Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
Zonder voorversterker draai het het volume van de AS2.100 omlaag. Dan is er geen plop.
Ik kan het overigens verder niet meer testen aangezien in een en ander te leen had.
Ik kan het overigens verder niet meer testen aangezien in een en ander te leen had.
-
Hypex_support
- ZA-sponsor: Hypex Electronics
- Berichten: 83
- Lid geworden op: zo 26 jul 2009, 16:25
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
Wij willen graag de gebruikers van de AS2.100 en de PSC2.400 op de hoogte brengen van een nieuwe firmware en software release. Deze is te downloaden via onze webshop en de volgende link:
http://www.hypex.nl/docs/HFD/Hypex%20Fi ... 20v2.0.zip
Er zijn een aantal functies toegevoegd en verbeteringen toegepast. Nu is het ook mogelijk om de software te gebruiken zonder eerst een module aan te hoeven sluiten.
http://www.hypex.nl/docs/HFD/Hypex%20Fi ... 20v2.0.zip
Er zijn een aantal functies toegevoegd en verbeteringen toegepast. Nu is het ook mogelijk om de software te gebruiken zonder eerst een module aan te hoeven sluiten.
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
Mooi! Kijken of dat de problemen, zoals in dit topic aangesneden, oplost.
Vooralsnog heb ik beide modules altijd aan staan, doordat het aan/uit schakelen van de slave te onbetrouwbaar is. Misschien is het gedoe met de 3,5mm jack en brommen ook opgelost, maar dat is minder belangrijk.
Vooralsnog heb ik beide modules altijd aan staan, doordat het aan/uit schakelen van de slave te onbetrouwbaar is. Misschien is het gedoe met de 3,5mm jack en brommen ook opgelost, maar dat is minder belangrijk.
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
Aah dat is fijn, ik heb een paar dagen geleden contact gehad met Matthijs en nu is de firmware al klaar
.
Net even de nieuwe firmware erop gezet en tot zo ver mijn bevindingen:
Misschien is er nu een incompatibiliteit qua IR afstandsbedieningen die gebruikt kunnen worden onstaan?
De remote loopt namelijk alleen vast bij het inhouden van het volume, wat ongetwijfeld met spam van de IR afstandbediening te maken heeft.
Net even de nieuwe firmware erop gezet en tot zo ver mijn bevindingen:
- Triggering via de digitaal uit gaat nu prima
.
De 2e unit springt na ca. 5 seconden aan, trager dan met analoog triggering maar wel consequent nu! - Software heeft wat extra's gekregen, het is nu ook mogelijk om de delay in te stellen in mm en er is een extra optie om de ingangsgevoeiligheid in te stellen (voor analoog).
Erg handig. - De '"master/slave connected" popup is wat mooier nu.
- Geen luide plop bij het inschakelen (maar daar heb ik ook nooit last van gehad).
- Wanneer ik mijn IR afstandbediening (Philips model) gebruik, loopt de remote compleet vast en moet ik de stroom eraf halen om alles weer aan de praat te krijgen.
Dit gebeurt wanneer ik het volume ingedrukt blijf houden, maar bij kleine volume 'tikken' blijft alles ok. NB. Niet de remote van de module zelf! - Een kleine bug bij het laden van een filter, het laadbalkje in de filtersoftware blijft hangen op 'loading' (filter wordt wel gewoon geladen).
- Af en toe zijn de modulen gewoon uitgegaan, alsof ik ze met de IR afstandsbediening heb uitgezet (ik vermoed dat dit probleem met het 1e is gelinkt).
Misschien is er nu een incompatibiliteit qua IR afstandsbedieningen die gebruikt kunnen worden onstaan?
De remote loopt namelijk alleen vast bij het inhouden van het volume, wat ongetwijfeld met spam van de IR afstandbediening te maken heeft.
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
Ook ik heb met de 2.0 firmware een volume probleem: Als ik de AS2.100 uitzet (met de knop op het apparaat zelf, dus echt de stroom eraf), dan is er na het aanzetten geen geluid meer.
Start ik de 2.0 software op de PC dan op, dan staat het volume nog wel op een goede waarde.
Maar start ik dan de 1.3 software op, dan hopla, is er ineens wel geluid....
Dus er zijn nog wat bugjes te pletten in 2.0....
Start ik de 2.0 software op de PC dan op, dan staat het volume nog wel op een goede waarde.
Maar start ik dan de 1.3 software op, dan hopla, is er ineens wel geluid....
Dus er zijn nog wat bugjes te pletten in 2.0....
