Philips CD880 met Eringa modificatie
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Philips CD880 met Eringa modificatie
Ik heb net een CD880 gemodificeerd door Eringa kunnen bemachtigen. Nu wil ik die netjes en goed modificeren, mijn gemodificeerde CD304MK2 klinkt namelijk stukken beter als de eringa 880, ondanks TDA1541S1.
De mod van eringa was erg netjes: aparte uitgangsprint met trafo voor de I/V conversie en buffer. De opamps erop wil ik vervangen door betere, of evt, discrete burson opams.
De mods zullen zijn:
BYV dioden in voeding, remweerstanden voor de dioden.
Smoorspoelen in PS
evt nieuwe caps (nu elna for audio)
Dig ontkoppeling Sanyo oscon met beads
Remweerstanden in I2S
Kwak of Tent klok met reclocking/delers waar mogelijk. Tent dan met Flea PS.
koperfolie op chips.
DS8922 buffer en een differentiale SPdif uitgang erbij zetten, Dig out frummeltrafootje eruit. Coax spdif naar BNC.
Betere currentdividercaps by dac.
IV opamps op eringa print vervangen en buffer opamps
Eringa print beter ontkoppelen
Maar heeft iemand ervaring met die discrete burson opamps ?
De mod van eringa was erg netjes: aparte uitgangsprint met trafo voor de I/V conversie en buffer. De opamps erop wil ik vervangen door betere, of evt, discrete burson opams.
De mods zullen zijn:
BYV dioden in voeding, remweerstanden voor de dioden.
Smoorspoelen in PS
evt nieuwe caps (nu elna for audio)
Dig ontkoppeling Sanyo oscon met beads
Remweerstanden in I2S
Kwak of Tent klok met reclocking/delers waar mogelijk. Tent dan met Flea PS.
koperfolie op chips.
DS8922 buffer en een differentiale SPdif uitgang erbij zetten, Dig out frummeltrafootje eruit. Coax spdif naar BNC.
Betere currentdividercaps by dac.
IV opamps op eringa print vervangen en buffer opamps
Eringa print beter ontkoppelen
Maar heeft iemand ervaring met die discrete burson opamps ?
Laatst gewijzigd door buisje op ma 05 dec 2011, 12:21, 3 keer totaal gewijzigd.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Ik weet niet hoe het met de ontkoppelcondensatoren van de 1541 is gesteld, maar het zou ook soelaas bieden deze te vervangen door betere.
http://www.lampizator.eu/LAMPIZATOR/TDA ... A1541.html
http://www.lampizator.eu/LAMPIZATOR/TDA ... A1541.html
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Trafo voor I/V conversie? Hoe werkt dat?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Lijkt mij dat hij bedoelde dat de print met I/V-conversie een eigen VOEDINGStrafo heeft..SSassen schreef:Trafo voor I/V conversie? Hoe werkt dat?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Trafo
De blauwe rk trafo is de voeding voor de Eringa IV/ uitgangstrap.
Hoezo heiligschennis Miniwatt, doel je op het blauwe licht?:) Philips heeft een gelig lampje voorzien van een blauw condoompje: resultaat is jaren 80 blauwgroen. Als Philips in die tijd een blauwe led kon plaatsen deden ze dat heus wel. Er komt nog wel een schakelaar op om die blauwe lichten uit te kunnen zetten.
Gisteren een montagebeugel gemaakt voor de klok-print. Uit u profiel kan de bedrading mooi doorheen.
De I/V opamps laat ik eerst zo (OP42 geloof ik), de bufferopamps worden de LME49710NA van National. Zijn onderweg.
De MKC koppel C's worden Ropel MKP 3.3uF C's
Hoezo heiligschennis Miniwatt, doel je op het blauwe licht?:) Philips heeft een gelig lampje voorzien van een blauw condoompje: resultaat is jaren 80 blauwgroen. Als Philips in die tijd een blauwe led kon plaatsen deden ze dat heus wel. Er komt nog wel een schakelaar op om die blauwe lichten uit te kunnen zetten.
Gisteren een montagebeugel gemaakt voor de klok-print. Uit u profiel kan de bedrading mooi doorheen.
De I/V opamps laat ik eerst zo (OP42 geloof ik), de bufferopamps worden de LME49710NA van National. Zijn onderweg.
De MKC koppel C's worden Ropel MKP 3.3uF C's
Re: Trafo
buisje schreef:Hoezo heiligschennis Miniwatt, doel je op het blauwe licht?:) Philips heeft een gelig lampje voorzien van een blauw condoompje: resultaat is jaren 80 blauwgroen. Als Philips in die tijd een blauwe led kon plaatsen deden ze dat heus wel.
