het "te koop gezien" topic.... (kooptips)

Voor aanbieden van audio-gerelateerde zaken....
Forumregels
- Lees de gebruiksvoorwaarden om iets aan te bieden én om te reageren.
- Registreren om een verkoopadvertentie te plaatsen? Lees dan eerst dit.
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

http://daanveilingen.nl/Item.aspx?ItemI ... tegoryId=6

handig als poweradapter:P mis voor iedereen op het forum
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

4mm2 kabel 10 meter. (kost nog net niks....)

http://www.pollin-electronic.de/shop/de ... zOTg5&ts=0

Edit, nu wel
Laatst gewijzigd door bartsegers op wo 22 okt 2008, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ronald_1
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 05 mar 2006, 21:13

Bericht door Ronald_1 »

bartsegers schreef:
4mm2 kabel 10 meter. (kost nog net niks....)

http://www.pollin-electronic.de/shop/sh ... UyOTUzOTk=
De link klopt niet, ik kom bij een Sony luidsprekerunit uit...
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Bericht door sevenup »

Mooie set condensatoren en spoelen om te experimenteren met luidspreker filters.

http://link.marktplaats.nl/203139939
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

IS leuk, maar let op, tis wel oude meuk.

Heb hier gelijk spul liggen (uit dezelfde serie) en dat kwam van een speaker van rond 1980 ongeveer.

Opzich zal het prima werken om wat test filters mee te bouwen.
(of voor de niet veel eisende zelfbouwer)
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Nog een aantal Caps voor de knutselaars hier.

http://link.marktplaats.nl/204068887
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

bartsegers schreef:
Nog een aantal Caps voor de knutselaars hier.

http://link.marktplaats.nl/204068887
Blijkbaar gewild, want de advertentie bestaat al niet meer.
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Hoop connectoren voor LS en wat elektra spulletjes...

http://daanveilingen.nl/Item.aspx?ItemI ... tegoryId=2
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Visaton F8SC.4 voor € 4,80 bij Display Electronics (* Uitverkoop artikel *).

http://www.display.nl/Uitverkoop/Uitver ... 8SC.4.html

Afbeelding

Bestelnummer 10.51.8027
Fabrikant Visaton
Fabrikantscode F8SC.4
Omschrijving Visaton luidspreker, breedband 20 Watt 4 Ohm



* Uitverkoop artikel *
Prijs per Eenheid : € 4,80


Frequentiebereik 80-15000Hz
Resonantie 103Hz
Belastbaarheid 30W maximaal 20W nominaal
Geluidsdruk 82dB
Impedantie 4 Ohm
Inbouwopening 78mm
Inbouwdiepte 42mm
Gewicht 0,25kg
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Goedkope bitumen?

Ben hier en daar wat aan het zoeken, en deze lijkt mij erg goedkoop?

http://www.noisecontrol.nl/vibraflex_online.html
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

bartsegers schreef:
Goedkope bitumen?

Ben hier en daar wat aan het zoeken, en deze lijkt mij erg goedkoop?

http://www.noisecontrol.nl/vibraflex_online.html
Heb daar een tijd geleden ca 20m² gekocht. Verkopen liever niet aan particulieren. Wel prima spul. Ik heb het gebruikt om mijn auto te dempen. Folie eraf, plakken, met behulp van een föhn in model kloppen en hopen dat het nooit meer los hoeft. Dat spul zit vooral op een metalen plaat bizar vast :shock: . Kan het aanbevelen. Als je iets kunt regelen daar wil ik het wel gaan ophalen, kom vaak genoeg in de buurt van Gorinchem en die "platen" van 1x1m krijg ik net achterin de auto zonder ze te hoeven buigen.

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Ik heb gemerkt dat de zendkosten bizar hoog liggen (40+€)

Ik wil ze ook eventueel in de auto gaan gebruiken, maar die hoge zendkosten maken die lage prijs weer totaal oninteressant :?

Er zijn wel meer zaakjes die iets verkopen in die trend. Ik denk dat het spul evengoed werkt als de dure producten die ze in de car-hifi zaakjes verkopen. (matjes a 4 euro per stuk, 20x25cm...)
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Ja, dat klopt. Vandaar dat ik ook zei dat ik het zou kunnen ophalen. Kosten zijn zo hoog omdat het gewicht van die dingen erg hoog is (5kg/m²). Met die matjes van de automaterialenzaak wordt het wel een kostbare zaak hoor. 1m² kost daar met jouw maten en prijs al snel € 80,00 :shock: :shock: .

Je kunt eventueel kijken of er meer geïnteresseerden zijn hier in het zuiden. Ik zou het spul eventueel op kunnen halen, waarna de rest het bij mij kan komen ophalen.