-
Hypex_support
- ZA-sponsor: Hypex Electronics
- Berichten: 83
- Lid geworden op: zo 26 jul 2009, 16:25
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
Inderdaad, we gaan dit oplossen. Hierbij is de feedback uiteraard welkom.Dus er zijn nog wat bugjes te pletten in 2.0....
@Mark D. Een vraag nog, hoe wordt de module precies uit gezet? Eerst met remote en dan met de 230 switch? Als hij namelijk meteen met de 230 wordt uitgeschakeld, wanneer hij nog nooit is uitgezet via de remote, dan kan het zijn dat er geen volume is opgeslagen en daarom hij geen volume kan laden. Wij gaan het uiteraard ook proberen te reproduceren.
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
Mathijs en anderen van Hypex,
ik heb het al eens gezegd, maar zeg het nog een keer: echt fantastisch hoe jullie omgaan met alle kritiek en adviezen!
ik heb het al eens gezegd, maar zeg het nog een keer: echt fantastisch hoe jullie omgaan met alle kritiek en adviezen!
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
luisteren is volgens mij de weg om tot een goed resultaat te komen! 
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
Hij was inderdaad niet uitgezet met de remote, want daar reageerde 'ie niet op...
Maar omdat de laatste tour-etappe toch wel erg saai is nog wat uitgeprobeerd:
De reden dat ik geen geluid kreeg was omdat ik nog geen filter geladen had. (Ik dacht dat 'ie dat bewaard zou hebben...
). Helaas kon ik de oude filterfile niet inlezen, kennelijk heeft die een ander formaatje gekregen. Maar na het nabouwen van m'n filter in de nieuwe versie, uploaden ervan, offline zetten op het knoppenpaneeltje, uit- en aanzetten met de powerknop, en het plegen van een schietgebedje, lijkt het nu allemaal weer goed te doen.

Maar omdat de laatste tour-etappe toch wel erg saai is nog wat uitgeprobeerd:
De reden dat ik geen geluid kreeg was omdat ik nog geen filter geladen had. (Ik dacht dat 'ie dat bewaard zou hebben...
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
Oh, voor de goede orde: de knoppen van het paneeltje werken nog niet met 2.0...
-
Hypex_support
- ZA-sponsor: Hypex Electronics
- Berichten: 83
- Lid geworden op: zo 26 jul 2009, 16:25
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
http://www.hypex.nl/docs/HFD/Hypex%20Fi ... 20v2.0.zip
Er is een nieuwe firmware voor de AS2.100 met de fix voor hang-ups en input control. Firmware 2.1, filter software is vooralsnog ongewijzigd.
Nogmaals dank!
Er is een nieuwe firmware voor de AS2.100 met de fix voor hang-ups en input control. Firmware 2.1, filter software is vooralsnog ongewijzigd.
Nogmaals dank!
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
Alles werkt hier!
Echt fantastisch dat er zo met klanten word omgaan, hulde aan de medewerkers van Hypex.
Echt fantastisch dat er zo met klanten word omgaan, hulde aan de medewerkers van Hypex.
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
Yep, ook hier werkt alles weer okidoki met firmware 2.1.
- Perrin1710
- Berichten: 41
- Lid geworden op: ma 11 jan 2010, 10:41
- Locatie: Volendam
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
Vraagje: sinds kort heb ik op mijn tweeter een enorme ruis. Het signaal van de muziek wordt onderdrukt (nog maar slecht hoorbaar) en de ruis bevat nu een brom (in het mid-hoog). Eerst dacht ik dat ik misschien had zitten hannessen met mijn dsp instellingen (boost op 4kHz ivm dipje in mijn gehoor), maar bij het terugzetten van de originele settings bleef het probleem bestaan.
Mijn gevoel is nu dat het ligt in de bekabeling of de eindversterker. Echter, als het de bekabeling was - zou ik dan niet gewoon 'niets' moeten horen op de tweeter?
Ik heb de volgende acties al gehad:
- eindversterkers helemaal uitgezet zodat er geen filters meer ingesteld waren (zoals gebruikelijk zijn de tweeter en de woofer dan alletwee volkomen 'dood')
- Eerste filterinstellingen geprobeerd en ook mijn versie 2 van die instellingen - geen verschil
- Op een ander kanaal van mijn voorversterker aangesloten (om te controleren of het signaal niet daar vandaan komt) - geen verschil
- Woofer gemuted, ruis alleen op de tweeter. Komt wel (zacht) muziek door
- Bij oplopend volume ook oplopende ruis
Voordat ik de boel nu met redelijk wat moeite uit elkaar ga halen; suggesties wat het probleem kan zijn?
