Build topic MiniDSP kit

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door knuisje »

Henk Jan, als ik jouw versie open zijn de formules weg?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33826
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door Henkjan »

welke formules? die voor de grafiek? die staan toch gewoon daar waar jij ze had, kolom T enzo? (zit nu op mn foon, kan t dus niet nakijken)
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door knuisje »

Nee, je ziet nu in de hele spreadsheet alleen nog maar de waarden. De onderliggende formules zijn weg, althans in Excel. Ik weet niet of dat met Open office ook zo is?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33826
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door Henkjan »

in OO zijn de formules er gewoon nog hoor.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door knuisje »

Vreemd, ik gebruik Excel 2007 met SP2. Die kan ods-bestanden openen en opslaan, maar dat werkt dus niet goed. :^o
Heb je ook een Excel-bestand van jouw versie?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33826
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door Henkjan »

hoppa :!:
Bijlagen
LT-digital-coefs v1.1.xls
(18.5 KiB) 118 keer gedownload
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door knuisje »

MinDSP schreef:
Keep up the good works and let us know how this implementation works on a real speaker prototype. Anybody out there already at that stage, maybe with measurements?
Ik mag toch hopen dat de curve die in de plugin wordt getoond na invoer van de coefficienten daadwerkelijk wordt uitgevoerd door de DSP? Hebben jullie al metingen?
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door b_force »

Die reactie zou ik ook even plaatsen op minDSP :wink:
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door knuisje »

Weer een nieuwe versie van het spreadsheet. Hierin wordt ook de equalizercurve getoond die geheel wordt berekend uit de digitale coëfficiënten. Meestal komt deze overeen met de gewenste curve die wordt berekend uit het verschil tussen de original en target respons. Maar als je wat speelt met Fs en Fc zie je dat hij kan gaan afwijken.
Ook wordt nu berekend of het digitale filter stabiel is, dwz. of de poles binnen de unit circle vallen.
Bijlagen
LT-digital-coefs v1.2.xls
(82 KiB) 119 keer gedownload
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door b_force »

knuisje schreef:
Ook wordt nu berekend of het digitale filter stabiel is, dwz. of de poles binnen de unit circle vallen.
Was toch aan de linkerkant van de cirkel?
(moet ik even diep in mijn geheugen graven)
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door knuisje »

Dat is in het s-plane. In het z-plane (na de bilineaire transformatie) binnen de unit cirkel.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door b_force »

knuisje schreef:
Dat is in het s-plane. In het z-plane (na de bilineaire transformatie) binnen de unit cirkel.
Ja, I remember again! :D
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33826
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door Henkjan »

nice :goedzo:

en de OO versie
Bijlagen
LT-digital-coefs v1.2.ods
(84.55 KiB) 104 keer gedownload
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door knuisje »

Omdat MiniDSP graag wilde weten of mijn LT spreadsheetje in de praktijk wel werkt heb ik wat metingen gedaan. O:)
Bijlagen
LT-spreadsheet.PNG
LT_measurement.png
Gebruikersavatar
Koss
Berichten: 274
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 15:41
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door Koss »

Je staat in de nieuwsbrief van MiniDSP :)
Linkwitz Transform Crew

Powered by a valient team of miniDSP DIYers from Netherlands, this project consists in using the Advanced Biquad plug-ins for the purpose of Linkwitz Transform. A spreadsheet allowing easy calculation of the required biquad parameters is constantly updated. Have a closer look at their forum posts and our application section for more info.
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door BertDB »

inderdaad!
Mooi werk van Henkjan, Knuisje en Transphere, al moet ik het nog even herlezen om het goed te begrijpen :oops:

klein foutje wel.. volgens de nieuwsbrief kan je het Elektor artikel gratis downloaden.. tkost wel 10 credits :P

edit: ik heb gezien dat er op 6 aug een V2 van de 2way advanced plugin is verschenen.

edited :mrgreen:
Laatst gewijzigd door BertDB op wo 18 aug 2010, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door knuisje »

De posts van transphere waren de sleutel tot de oplossing, hij dient ook genoemd te worden bij het "Team Netherlands".

Ik ben er alleen nog niet achter wat wordt bedoeld met "valient team". :-s
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door BertDB »

nog even over die nieuwe V2 plugin van de 2way advanced.
Die is in een volkomen onleesbaar formaat voor mij (na het uitpakken van de zip).
Ook hernoemen naar .exe werkt niet...
hebben ze hier een foutje gemaakt?
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door knuisje »

Het schijnt met 7-zip wel te lukken.
Vincent Bruinink
Berichten: 19
Lid geworden op: do 19 aug 2010, 10:12
Locatie: Hengelo (ov)

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door Vincent Bruinink »

Is die MiniDSP kit compatible met SigmaStudio van AD? De standaard libs die MiniDSP levert zijn namelijk een beetje kort door de bocht en je kunt geen gebruik maken van de MATH functies die de ADAU1701 bevat.

Ik heb zelf een boardje ontwikkeld op basis van de ADAU1701 maar deze bevat geen USB.

Verder is het een leuke DSP! Ik heb er zelf een Broadcast stereocoder van gemaakt inclusief user interface (Atmega16) en een fancy VU meter:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yk-_OYVa0-E[/youtube]
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door BertDB »

Ik heb het al met vanalles geprobeerd (winrar, winzip, 7zip, online wobzip).
Hij kan prima unzippen, alleen heeft de file geen extentie.
Volgens 7zip was het een unix codering ... :-s
transphere
Berichten: 18
Lid geworden op: di 03 aug 2010, 14:49

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door transphere »

Het protocol over USB van de miniDSP is custom en is niet compatible met sigma-studio. Dus jammergenoeg geen mogelijkheid om eigen code in dat ding te stoppen, iets van een excursie-limiter had ik er graag in gehad.

Wat voor interfaces zitten er op jouw bordje? En heb je dat met de hand gesoldeerd?
Vincent Bruinink
Berichten: 19
Lid geworden op: do 19 aug 2010, 10:12
Locatie: Hengelo (ov)

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door Vincent Bruinink »

Heb ik idd met de hand gesoldeerd, dubbelzijdige print. Er zit een ADAU1701, 24lc64 en AtMega16 op. De rest is analoog audio (input leveler en MPX filter).
bestandsbron: http://i42.tinypic.com/2a0gy6h.jpg
bestandsbron: http://i42.tinypic.com/2a0gy6h.jpg
bestandsbron: http://i40.tinypic.com/246772b.jpg
bestandsbron: http://i40.tinypic.com/246772b.jpg
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door knuisje »

In deze versie van het LT-spreadsheet een pole-zero plot toegevoegd.
Bijlagen
LT-digital-coefs v1.3.xls
(92 KiB) 103 keer gedownload
pole-zero-plot.png
Laatst gewijzigd door knuisje op za 21 aug 2010, 11:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Re: Build topic MiniDSP kit

Bericht door BertDB »

*xbake moet z'n theorie van vroeger toch eens oprakelen .. :-s

Plugin werkt ondertussen (foutje van minidsp)
Bij de nieuwe versies start het verbindstooltje (minidsp.exe) vanzelf mee op :)

mooi gedaan hoor Vincent!
Kan je mss kort voor de leek even uitleggen wat het juist doet? :oops:
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”