Veel vervanging is er overigens niet, ga niet werken met de bitumen die bij de bouwmarkt verkocht worden. Die stinken nog een hele tijd na.

Ik denk dat je het niet echt goedkoper zult vinden, maar laat me graag verrassen.

Groeten,
Mischa
ProXius
Ook commercieel actief
Berichten: 151
Lid geworden op: za 18 mar 2006, 11:27
Locatie: Heelsum

Bericht door ProXius »

Ik zou ook wel een plaat willen, alleen dan de 4 of 5mm variant.
Als dus iemand in omgeving Arnhem ook wat wil? \:D/ Wij hebben namelijk helaas geen auto. :(
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

4-5 mm? Ik neem aan dat je de dikte bedoeld.
Volgens mij heeft Vibraflex een 45mm variant.
(En anders doen 2 matten van 20mm ook de klus klaren natuurlijk)

Ik ben een beetje blijven steken met de zoektocht helaas. Alle car-audio zaakjes die ik ken/gevonden heb op het web hanteren forse prijzen.
Denk dat dit komt, omdat het redelijk exclusief is om te gebuiken in de auto.
Andere site's zoals ik eerder aangaf werken met lagere prijzen, alleen forse zendkosten. (ook als je 5kg besteld...)
Enige optie die ik zie nu is een dergelijke zaak te zoeken hier in de buurt.
ProXius
Ook commercieel actief
Berichten: 151
Lid geworden op: za 18 mar 2006, 11:27
Locatie: Heelsum

Bericht door ProXius »

Ik bedoel inderdaad 4mm of 5mm dik ;)

Prijzen vind ik zeker netjes!
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

bartsegers schreef:
4-5 mm? Ik neem aan dat je de dikte bedoeld.
Volgens mij heeft Vibraflex een 45mm variant.
(En anders doen 2 matten van 20mm ook de klus klaren natuurlijk)
Vibraflex zijn de dempingsmatten, niet de absorbtiematten. De dempingsmatten zijn 2, 4 of 5mm dik.

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Bericht door daniel »

Het spul van Merford wordt aan particulieren verkocht via de site http://www.akoestiekwinkel.nl

Dan vallen de verzendkosten reuze mee (4.95 voor een doosje vibraflex)
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

1m2 vibraflex bij de akoestiekwinkel is 19€
1m2 vibraflex bij Noicecontrol is 7.7€ (en de dikste 6mm! 14,20€)

ander feitjes: akoestiekwinkel allemaal matjes. de andere 1m2

Verder nog wat shops:
http://www.nonpaints.com/index.html?lan ... t=d96.html
verkopen dus 2,5m2 voor 42€ (12 euro zendekosten)

http://www.aixfoam.de/cgi-bin/shop/apps ... =n&shcat=-
100 euro voor 5 m2. (maar is een wat technischer dempingsmateriaal lijkt het)

Conrad ook:
http://shop.conrad.nl/auto-elektronica- ... 54676.html#
3€ voor 20x50cm (dat is dus 30€/m2)

Bij Iven zijn ze ook 3 euro per (klein) plaatje.
http://www.iven.nl/speakerbouw/index.ht ... =d164.html

Idikell, ook een bitumen product met hoog soortelijk gewicht
http://www.pullrhenen.nl/isolatie/nl/pr ... ikell.html

tot slotte nog een merk, (van Loctite) Terodem
Terodem-SP 300
http://www.loctite.be/Teroson/Terodem-SP300.htm
Prijzen moet ik nog opzoeken daarvan.

En nu eens rustig laten bezinken. Misschien kan een mod dit anders even onder een apart topic zetten, want we gaan erg offtopic zo.
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Onntopic weer!

Lamello frees, frees setjes, boven frees, boren,gaten zaag etc...

http://daanveilingen.nl/Project.aspx?Page=0
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Bij interesse kan ik eens informeren bij Noicecontrol. Ik heb daar een hele tijd geleden een (voor een particulier) behoorlijke partij gekocht. Destijds gebruikt voor mijn auto en het spul werkt echt voortreffelijk.

Bij interesse hoor ik het wel.

Zie hier: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 968#148968

Groeten,
Mischa
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Sla je slag zou ik zeggen: http://link.marktplaats.nl/210105716

Hij durft er ook nog bij te zeggen dat ze niet voor heel weinig weg gaan :D :D :D :D :D .

Overigens moet ik me wel heel sterk vergissen als hier transistoren in zitten. Gekeken naar de specs zal het een LM1875 zijn nietwaar?

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 758
Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door amanda »

mmmm..... bij http://deaudiofabriek.nl/47+labs meer info......
Plaats reactie