Zo het topic is lekker op gang gekomen, ik was gister naar een Old Timer event op Paleis het Loo, gooi nu me laptop open en een vol topic, Joepie leuk
Ik heb van Henk Jan een setje Omnes Audio BB 2.01 geleend om te testen maar ik denk dat het lenen wat permanenter wordt, die dingen zijn werkelijk waar fantastisch.

- bb201.jpg (3.51 KiB) 1704 keer bekeken

- alu_potje_bb201.jpg (44.74 KiB) 1704 keer bekeken
Ik had deze al in mijn vorige Nissan geplaatst omdat ik nooit te spreken was over tweeters in de auto, zo moeilijk omdat mooi te krijgen vaak te schel, te aanwezig of niet aanwezig genoeg omdat ik temper om het niet mooie eraf te krijgen. Deze Omnes is een openbaring, die alu behuizing is prachtig en ze zijn zo zuiver en zeer indrukwekkend. In te zetten vanaf zeer laag (laagste optie in me DSP is 1500hz, en dat is al perfect) maar had hem zo rond de 2800hz.
Kortom dat wordt het mid-hoog, de Monacors (de C of de KEP) wil ik als laag-mid en achterin is een Infinity Kappa 10.1 perfect terug te vinden die het sub-laag op zich moet nemen.
Deze zit in een compacte kleine kist (ik denk zo een 20 liter) van 22mm MDF. Ik heb er eergister even een bracing in geplaatst en van binnen voorzien van bitumen.
@Candisa (en andere):
In eerste instantie zou ik graag vrij basic te werk gaan (kortom geen polyester of houten kist of aangepast deurpaneel). Momenteel is de binnenste binnenkant (dus de plaat van de buitenkant van de deur) voorzien van bitumen. Qua afwerking is de deur standaard al erg netjes, praktisch niks trilt (raam-, slot- en sluitingmechanisme zitten zeer stabiel!) absurd veel beter dan in veel dure auto's (netter dan in me Mercedes E-klasse zowaar). Alle kabels zijn mooi flatcables.
Het panaal stuk van de deur is dus voorzien van bitumen, ik heb een mal gemaakt van MDF, hier wil ik wat laagjes grondverf over tegen vocht en wil hem met 3 stevige bouten aan het deurpaneel plaatsen (gebruik makend van de bestaande gaten):
Even een foto van de deur:
En het interieurpaneel:
Ik wil de mal dus stevig bevestigen, aan de kant van het metaal ruim silicone gebruiken zodat hij en perfect luchtdicht aansluit daarbij resoneert de silicone nog mogelijke trillingen in de mal. Vervolgens het hele paneel voorzien van bitumen en zo dicht mogelijk maken. Luchtdicht kan uiteraard niet (4 x gaatjes in de onderkant waar vocht uit kan druppelen, en het raam moet bij voorkeur wel naar boven en beneden kunnen
Dus er zal met name een opening aan de bovenzijde zijn waar het raam uit komt (maar een opening aan de bovenkant in pied pipers doet ook niet slecht).
Als dat allemaal gebeurt is wel ik kijken hoe het klinkt, stel nou dat ik niet optimaal tevreden ben kan ik altijd nog een keer een bak gaan maken en met polyester de vorm gaan maken van de onderzijde van het interieur paneel en bekleden met sky leer. Maar dat is absoluut optie 2.