6-kant ontwerpje met Alcone, TB en Morel

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gesloten
Paultjuhh
Contacteer:

6-kant ontwerpje met Alcone, TB en Morel

Bericht door Paultjuhh »

Hier wat foto's :wink: Er is tot nu toe maar één speaker helemaal af, met de tweede ben ik nog steeds bezig (moet nog geschuurd en gelakt worden). Voor de behuizingen is gebruik gemaakt van Luaun Multiplex, afgelakt met drie lagen Rambo pantserlak in de kleur 'naturel kersen.' Voor de liefhebbers heb ik ook nog de maten (Google Sketch-Up) en foto's op hogere resolutie (8MP).

Onderaan staat ook nog een foto van m'n DIY versterker, gebouwd op een LM3886 Dual Mono kitje van Chipamp.com. Binnenkort zal ik ook wat foto's van de binnenkant posten. Het was wel m'n eerste DIY amp en de dradenhuishouding is niet echt netjes (lange signal-path's). De versterker daaronder is een Reckhorn A-400 van de eerste lichting (cut-off's gaan maar tot 150hz). Kastje waar het in staat is gemaakt van 18mm Ocoumé Multiplex, eveneens in drie lagen Rambo pantserlak, kleur 'naturel kersen.'

Gebruikte drivers:
Laag: Alcone AC 6.5 HE
Midden: Tang Band W4-657D
Hoog: Morel CAT-378
Bijlagen
Zelfbouw rekje voor de versterkers.jpeg
404013854_5_9OKn.jpeg
404013752_5_y5Ue.jpeg
404013624_5_Ak56.jpeg
404013557_5_Fdoa.jpeg
danielv

Bericht door danielv »

mooi \:D/
bartsegers

Bericht door bartsegers »

Heel apart setje! vind die 6-kant vorm erg mooi. (meestal zie je het staande, ook mooi trouwens)

Ik zou wel zeggen dat de constructie de neiging heeft om te kiepen?
Paultjuhh
Contacteer:

Bericht door Paultjuhh »

bartsegers schreef:
Ik zou wel zeggen dat de constructie de neiging heeft om te kiepen?
Gelukkig heb ik daar geen problemen mee, het setje staat behoorlijk stabiel op zijn plek :wink: . Het hout is van zichzelf behoorlijk zwaar en het telt ook mee dat de bovenste twee kastjes een stuk lichter zijn dan het cabinet voor de woofer. Het grootste deel van het gewicht zit onderin bij dit ontwerpje. Je kan er dus (per ongeluk) nog een aardig stootje tegen geven, zonder dat hij om zal vallen.
Gesloten