Build topic MiniDSP kit
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33826
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Build topic MiniDSP kit
welke formules? die voor de grafiek? die staan toch gewoon daar waar jij ze had, kolom T enzo? (zit nu op mn foon, kan t dus niet nakijken)
Re: Build topic MiniDSP kit
Nee, je ziet nu in de hele spreadsheet alleen nog maar de waarden. De onderliggende formules zijn weg, althans in Excel. Ik weet niet of dat met Open office ook zo is?
Re: Build topic MiniDSP kit
Vreemd, ik gebruik Excel 2007 met SP2. Die kan ods-bestanden openen en opslaan, maar dat werkt dus niet goed. 
Heb je ook een Excel-bestand van jouw versie?
Heb je ook een Excel-bestand van jouw versie?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33826
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Build topic MiniDSP kit
Ik mag toch hopen dat de curve die in de plugin wordt getoond na invoer van de coefficienten daadwerkelijk wordt uitgevoerd door de DSP? Hebben jullie al metingen?MinDSP schreef:Keep up the good works and let us know how this implementation works on a real speaker prototype. Anybody out there already at that stage, maybe with measurements?
Re: Build topic MiniDSP kit
Weer een nieuwe versie van het spreadsheet. Hierin wordt ook de equalizercurve getoond die geheel wordt berekend uit de digitale coëfficiënten. Meestal komt deze overeen met de gewenste curve die wordt berekend uit het verschil tussen de original en target respons. Maar als je wat speelt met Fs en Fc zie je dat hij kan gaan afwijken.
Ook wordt nu berekend of het digitale filter stabiel is, dwz. of de poles binnen de unit circle vallen.
Ook wordt nu berekend of het digitale filter stabiel is, dwz. of de poles binnen de unit circle vallen.
- Bijlagen
-
- LT-digital-coefs v1.2.xls
- (82 KiB) 119 keer gedownload
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Build topic MiniDSP kit
Was toch aan de linkerkant van de cirkel?knuisje schreef:Ook wordt nu berekend of het digitale filter stabiel is, dwz. of de poles binnen de unit circle vallen.
(moet ik even diep in mijn geheugen graven)
Re: Build topic MiniDSP kit
Dat is in het s-plane. In het z-plane (na de bilineaire transformatie) binnen de unit cirkel.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Build topic MiniDSP kit
Ja, I remember again!knuisje schreef:Dat is in het s-plane. In het z-plane (na de bilineaire transformatie) binnen de unit cirkel.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33826
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Build topic MiniDSP kit
nice
en de OO versie
en de OO versie
- Bijlagen
-
- LT-digital-coefs v1.2.ods
- (84.55 KiB) 104 keer gedownload
Re: Build topic MiniDSP kit
Omdat MiniDSP graag wilde weten of mijn LT spreadsheetje in de praktijk wel werkt heb ik wat metingen gedaan. 
Re: Build topic MiniDSP kit
Je staat in de nieuwsbrief van MiniDSP 
Linkwitz Transform Crew
Powered by a valient team of miniDSP DIYers from Netherlands, this project consists in using the Advanced Biquad plug-ins for the purpose of Linkwitz Transform. A spreadsheet allowing easy calculation of the required biquad parameters is constantly updated. Have a closer look at their forum posts and our application section for more info.
Re: Build topic MiniDSP kit
inderdaad!
Mooi werk van Henkjan, Knuisje en Transphere, al moet ik het nog even herlezen om het goed te begrijpen
klein foutje wel.. volgens de nieuwsbrief kan je het Elektor artikel gratis downloaden.. tkost wel 10 credits
edit: ik heb gezien dat er op 6 aug een V2 van de 2way advanced plugin is verschenen.
edited
Mooi werk van Henkjan, Knuisje en Transphere, al moet ik het nog even herlezen om het goed te begrijpen
klein foutje wel.. volgens de nieuwsbrief kan je het Elektor artikel gratis downloaden.. tkost wel 10 credits
edit: ik heb gezien dat er op 6 aug een V2 van de 2way advanced plugin is verschenen.
edited
Laatst gewijzigd door BertDB op wo 18 aug 2010, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Build topic MiniDSP kit
De posts van transphere waren de sleutel tot de oplossing, hij dient ook genoemd te worden bij het "Team Netherlands".
