3 weg met 3 gesloten klankkasten?

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Jasperhku
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 07 mei 2010, 12:43

Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?

Bericht door Jasperhku »

geheim van de smit! ik ben ook genomineerd (met o.a. de speakers) voor de HKU award, een prijs voor de "meest vernieuwende en ondernemende afstudeerder van de HKU", aldus de website van de HKU!
nogmaals bedankt voor jullie hulp, met name aan henkjan, indoubt, mrcableguy, bartsegers, SARK, Caps&Coils en natuurlijk alle anderen op dit topic/forum!
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?

Bericht door wouter »

Heb door mijn verwondering over het mooie eindresultaat het topic even weer vanaf begin gelezen...

Mooi dat je gewoon bent doorgegaan, want aanvankelijk leek er weinig vertrouwen in het plan van 2 weken :D

Het is een mooi geheel geworden, en op basis van een uiterlijke wens speakers zoeken is gewoon ook een leuke volgorde. Dat het niet optimaal klinkt door de vormgeving is hier niet zo heel belangrijk, zeker niet als het er zo leuk uitziet.

Je bent heel dicht bij je eerste schetsen gebleven, dat kan ik erg waarderen. Leuk en verfrissend topic! Gefeliciteerd en hopelijk sleep je die award ook nog binnen!!!

gr Wouter
Gebruikersavatar
MrCaBLeGuY
Berichten: 466
Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 7:43
Locatie: Zwaag

Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?

Bericht door MrCaBLeGuY »

Hoi Jasperhku, graag gedaan! Was een leuke onderneming. Ik (we) zijn uiteraard nog benieuwd als alles aangesloten is hoe het klinkt en of je daar tevreden over bent. En maak even wat leuke foto's bij de expo van je set. Zie ze graag op het forum terugkomen.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?

Bericht door SARK »

Jasperhku schreef:
geheim van de smit! ik ben ook genomineerd (met o.a. de speakers) voor de HKU award, een prijs voor de "meest vernieuwende en ondernemende afstudeerder van de HKU", aldus de website van de HKU!
nogmaals bedankt voor jullie hulp, met name aan henkjan, indoubt, mrcableguy, bartsegers, SARK, Caps&Coils en natuurlijk alle anderen op dit topic/forum!
Ik verdien eigenlijk geen vermelding maar toch bedankt en heel erg gefeliciteerd :!:
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?

Bericht door indoubt »

Van harte gefeliciteerd^2 :lol:

Erg leuk dat je ook voor de HKU award bent genomineerd. I'll keep my fingers crossed :)

Als je de gelegenheid hebt moet je de luidsprekers continu muziek laten weergeven. Luidsprekers kunnen last hebben van een stugge rolrand en spider als ze nieuw zijn en klinken beter als deze wat soepel zijn geworden door "inspelen". Het verschilt per luidspreker maar meestal is het na een dag beter en daarna gaat het langzaam. Soms is er overigens helemaal geen verschil.

Let ook op de plaatsing (positie) in de ruimte waarin ze staan. Dat kan erg uitmaken voor het geluid dus speel daar een beetje mee.

Heel veel succes met je nominatie en laat ons even horen wat je van de klank vindt.
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?

Bericht door TubeHead »

Ook namens mij Gefeliciteerd !!

Had niet verwacht dat het in zoon korte tijd zou lukken. Maar blijk het weer mis te hebben :P
Ziet er zeer fraai uit met dat glas ! Vind het sjiek staan. Ben ook benieuwd naar de klank :)

Volgende keer mee nemen naar Beesterszwaag of Breda ? Zonder glas schade ? ;)
Jasperhku
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 07 mei 2010, 12:43

Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?

