helmuth, het begon veelbelovend, maar het lijkt er voor míj nu op dat je de klok hebt horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt.Helmuth schreef:Je leest schijnbaar alleen wat je wil zien. Ik kijk boven de 200Hz heb ik al vermeld +/- 2dB omdat het laag lastig blijft om betrouwbaar te meten. Als ik naar mijn eigen smaak kijk zou ik er nog wel 6 dB bij willen doen. Ik vind het niet storend klinken met +6 vind ik het zelfs fijn.Wowly schreef:Niet voor het een en ander, maar je blijft praten over +- 2 DB, ik zie op jou schaal bijna een verschil van 7 db, oplopend in het hoog (92 bij 110, 98 bij 3 Khz waarbij met gekalibreerde mic er nog enkele db's bijkomen)..... Eerlijk gezegd moet ik er niet aan denken om hiernaar te luisteren, zoveel energie zin er in de hogere octaven.
Ik zal het nog sterker vertellen, tussen 3550 en 3555 is ie bijna vlak.........please, wat een antwoord. Niet referentie waardig...
Ik heb met witteruis gemeten. Dat moet ook vlak meten als ik de mic precies in het midden had meet ik het mooiste signaal grappig was dat als ik op de hart lijn de micro naar voor en achter beweeg blijft dat goed gaan.
Ik snap niet dat je zo graag wil inzoomen op deze kleine oneffenheden hij is nagenoeg glad dat vind ik voldoende.Ik zie ook niet in waarom dat veranderd als je de schaal aanpast, juist dan zijn de verschillen nóg duidelijker te zien, en niet dat ze dan magisch gaan vervlakken toch? Ik zie overigens in de MLS puls juist dat er iets niet best is, maargoed, ik ben maar een NooB op dit vlak, dus als je mij wil uitleggen waarom dat zo goed is, graag.
Is dus niet nagenoeg glad, dat terzijde...
Wat is dat voor war taal over het MLS signaal je vind het niet goed en vervolgens zeg je dat je er eigenlijk geen verstand van hebt.
Dat is een nette manier om te zeggen dat jij maar eens moet uitleggen waarom jij vind dat dat MLS er zo goed uitziet. Wat je dus nog stééds niet gedaan hebt.......
Als ik dat wil prijs geven had het er wel gestaan.Ander opmerking, welke units heb je gebruikt?
In dat geval denk ik dat je de gehele boel gewoon uit je duim aan het zuigen bent, wat je hier poneert is voor ons TOTAAL niet controleerbaar en daarmede geheel niet interessant. Je lijkt BOSE wel, met hun perfecte luidsprekers
Normaal filter, alleen wat ik al zei heb ik er voor gezorgd dat de gemeten fases identiek waren van mijn filter, dat kun je hier leren. En zo nadoen.Andere vraag, hoe heb je je filter opgebouwd?
Heb je zelf wel enig idee hoe onnozel dat overkomt, wat je hier zegt?? Wat versta jij onder een "normaal filter"
Met de yaqin buizen versterker en mijn meet microfoon micpreamp geluidkaart en pc met HBXV6.Andere vraag, hoe heb je de vervorming gemeten?
Andere vraag.......euh, euh, komen misschien nog![]()
Ik knutsel van alles en het lijkt me mooi als ik ooit een aantal goede speakers zou kunnen vermarkten. Deze is een goede kandidaat. Het is goed dat je het graag wil weten.Het prikkelt me als je aangeeft dat je een referentie monitor hebt gebouwd en je komt met uitspraken als super enz. enz. We zouden graag weten hoe je dat voor elkaar hebt gekregen voordat je gaat uitweiden over een dipoolproject.
dank je dat je het goed vind dat ik het graag wil weten. Naar mijn idee zijn er nog wel wat andere speakers die je dient te passeren willen mensen geld uitgeven aan zo'n fantasieproject. Maar misschien dat BOSE je wel wil helpen? Heben ze ook eens een "referentie " in hun gamma
![]()
Kijk nog maar eens goed. Boven 200HzEn nogmaals, ik zie dat +- 2 db écht niet hoor, waarom denk jij dat wel te zien?. Hoe interpreteer jij die curve's? Ik vraag dit, want misschien zie ik het wel verkeerd![]()
97-93=4
4/2= 2dB
+-2dB
Ja, en tussen 120 en 121 hz +- 0 dB. wat een kwats....
De wereld van speakers is een erg lastige, en ik zie niet in waarom jij daarin zult slagen speakers te verkopen met dit verhaal. Ook het idee dat iets glad moet meten is volstrekt achterhaalt. Het lijtk erop dat je iemand bent van technische komaf die de hele dag achter scoops lopt te turen. Juist speakers bouwen vragt parallel denken, en dat zie ik jou nog niet doen
Ik vind je reacties pedant, en dat soort ben ik hier wel vaker tegengekomen. Veel geblaat en weinig daad. Je attitude is volstrekt niet opbouwend, maar komt op mij over als "ik zal hier eens laten zien hoe goed ik iets heb gesimuleerd". Ook jou manier van reageren over opbouwende zaken/reacties getuigt van volstrekte arrogantie en komt op mij lachend over. Mocht je 15 jaar zijn, dan neem ik alles terug en vind ik dat je moet proberen je wat meer open te stellen voor anderen en wat fatsoenlijker antwoord kunt geven op mijn en andere vragen. Dan komt er hier vast nog een vruchtbare samenwerking tot tand. Voorlopig wordt dit topic mijn smile of the day hahaha.
Ik ben al begonnen met je laatste reply op de vraag van jeroen. Is dus GEEN fatsoenlijk antwoord...... Ook lachwekkend om vervormingscijfers van een ándere speaker hier neer te zetten. Als ik het zo zie zou ik wat minder naar cijfers kijken en wat meer om je heen......
Dus.......FOTO'S!!!!, ANTWOORDEN!!! graag please en dankjoewel.
jan
