http://www.klare.nl )
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door b_force »

Edcore trafo's zijn heel erg betaalbaar.
Helaas moet je die ook laten verschepen :(
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door Vinculum »

Ik heb zowel AE-Europe als Klare een mail gestuurd met de vraag wat een trafoset zal kosten.
Erg vervelend dat de pool niet reageert... Hij is tot nu toe toch wel favoriet.
Overigens ben ik ook erg benieuwd naar het kwaliteitsverschil tussen de leveranciers. Wat mij even opviel was dat de chinees en de fransman een R-Core voedingstrafo leveren. Naar mijn gevoel zijn deze beter dan de traditionele cores. Klopt dit?
Afbeelding
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Eerste stappen in de buizenwereld.

Bericht door MechanicalAnimal »

RobertD schreef:
Een bedrijf dat vaak vergeten wordt is Klaré in Hoorn. Die wikkelen alles op klantspecificatie.
Ik heb geen idee van prijzen en levertijden, maar daar kun je naar vragen ( http://www.klare.nl )
Grappig, daar komt mijn bouwset voor mijn Karlsons vandaan.

Leuke zaak en erg hulpvaardige lui.
Plaats reactie