Dit weekend ben ik nog eens bezig geweest met het ontwerp aangezien ik toch niet helemaal tevreden was. Ook vanwege de complexiteit. Nu weer een nieuw ontwerp waar ik alles makkelijk in kwijt kan. Het ontwerp is geinspireerd op de amps van Unison Research.
Wat zie je? Van links naar rechts:
* De voeding van de KT88. Onder de trafokap zit de voedingstrafo en de smoorspoel. De buis is de 5U4G. De knop schakelt de voeding aan en daarmee dus de KT88. Daarnaast zal deze ook de DAC schakelen.
* Het versterkerdeel met 2 KT88's en 2 6N1P's. Onder de kap de 2 UGT's. Versterker is dual mono uitgevoerd met ook maar 1 ingang. De knop bedient het volume en is als enige in de set met afstandbediening te besturen.
* DAC & Ingangskeuze. Onder de kap zit de trafo/voeding die de DAC zal voeden. Waarschijnlijk de HongKong DAC of
iets dergelijks. De schakelaar bedient de ingangskeuze. De buizen zijn niet bekend maar deze zullen aangeven welke ingang geselecteerd is. Hetzij door de buis te laten gloeien, hetzij door een LED in de voet. Ja ik weet het, dit is heiligschennis en ja alleen gloeien verziekt de buizen maar ze staan daar niet om te versterken maar als een indicatielampje. Ben dus op zoek naar een (goedkoop) buisje wat fel brandt.
* MediaCenter. De digitale uitgang gaat naar de DAC en het video deel via HDMI naar de TV. De knop is een aan/uit voor alleen het MediaCenter omdat deze nogal eens los van alles aan of uit kan staan. De buizen is een Nixieklokje. In de trafokap bevindt zich de harde schijf.
Van welke houtsoort ik het front en de trafoplaat ga maken weet ik nog niet. De aluminium plaatjes zijn 2mm dik en zullen door Schaeffer gefreesd worden.