ideeën voor deze kabel

Netkabels, interlinks, luidsprekerkabels, etc.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
vinnie411
Berichten: 432
Lid geworden op: wo 20 feb 2008, 20:15
Locatie: Alphen aan den Rijn

ideeën voor deze kabel

Bericht door vinnie411 »

Ik heb weleens een klus voor mijn werk waarbij ik kabel over houd. Reststukken van diverse producten.
Vandaag had ik zo'n klus waarbij ik 3 stukken van 10 meter speciale kabel moest inkorten.
Deze kable is speciaal voor de fabriekant MJK geproduceerd voor hun flowmeters. Data kabel dus.
De kabel is opgebouwd uit een buitenmantel van silicone kleur groen en buitendiameter 11mm.
Daarbinnen zitten 3x2 paren van 1mm2.
Elk paar bestaat uit 1 witte en 1 gekleurde draad vertind koper en 1 afscherming vertind koper, omwikkeld met goudkleurig alufolie en plastic.
De kleuren zijn rood/wit zwart/wit en groen/wit.
Daar deze kabel ontwikkeld is voor een inductie over 2 spoelen te sturen en een meet signaal in mA te krijgen zonder dat ze elkaar beinvloeden leek mij dit wel een kabel die misschien geschikt is voor de audio.
Maar wat kan ik het best met deze kabel doen, misschien iemand interesse of ideeën?
Bijlagen
DSCF1408.JPG
Gebruikersavatar
scanspeakman
Berichten: 423
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43

Re: ideeën voor deze kabel

Bericht door scanspeakman »

Paar gevlochten luidspekerkabels maken? Lijkt deze kabel mij uitermate geschikt voor.

Zoiets: http://www.humblehomemadehifi.com/CAT6.html

Scanspeakman
vinnie411
Berichten: 432
Lid geworden op: wo 20 feb 2008, 20:15
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: ideeën voor deze kabel

Bericht door vinnie411 »

denk niet dat deze kabel zich makkelijk laat vlechten.
doordat de kern vertind koper is is de buigzaamheid wat minder.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: ideeën voor deze kabel

Bericht door hannesie »

Is het niet geschikt voor gebalanceerde interlinks??
vinnie411
Berichten: 432
Lid geworden op: wo 20 feb 2008, 20:15
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: ideeën voor deze kabel

Bericht door vinnie411 »

misschien zijn er liefhebbers die deze kabel eens willen proberen.
gratis afhaal of verzenden tegen kosten.
vraag alleen dan wel je bevindingen te posten.
dan weet ik of het de moeite is deze kabel te sparen of in het vervolg gewoon weg te gooien.
dus nu GRATIS kabel. div. lengtes mogenlijk.
JBHC
Berichten: 268
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 10:33
Locatie: Zaanstreek

Re: ideeën voor deze kabel

Bericht door JBHC »

ipv weggooien kun je het ook wegbrengen voor 1,80/kilo
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: ideeën voor deze kabel

Bericht door RobertD »

Wanneer je een versterker bouwt met drie ingangen, kun je deze kabel gebruiken om deze ingangen te bedraden. Heb je een mooi kabeltje van ingangen naar selectieschakelaar. Kun je zelfs de massa meeschakelen.

Ik kom wel een keer een stukje halen bij je. Gaan we gelijk eens een keer naar jouw speakers luisteren (met een buizenversterkertje eraan?)
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: ideeën voor deze kabel

Bericht door dre »

ik zou `m eens als luidsprekerkabel inzetten: van elk paartje een min en een plus maken en dan eens een weekje draaien :wink:
vinnie411
Berichten: 432
Lid geworden op: wo 20 feb 2008, 20:15
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: ideeën voor deze kabel

Bericht door vinnie411 »

RobertD schreef:
Wanneer je een versterker bouwt met drie ingangen, kun je deze kabel gebruiken om deze ingangen te bedraden. Heb je een mooi kabeltje van ingangen naar selectieschakelaar. Kun je zelfs de massa meeschakelen.

Ik kom wel een keer een stukje halen bij je. Gaan we gelijk eens een keer naar jouw speakers luisteren (met een buizenversterkertje eraan?)
Robert je bent welkom hoor, ben weer terug uit het noorden en komende tijd gewoon weer s'avonds thuis.
vinnie411
Berichten: 432
Lid geworden op: wo 20 feb 2008, 20:15
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: ideeën voor deze kabel

Bericht door vinnie411 »

dre schreef:
ik zou `m eens als luidsprekerkabel inzetten: van elk paartje een min en een plus maken en dan eens een weekje draaien :wink:
Misschien eens proberen op die breedbanders van me.
Plaats reactie