Bij deze wil ik ook alvast een preview geven van het stuk wat ik wil gaan schrijven over de laagweergave in een kamer. In de volgende weergave zijn er metingen verricht onder verschillende omstandigheden. De microfoon is echter niet van zijn plek geweest
Grijs = ongecorrigeerde respons, alle deuren dicht.
Oranje = gecorrigeerde respons, alle deuren dicht.
Groen = gecorrigeerde respons, binnendeur open en buitendeur dicht.
Blauw = gecorrigeerde respons, alle deuren open.
Als de binnendeur dicht was en de buitendeur open dan werd er amper verschil gemeten.

Op andere mogelijke luisterplaatsen werd er een breedbandige dip gemeten rond 30 Hz. Zoiets kan dus het probleem zijn wat bij de XXL SUB wordt ervaren. De meting laat zien dat kamerinvloeden niet onderschat mogen worden.
De piek op 38Hz Zou door een bokkiewokkie microfoon vast ook zijn gemeten

. Dit werd in het andere topic met laagproblemen aangekaart. Om het probleem in kaart te brengen is er vast geen hele luxe microfoon nodig.
Edit: Oeps er mist inderdaad een plaatje. Bij deze!