Ik ben er alleen nog niet achter wat wordt bedoeld met "valient team".
Ik ben er alleen nog niet achter wat wordt bedoeld met "valient team".
Re: Build topic MiniDSP kit
nog even over die nieuwe V2 plugin van de 2way advanced.
Die is in een volkomen onleesbaar formaat voor mij (na het uitpakken van de zip).
Ook hernoemen naar .exe werkt niet...
hebben ze hier een foutje gemaakt?
Die is in een volkomen onleesbaar formaat voor mij (na het uitpakken van de zip).
Ook hernoemen naar .exe werkt niet...
hebben ze hier een foutje gemaakt?
-
Vincent Bruinink
- Berichten: 19
- Lid geworden op: do 19 aug 2010, 10:12
- Locatie: Hengelo (ov)
Re: Build topic MiniDSP kit
Is die MiniDSP kit compatible met SigmaStudio van AD? De standaard libs die MiniDSP levert zijn namelijk een beetje kort door de bocht en je kunt geen gebruik maken van de MATH functies die de ADAU1701 bevat.
Ik heb zelf een boardje ontwikkeld op basis van de ADAU1701 maar deze bevat geen USB.
Verder is het een leuke DSP! Ik heb er zelf een Broadcast stereocoder van gemaakt inclusief user interface (Atmega16) en een fancy VU meter:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yk-_OYVa0-E[/youtube]
Ik heb zelf een boardje ontwikkeld op basis van de ADAU1701 maar deze bevat geen USB.
Verder is het een leuke DSP! Ik heb er zelf een Broadcast stereocoder van gemaakt inclusief user interface (Atmega16) en een fancy VU meter:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yk-_OYVa0-E[/youtube]
Re: Build topic MiniDSP kit
Ik heb het al met vanalles geprobeerd (winrar, winzip, 7zip, online wobzip).
Hij kan prima unzippen, alleen heeft de file geen extentie.
Volgens 7zip was het een unix codering ...
Hij kan prima unzippen, alleen heeft de file geen extentie.
Volgens 7zip was het een unix codering ...
-
transphere
- Berichten: 18
- Lid geworden op: di 03 aug 2010, 14:49
Re: Build topic MiniDSP kit
Het protocol over USB van de miniDSP is custom en is niet compatible met sigma-studio. Dus jammergenoeg geen mogelijkheid om eigen code in dat ding te stoppen, iets van een excursie-limiter had ik er graag in gehad.
Wat voor interfaces zitten er op jouw bordje? En heb je dat met de hand gesoldeerd?
Wat voor interfaces zitten er op jouw bordje? En heb je dat met de hand gesoldeerd?
-
Vincent Bruinink
- Berichten: 19
- Lid geworden op: do 19 aug 2010, 10:12
- Locatie: Hengelo (ov)
Re: Build topic MiniDSP kit
Heb ik idd met de hand gesoldeerd, dubbelzijdige print. Er zit een ADAU1701, 24lc64 en AtMega16 op. De rest is analoog audio (input leveler en MPX filter).
Re: Build topic MiniDSP kit
In deze versie van het LT-spreadsheet een pole-zero plot toegevoegd.
- Bijlagen
-
- LT-digital-coefs v1.3.xls
- (92 KiB) 103 keer gedownload
Laatst gewijzigd door knuisje op za 21 aug 2010, 11:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Build topic MiniDSP kit
*xbake moet z'n theorie van vroeger toch eens oprakelen ..
Plugin werkt ondertussen (foutje van minidsp)
Bij de nieuwe versies start het verbindstooltje (minidsp.exe) vanzelf mee op
mooi gedaan hoor Vincent!
Kan je mss kort voor de leek even uitleggen wat het juist doet?
Plugin werkt ondertussen (foutje van minidsp)
Bij de nieuwe versies start het verbindstooltje (minidsp.exe) vanzelf mee op
mooi gedaan hoor Vincent!
Kan je mss kort voor de leek even uitleggen wat het juist doet?
