Ik ben het eigenlijk wel volledig met Rein Kleinjan eens. Ik weet dat er op verschillende sites zorgen geuit worden. Alleen worden die ook altijd door mensen die er verstand van hebben weggenomen.Mphus schreef:Rien Kleinjan, ik stel je hulp op prijs![]()
Maar het een koeling van de chip heeft niks te maken met de aansluitingen. Er zijn op verschillende sites zorgen geuit over de warmte, na een modificatie, die handig kan zijn (zie eerdere berichten). Ik heb ze besteld omdat ze niet kostbaar zijn en mogelijk een oplossingen zouden kunnen zijn en ik dan niet opnieuw moet bestellen (en anders komen ze misschien wel een keer van pas). Ik laat het kastje gewoon dicht in eerste instantie denk ik.
Die zorgen die geuit worden, zijn op al die plekken (voornamelijk op tweakers) ontstaan vanuit een 'help ik ben aan het overklokken, nu moet ik ook koelen' reflex. Dat is een onterechte gedachte.
Die chip blijf je gewoon binnen specificatie gebruiken. Alleen omdat je er een apparaat met een lage uitgangsspanning op aansluit, maak je de ingangsgevoeligheid hoger, zodat je weer gewoon de volledige 10watt kan gebruiken (en niet de 1watt die je anders max hebt).
Om het anders te stellen: Als je er een voorversterker of CD-speler op aansluit met een hoge uitgangsspanning (wat heel normaal is), dan hoor je niemand die zorgen uiten, terwijl je dan ook gewoon gemakkelijk het volledige vermogen tot je beschikking hebt. En je hoort ook niemand over gesloopte TA2024's, (tenzij door een te hoge voedingsspanning).
Ergo: Die koelelementen zijn niet nodig