[aanvulling: de woofer is ook niet best. Zit geen ruis in, maar geeft weinig door]
Mijn gevoel is nu dat het ligt in de bekabeling of de eindversterker. Echter, als het de bekabeling was - zou ik dan niet gewoon 'niets' moeten horen op de tweeter?
Ik heb de volgende acties al gehad:
- eindversterkers helemaal uitgezet zodat er geen filters meer ingesteld waren (zoals gebruikelijk zijn de tweeter en de woofer dan alletwee volkomen 'dood')
- Eerste filterinstellingen geprobeerd en ook mijn versie 2 van die instellingen - geen verschil
- Op een ander kanaal van mijn voorversterker aangesloten (om te controleren of het signaal niet daar vandaan komt) - geen verschil
- Woofer gemuted, ruis alleen op de tweeter. Komt wel (zacht) muziek door
- Bij oplopend volume ook oplopende ruis
Voordat ik de boel nu met redelijk wat moeite uit elkaar ga halen; suggesties wat het probleem kan zijn?
[aanvulling: de woofer is ook niet best. Zit geen ruis in, maar geeft weinig door]
- Perrin1710
- Berichten: 41
- Lid geworden op: ma 11 jan 2010, 10:41
- Locatie: Volendam
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
Huh? Ik krijg na de installatie van 2.1 een foutmelding ("invalid numeric input") bij het laden van mijn oude filterinstellingen.
Heb ik iets gemist?
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
Heb je al een geprobeerd alles te resetten?
Bij mij wilde nog wel eens iets fout gaan met de volume instelling, welke ik alleen na een reset goed kreeg. Het is wel vreemd dat je je oude filter niet meer kan inladen. Heb je toevallig de firmware geupdate?
Bij mij wilde nog wel eens iets fout gaan met de volume instelling, welke ik alleen na een reset goed kreeg. Het is wel vreemd dat je je oude filter niet meer kan inladen. Heb je toevallig de firmware geupdate?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
je kan met de nw software niet je oude filterbestanden inladen, je zal de biquads opnieuw er in moeten zetten mbv ellebogenstoom
- Perrin1710
- Berichten: 41
- Lid geworden op: ma 11 jan 2010, 10:41
- Locatie: Volendam
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
En dat betekent in mijn geval x3. Darn.
@MichaelB: Bedoel je met resetten de hele unit uitzetten en vervolgens de boel opnieuw laden?
@MichaelB: Bedoel je met resetten de hele unit uitzetten en vervolgens de boel opnieuw laden?
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
Al geprobeerd de modules via andere bronnen aan te sluiten (usb/analoog/digitaal)?Perrin1710 schreef:- eindversterkers helemaal uitgezet zodat er geen filters meer ingesteld waren (zoals gebruikelijk zijn de tweeter en de woofer dan alletwee volkomen 'dood')
- Eerste filterinstellingen geprobeerd en ook mijn versie 2 van die instellingen - geen verschil
- Op een ander kanaal van mijn voorversterker aangesloten (om te controleren of het signaal niet daar vandaan komt) - geen verschil
- Woofer gemuted, ruis alleen op de tweeter. Komt wel (zacht) muziek door
- Bij oplopend volume ook oplopende ruis
Voordat ik de boel nu met redelijk wat moeite uit elkaar ga halen; suggesties wat het probleem kan zijn?
[aanvulling: de woofer is ook niet best. Zit geen ruis in, maar geeft weinig door]
Bij het opnieuw inladen van de filters is het heel belangrijk een bepaalde volgorde te hanteren (wanneer je een master & slave module hebt).
De methode die ik gebruik en altijd werkt (met de laatste firmware):
1. Master en slave onkoppelen.
2. Filter laden in de master, daarna uitzetten (inclusief de stroom eraf).
3. Filer laden in de slave (ook hier compleet de stroom eraf halen).
4. USB unpluggen en de triggerkabel aansluiten.
5. Master aanzetten (alleen de power), daarna de slave.
6. Vervolgens de master met de 3 knoppige controlpanel aanzetten.
7. Volume 10 keer omhoog en 10 keer omlaag klikken (nadat je beide speaker d.m.v. kleine plopjes hebt horen aangaan).
8. Bron aansluiten en spelen maar.
Doe ik dit niet dan weigert de slave in 99% van de gevallen aan te gaan (en krijg ik daarna ook met geen mogelijkheid getriggered).
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
Ik deed dat door de default firmware te laden en daarna de filters weer te laden. Lastig, maar volgens mij kan het niet anders.Perrin1710 schreef:En dat betekent in mijn geval x3. Darn.