Bericht door Jasperhku »

De fotosessie ging helaas niet door, zelf wel wat fotos gemaakt dus die hebben jullie nog van me te goed. Op website jasper.vandenboezem.nl staat ook mijn andere werk.
De speakers vallen goed in de smaak en de meeste gesprekken die ik heb tijdens de expositie gaan dan ook daar over. Wil ze daarom ook wel graag een keer doormeten, geld het aanbod van Tubehead nog steeds? lijkt me heel erg leuk dat als ik ze echt in opdracht ga maken dat dan ook de filters "perfect" zijn!
Nog een keer veel dank voor de hulp en als iemand ze een keer wil komen bekijken/luisteren is die van harte welkom!
Bijlagen
DSCF4238.JPG
DSCF4240.JPG
DSCF4244.JPG
DSCF4250.JPG
DSCF4254.JPG
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?

Bericht door bartsegers »

Toppie! :!:
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?

Bericht door SARK »

Het ziet er prachtig uit :!:
Gebruikersavatar
MrCaBLeGuY
Berichten: 466
Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 7:43
Locatie: Zwaag

Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?

Bericht door MrCaBLeGuY »

Ik ben uiteraard weer ontevreden, sorry :)

Ik zou graag gewoon een foto zien waar ze beide helemaal op staan (ik snap je standpunten vanuit je opleiding) maar ben gewoon even benieuwd naar het totaal plaatje (en het hoeft geen foto in een fancy interieur te zijn).
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?

Bericht door hannesie »

Ik heb ze gisteren gezien en gehoord :lol:
Een ontzettend leuke presentatie van alle kandidaten, was de moeite waard om even langs te gaan, voor mensen die niet bekend zijn met dit soort opleidingen, een eyeopener.
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?

Bericht door indoubt »

JasperHKU,

Mooi gedaan!. Vooral het tijdsbestek waarin je een en ander heb weten te realiseren is zeer snel geweest. Onder die tijdsdruk een complete luidspreker bouwen is geen sinecure.

Ik ben erg benieuwd naar hoe de luidsprekers klinken qua reflecties en qua filtering. Zeker omdat er helemaal geen demping is gebruikt. (Breda volgend jaar?)

Hannesie, klonk het nog een beetje gebalanceerd? (o.a. overgang bas naar mid)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?

Bericht door hannesie »

Het hoog was lekker, het mid was erg (te)duidelijk aanwezig, en het laag kon nog een boost krijgen door dat we de versterker voor het laag wat verder hebben open gezet.

Het totaal beeld was nog niet in balans, maar mogelijk met wat aanpassingen te (dB correctie?)realiseren.
Wat duidelijk was dat de afwerking heel netjes was, filter was functioneel in beeld zonder dat er solderingen zichtbaar waren :mrgreen:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3258
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?

Bericht door MechanicalAnimal »

Wat een briljant design!!!!!!!!!!!


echt he-le-maal super dit zeg, mijn complimenten hoor, wat een staaltje vakwerk!
L2GX
Berichten: 23
Lid geworden op: do 29 okt 2009, 11:32

Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?

Bericht door L2GX »

Beetje vreemde wedstrijd om in de zomermaanden te starten, weet niet of je volgend jaar nog in aanmerking komt; maar stootte net op een luidspreker ontwerp wedstrijd voor studenten.

Details:
http://www.audioholics.com/news/industr ... ompetition
en
http://www.almainternational.org/ALMA-2 ... html#_sldc
Gebruikersavatar
Chris_T
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?

Bericht door Chris_T »

Dat ziet er sexy uit 8), mooi werk hoor =D>
Jasperhku
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 07 mei 2010, 12:43

Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?

Bericht door Jasperhku »

Nu dan eindelijk fotos gemaakt in een studio. Hieronder het 1e resultaat, meer foto's volgen.

Inderdaad maar eens een mail gestuurd naar de ALMA. Ze vonden het leuk dat ze bericht kregen uit nederland! Alleen ik moet wel eerst een aantal metingen doen, proefopstelling- foto's bijvoegen etc.
Oftewel ze moeten doorgemeten worden, is er iemand die mij daarbij kan helpen en dat leuk vind? ik kan er eventueel wel voor betalen.

Daarnaast wil ik graag nog een set maken, zelfde looks, maar dan met alles op 1 versterker, dus de lage tonen niet apart aansturen, ervanuitgaand dat er meer budget is (600 euro voor 2 speakers?). Is dit uberhaupt mogelijk?
Bijlagen
IMG_3113.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”