3 weg met 3 gesloten klankkasten?
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?
geheim van de smit! ik ben ook genomineerd (met o.a. de speakers) voor de HKU award, een prijs voor de "meest vernieuwende en ondernemende afstudeerder van de HKU", aldus de website van de HKU!
nogmaals bedankt voor jullie hulp, met name aan henkjan, indoubt, mrcableguy, bartsegers, SARK, Caps&Coils en natuurlijk alle anderen op dit topic/forum!
nogmaals bedankt voor jullie hulp, met name aan henkjan, indoubt, mrcableguy, bartsegers, SARK, Caps&Coils en natuurlijk alle anderen op dit topic/forum!
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?
Heb door mijn verwondering over het mooie eindresultaat het topic even weer vanaf begin gelezen...
Mooi dat je gewoon bent doorgegaan, want aanvankelijk leek er weinig vertrouwen in het plan van 2 weken
Het is een mooi geheel geworden, en op basis van een uiterlijke wens speakers zoeken is gewoon ook een leuke volgorde. Dat het niet optimaal klinkt door de vormgeving is hier niet zo heel belangrijk, zeker niet als het er zo leuk uitziet.
Je bent heel dicht bij je eerste schetsen gebleven, dat kan ik erg waarderen. Leuk en verfrissend topic! Gefeliciteerd en hopelijk sleep je die award ook nog binnen!!!
gr Wouter
Mooi dat je gewoon bent doorgegaan, want aanvankelijk leek er weinig vertrouwen in het plan van 2 weken
Het is een mooi geheel geworden, en op basis van een uiterlijke wens speakers zoeken is gewoon ook een leuke volgorde. Dat het niet optimaal klinkt door de vormgeving is hier niet zo heel belangrijk, zeker niet als het er zo leuk uitziet.
Je bent heel dicht bij je eerste schetsen gebleven, dat kan ik erg waarderen. Leuk en verfrissend topic! Gefeliciteerd en hopelijk sleep je die award ook nog binnen!!!
gr Wouter
- MrCaBLeGuY
- Berichten: 466
- Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 7:43
- Locatie: Zwaag
Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?
Hoi Jasperhku, graag gedaan! Was een leuke onderneming. Ik (we) zijn uiteraard nog benieuwd als alles aangesloten is hoe het klinkt en of je daar tevreden over bent. En maak even wat leuke foto's bij de expo van je set. Zie ze graag op het forum terugkomen.
Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?
Ik verdien eigenlijk geen vermelding maar toch bedankt en heel erg gefeliciteerdJasperhku schreef:geheim van de smit! ik ben ook genomineerd (met o.a. de speakers) voor de HKU award, een prijs voor de "meest vernieuwende en ondernemende afstudeerder van de HKU", aldus de website van de HKU!
nogmaals bedankt voor jullie hulp, met name aan henkjan, indoubt, mrcableguy, bartsegers,SARK,Caps&Coils en natuurlijk alle anderen op dit topic/forum!
Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?
Van harte gefeliciteerd^2
Erg leuk dat je ook voor de HKU award bent genomineerd. I'll keep my fingers crossed
Als je de gelegenheid hebt moet je de luidsprekers continu muziek laten weergeven. Luidsprekers kunnen last hebben van een stugge rolrand en spider als ze nieuw zijn en klinken beter als deze wat soepel zijn geworden door "inspelen". Het verschilt per luidspreker maar meestal is het na een dag beter en daarna gaat het langzaam. Soms is er overigens helemaal geen verschil.
Let ook op de plaatsing (positie) in de ruimte waarin ze staan. Dat kan erg uitmaken voor het geluid dus speel daar een beetje mee.
Heel veel succes met je nominatie en laat ons even horen wat je van de klank vindt.
Erg leuk dat je ook voor de HKU award bent genomineerd. I'll keep my fingers crossed
Als je de gelegenheid hebt moet je de luidsprekers continu muziek laten weergeven. Luidsprekers kunnen last hebben van een stugge rolrand en spider als ze nieuw zijn en klinken beter als deze wat soepel zijn geworden door "inspelen". Het verschilt per luidspreker maar meestal is het na een dag beter en daarna gaat het langzaam. Soms is er overigens helemaal geen verschil.
Let ook op de plaatsing (positie) in de ruimte waarin ze staan. Dat kan erg uitmaken voor het geluid dus speel daar een beetje mee.
Heel veel succes met je nominatie en laat ons even horen wat je van de klank vindt.
Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?
Ook namens mij Gefeliciteerd !!
Had niet verwacht dat het in zoon korte tijd zou lukken. Maar blijk het weer mis te hebben
Ziet er zeer fraai uit met dat glas ! Vind het sjiek staan. Ben ook benieuwd naar de klank
Volgende keer mee nemen naar Beesterszwaag of Breda ? Zonder glas schade ?
Had niet verwacht dat het in zoon korte tijd zou lukken. Maar blijk het weer mis te hebben
Ziet er zeer fraai uit met dat glas ! Vind het sjiek staan. Ben ook benieuwd naar de klank
Volgende keer mee nemen naar Beesterszwaag of Breda ? Zonder glas schade ?
Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?
De fotosessie ging helaas niet door, zelf wel wat fotos gemaakt dus die hebben jullie nog van me te goed. Op website jasper.vandenboezem.nl staat ook mijn andere werk.
De speakers vallen goed in de smaak en de meeste gesprekken die ik heb tijdens de expositie gaan dan ook daar over. Wil ze daarom ook wel graag een keer doormeten, geld het aanbod van Tubehead nog steeds? lijkt me heel erg leuk dat als ik ze echt in opdracht ga maken dat dan ook de filters "perfect" zijn!