@MichaelB: Bedoel je met resetten de hele unit uitzetten en vervolgens de boel opnieuw laden?
@Chris_T
Hmmm, dat gedoe met die volgorde is dus nog steeds zo met de nieuwe firmware?
Eigenlijk vind ik het dieptriest dat je de modules los moet programmeren. Voor mij is dat best lastig, omdat ze moeilijk bereikbaar zijn. Daarbij ook, omdat je het controle bordje dan ook WEER moet aansluiten op de slave. Ik heb er achteraf best wel spijt van, die 700 euro.
Voor mij zal een volgende speaker zeker niet meer met zo'n module worden uitgerust, maar met een MiniDSP incl. versterkers. Da's handiger, goedkoper en niet het gedoe met aanzet volgorde's / brom, kwijtraken van instellingen etc.
- Perrin1710
- Berichten: 41
- Lid geworden op: ma 11 jan 2010, 10:41
- Locatie: Volendam
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
Het lek is boven! Ik heb blijkbaar problemen met de firmware! Gisteren mijn andere speakers ook geprobeerd te updaten. Dit leidt tot problemen. Nu werken alle drie speakers niet meer naar behoren (hoera! Het zijn dus niet de versterker, kabels of speakers).
Na het updaten van de firmware (geeft netjes aan 'completed') laad ik de filters. Ik heb die handmatig opnieuw aangemaakt in de nieuwe software. Allereerst blijft ook met firmware 2.1 de update melding hangen.
Belangrijkste is dat ik minimaal geluid krijg. Het is net alsof ik vanaf een afstand een transistor radio hoor (AM wel te verstaan).
De speakers doen het prima. Bij het aansluiten van de USB hoor ik behoorlijk hard het USB-aansluitgeluid van windows.
Lastig is dat ik heb geprobeerd om de firmware terug te zetten naar 1.3 met de oude software. Opnieuw mijn oude filters geïnstalleerd, maar dat geeft hetzelfde probleem.
Voor de volledigheid:
ik gebruik drie losse versterkers voor FL/C/FR (zonder slave opstelling), met daarop ook drie wat afwijkende filters om te corrigeren voor mijn luisterruimte. Ik heb voor alledrie de versterkers de remote aangesloten.
Probleem dus nog niet opgelost, maar ik ben allang blij dat het geen hardware probleem is.
Na het updaten van de firmware (geeft netjes aan 'completed') laad ik de filters. Ik heb die handmatig opnieuw aangemaakt in de nieuwe software. Allereerst blijft ook met firmware 2.1 de update melding hangen.
Belangrijkste is dat ik minimaal geluid krijg. Het is net alsof ik vanaf een afstand een transistor radio hoor (AM wel te verstaan).
De speakers doen het prima. Bij het aansluiten van de USB hoor ik behoorlijk hard het USB-aansluitgeluid van windows.
Lastig is dat ik heb geprobeerd om de firmware terug te zetten naar 1.3 met de oude software. Opnieuw mijn oude filters geïnstalleerd, maar dat geeft hetzelfde probleem.
Voor de volledigheid:
ik gebruik drie losse versterkers voor FL/C/FR (zonder slave opstelling), met daarop ook drie wat afwijkende filters om te corrigeren voor mijn luisterruimte. Ik heb voor alledrie de versterkers de remote aangesloten.
Probleem dus nog niet opgelost, maar ik ben allang blij dat het geen hardware probleem is.
-
Hypex_support
- ZA-sponsor: Hypex Electronics
- Berichten: 83
- Lid geworden op: zo 26 jul 2009, 16:25
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
Een firmware update betekend dat je er een nieuwe besturing in zet, dit kan niet anders dan los voor elke module. Dit betekend overigens niet dat je een controlebordje weer moet aansluiten, een slave kan je ook rechtstreeks updaten, zowel firmware als filters.MichaelB schreef:Ik deed dat door de default firmware te laden en daarna de filters weer te laden. Lastig, maar volgens mij kan het niet anders.Perrin1710 schreef:En dat betekent in mijn geval x3. Darn.
@MichaelB: Bedoel je met resetten de hele unit uitzetten en vervolgens de boel opnieuw laden?
@Chris_T
Hmmm, dat gedoe met die volgorde is dus nog steeds zo met de nieuwe firmware?
Eigenlijk vind ik het dieptriest dat je de modules los moet programmeren. Voor mij is dat best lastig, omdat ze moeilijk bereikbaar zijn. Daarbij ook, omdat je het controle bordje dan ook WEER moet aansluiten op de slave. Ik heb er achteraf best wel spijt van, die 700 euro.
Voor mij zal een volgende speaker zeker niet meer met zo'n module worden uitgerust, maar met een MiniDSP incl. versterkers. Da's handiger, goedkoper en niet het gedoe met aanzet volgorde's / brom, kwijtraken van instellingen etc.
-
Hypex_support
- ZA-sponsor: Hypex Electronics
- Berichten: 83
- Lid geworden op: zo 26 jul 2009, 16:25
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
Hoi, gezien je hard geluid krijgt bij het aansluiten van USB werkt het signaalpad wel denk ik. Ik neem aan dat je de digitale versie hebt, heb je het probleem ook met audio over usb?Perrin1710 schreef:Het lek is boven! Ik heb blijkbaar problemen met de firmware! Gisteren mijn andere speakers ook geprobeerd te updaten. Dit leidt tot problemen. Nu werken alle drie speakers niet meer naar behoren (hoera! Het zijn dus niet de versterker, kabels of speakers).
Na het updaten van de firmware (geeft netjes aan 'completed') laad ik de filters. Ik heb die handmatig opnieuw aangemaakt in de nieuwe software. Allereerst blijft ook met firmware 2.1 de update melding hangen.
Belangrijkste is dat ik minimaal geluid krijg. Het is net alsof ik vanaf een afstand een transistor radio hoor (AM wel te verstaan).
De speakers doen het prima. Bij het aansluiten van de USB hoor ik behoorlijk hard het USB-aansluitgeluid van windows.
Lastig is dat ik heb geprobeerd om de firmware terug te zetten naar 1.3 met de oude software. Opnieuw mijn oude filters geïnstalleerd, maar dat geeft hetzelfde probleem.
Voor de volledigheid:
ik gebruik drie losse versterkers voor FL/C/FR (zonder slave opstelling), met daarop ook drie wat afwijkende filters om te corrigeren voor mijn luisterruimte. Ik heb voor alledrie de versterkers de remote aangesloten.
Probleem dus nog niet opgelost, maar ik ben allang blij dat het geen hardware probleem is.
Mocht er een defect zijn in de modules dan kan je ze altijd terug sturen ter controle.
- Perrin1710
- Berichten: 41
- Lid geworden op: ma 11 jan 2010, 10:41
- Locatie: Volendam
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
@Matthijs. Zojuist aansturing gedaan met USB - Werkt super! Het probleem doet zich dus plotseling voor in het analoge gedeelte. Het rare is dat ik in mijn voorversterker geen andere instellingen heb gedaan die de boel kunnen verzieken. Het lijkt er dus op dat het zich in het analoge signaalpad bevindt binnen de AS2.100.
Daarbij heb ik trouwens ontdekt dat de filters niet zomaar gemaakt kunnen worden op een standalone machine (met software versie 2.0). Ergens komt die in de knoop met de oude firmware waardoor de unit de filter niet opslaat. De oplossing is door eerst de firmware te upgraden, dan pas de nieuwe filtering instellen en te bewaren.
[update: ik heb de units zojuist via een andere bron analoog aangestuurd. Het probleem blijft bestaan. Het ligt dus niet aan mijn voorversterker]
Daarbij heb ik trouwens ontdekt dat de filters niet zomaar gemaakt kunnen worden op een standalone machine (met software versie 2.0). Ergens komt die in de knoop met de oude firmware waardoor de unit de filter niet opslaat. De oplossing is door eerst de firmware te upgraden, dan pas de nieuwe filtering instellen en te bewaren.
[update: ik heb de units zojuist via een andere bron analoog aangestuurd. Het probleem blijft bestaan. Het ligt dus niet aan mijn voorversterker]
Laatst gewijzigd door Perrin1710 op zo 03 okt 2010, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Hypex AS2.100 vragen / opmerkingen
Huh, begrijp ik het goed dat je een slave VIA een master programmeren? Dat is mij nog nooit gelukt. Ik moet ze los van elkaar programmeren. Daarom moet ik het controlebordje aansluiten, zodat ik de slave kan aanzetten. Bij mij wordt de slave simpelweg niet gezien als deze via de triggercable verbonden is. Volgens mij gingen daar de eerste posts ook over (of ik heb het je direct per mail gestuurd). Ik zal van de week de laatste firmware eens laden om te testen of dat dan inmiddels verholpen is.Matthijs_Hypex schreef:Een firmware update betekend dat je er een nieuwe besturing in zet, dit kan niet anders dan los voor elke module. Dit betekend overigens niet dat je een controlebordje weer moet aansluiten, een slave kan je ook rechtstreeks updaten, zowel firmware als filters.