Nog een keer veel dank voor de hulp en als iemand ze een keer wil komen bekijken/luisteren is die van harte welkom!
De speakers vallen goed in de smaak en de meeste gesprekken die ik heb tijdens de expositie gaan dan ook daar over. Wil ze daarom ook wel graag een keer doormeten, geld het aanbod van Tubehead nog steeds? lijkt me heel erg leuk dat als ik ze echt in opdracht ga maken dat dan ook de filters "perfect" zijn!
Nog een keer veel dank voor de hulp en als iemand ze een keer wil komen bekijken/luisteren is die van harte welkom!
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
- MrCaBLeGuY
- Berichten: 466
- Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 7:43
- Locatie: Zwaag
Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?
Ik ben uiteraard weer ontevreden, sorry 
Ik zou graag gewoon een foto zien waar ze beide helemaal op staan (ik snap je standpunten vanuit je opleiding) maar ben gewoon even benieuwd naar het totaal plaatje (en het hoeft geen foto in een fancy interieur te zijn).
Ik zou graag gewoon een foto zien waar ze beide helemaal op staan (ik snap je standpunten vanuit je opleiding) maar ben gewoon even benieuwd naar het totaal plaatje (en het hoeft geen foto in een fancy interieur te zijn).
Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?
Ik heb ze gisteren gezien en gehoord
Een ontzettend leuke presentatie van alle kandidaten, was de moeite waard om even langs te gaan, voor mensen die niet bekend zijn met dit soort opleidingen, een eyeopener.
Een ontzettend leuke presentatie van alle kandidaten, was de moeite waard om even langs te gaan, voor mensen die niet bekend zijn met dit soort opleidingen, een eyeopener.
Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?
JasperHKU,
Mooi gedaan!. Vooral het tijdsbestek waarin je een en ander heb weten te realiseren is zeer snel geweest. Onder die tijdsdruk een complete luidspreker bouwen is geen sinecure.
Ik ben erg benieuwd naar hoe de luidsprekers klinken qua reflecties en qua filtering. Zeker omdat er helemaal geen demping is gebruikt. (Breda volgend jaar?)
Hannesie, klonk het nog een beetje gebalanceerd? (o.a. overgang bas naar mid)
Mooi gedaan!. Vooral het tijdsbestek waarin je een en ander heb weten te realiseren is zeer snel geweest. Onder die tijdsdruk een complete luidspreker bouwen is geen sinecure.
Ik ben erg benieuwd naar hoe de luidsprekers klinken qua reflecties en qua filtering. Zeker omdat er helemaal geen demping is gebruikt. (Breda volgend jaar?)
Hannesie, klonk het nog een beetje gebalanceerd? (o.a. overgang bas naar mid)
Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?
Het hoog was lekker, het mid was erg (te)duidelijk aanwezig, en het laag kon nog een boost krijgen door dat we de versterker voor het laag wat verder hebben open gezet.
Het totaal beeld was nog niet in balans, maar mogelijk met wat aanpassingen te (dB correctie?)realiseren.
Wat duidelijk was dat de afwerking heel netjes was, filter was functioneel in beeld zonder dat er solderingen zichtbaar waren
Het totaal beeld was nog niet in balans, maar mogelijk met wat aanpassingen te (dB correctie?)realiseren.
Wat duidelijk was dat de afwerking heel netjes was, filter was functioneel in beeld zonder dat er solderingen zichtbaar waren
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?
Wat een briljant design!!!!!!!!!!!
echt he-le-maal super dit zeg, mijn complimenten hoor, wat een staaltje vakwerk!
echt he-le-maal super dit zeg, mijn complimenten hoor, wat een staaltje vakwerk!
Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?
Beetje vreemde wedstrijd om in de zomermaanden te starten, weet niet of je volgend jaar nog in aanmerking komt; maar stootte net op een luidspreker ontwerp wedstrijd voor studenten.
Details:
http://www.audioholics.com/news/industr ... ompetition
en
http://www.almainternational.org/ALMA-2 ... html#_sldc
Details:
http://www.audioholics.com/news/industr ... ompetition
en
http://www.almainternational.org/ALMA-2 ... html#_sldc
Re: 3 weg met 3 gesloten klankkasten?
Nu dan eindelijk fotos gemaakt in een studio. Hieronder het 1e resultaat, meer foto's volgen.
Inderdaad maar eens een mail gestuurd naar de ALMA. Ze vonden het leuk dat ze bericht kregen uit nederland! Alleen ik moet wel eerst een aantal metingen doen, proefopstelling- foto's bijvoegen etc.
Oftewel ze moeten doorgemeten worden, is er iemand die mij daarbij kan helpen en dat leuk vind? ik kan er eventueel wel voor betalen.
Daarnaast wil ik graag nog een set maken, zelfde looks, maar dan met alles op 1 versterker, dus de lage tonen niet apart aansturen, ervanuitgaand dat er meer budget is (600 euro voor 2 speakers?). Is dit uberhaupt mogelijk?
Inderdaad maar eens een mail gestuurd naar de ALMA. Ze vonden het leuk dat ze bericht kregen uit nederland! Alleen ik moet wel eerst een aantal metingen doen, proefopstelling- foto's bijvoegen etc.
Oftewel ze moeten doorgemeten worden, is er iemand die mij daarbij kan helpen en dat leuk vind? ik kan er eventueel wel voor betalen.
Daarnaast wil ik graag nog een set maken, zelfde looks, maar dan met alles op 1 versterker, dus de lage tonen niet apart aansturen, ervanuitgaand dat er meer budget is (600 euro voor 2 speakers?). Is dit uberhaupt mogelijk?