Het blauw zal wel beter bij het display passen
Zoiets als dit.Miniwatt schreef:Lijkt mij dat hij bedoelde dat de print met I/V-conversie een eigen VOEDINGStrafo heeft..SSassen schreef:Trafo voor I/V conversie? Hoe werkt dat?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Re: Trafo
Je hebt hiervoor gewoon de lampjes eruit gehaalt en een blauwe LED in de plaats gezet? Ik persoonlijk vind het wel een strak plan, dat ik ook al wilde uitvoeren bij mijn FA960 en FT880, maar twijfelde omdat ik niet wist hoe dat eruit zou zien. Lijkt me wel wat zo, misschien toch maar op zoek naar een bijpassende cd-speler in plaats van mijn Marantz (twijfel, twijfel, nu nog maar even nietbuisje schreef:Als Philips in die tijd een blauwe led kon plaatsen deden ze dat heus wel.
Ziet er in elk geval goed uit zo.
Groeten,
Mischa
Thnx heren!
Leds hebben idem steek als lampje, moet alleen een R bij (5V) en op goede polariteit. Led moet afgeschuurd anders straalt ie rechtuit en moet rondom in lichtgeleider schijnen.
Brace met Kwak print loopt van voor naar achter.
Leds hebben idem steek als lampje, moet alleen een R bij (5V) en op goede polariteit. Led moet afgeschuurd anders straalt ie rechtuit en moet rondom in lichtgeleider schijnen.
Brace met Kwak print loopt van voor naar achter.
Laatst gewijzigd door buisje op zo 25 jan 2009, 23:32, 2 keer totaal gewijzigd.
PMD100 komt wel wat bij kijken, is geen i2s in of uit. Draadje op diyhifi al gevonden?buisje schreef:Ja die gaan eruit, 1uF Epcos voor MSB, 0.47MKT die daarop volgt, en 0,2 de rest. Helaas is de printbaan naar dac wat lang.
Net onder de douche wat anders bedacht: zit er aan te denken de SAA7220 alleen erin te houden voor SPDif, en een PMD100 erin met 8X OS.
buisje schreef:Ja klopt ik heb er wat langer over nagedacht, de datasheet van de PMD100 wat doorgebladerd, dit wordt erg moeilijk. Ik laat de 7220 eerst maar weer zitten. En non os vind ik bij de 1541 althans geen succes.
Nee hoor, dat valt best mee. Was een beetje trial en error, maar bij mij werkt het (cd650). Pmd in staat in de datasheet. Uit moet je niet naar i2s kijken: de tda kan ook in een mode gezet worden met voor links en rechts een apart lijntje. Dan kan het. Wat ff's nodig om een puls te genereren en het werkt. DEM reclocking gaat ook gemakkelijk; de pmd heeft al een juist signaal. Zoek maar eens op diyhifi.
Een pic controllertje voor de pmd in te stellen via rc5. Clock voor dat ding op 1 van de i2s klokken
Er is wel meer voor nodig dan instellen op TC/OB. Toch maar even zoeken. Draadje heet zoiets als pmd100 and tda1541.buisje schreef:Interessant. 1541 op TC/OB instellen oid dus. Ben aan het zoeken geweest op diyhifi maar kon zo snel niks vinden. Hoe klinkt het met de pmd?
Ben aan het solderen gegaan sanyo oscon ed naast de dig chips. Wat voor C 's zouden het best kunnen bij de 1541, tantaal, oscon, bg.
Klinkt op zich prima, maar het is tot nu toe bij een test setup gebleven. Onvoldoende tijd en animo de laatste tijd om verder te gaan.
De voeding en ontkoppeling is en verhaal op zich. In ieder geval rekening er mee houden dat alle lijnen ook voor analoge signalen zijn. Ook daarover staat ergens iets op diyhifi en eerder nog op diyaudio.
Ja klopt die ontkoppeling kwesties. Eigenlijk is het beste aparte shunt regelaars te zetten bij de 7210/7220 enz. Maar doe het simpel met 1uF MKT-bead of spoeltje-Oscon naar VcDig. Die mkt zet je gewoon op de gnd screen
Leuke van de pmd is dat je 2x, 4x en 8x kan oversamplen. Jouw pmd experiment is dus net zoiets als mijn I2S-PCM56 nonos experiment, nooit helemaal afgebouwd.
Ik heb vanmiddag 1 klein stukje gelezen met je relaas Guido. http://www.diyhifi.org/forums/viewtopic ... 812#p35812
Zou je evt zo'n pic kunnen regeln voor me? Maar ga eerst deze 880 licht modificeren, en een Sony TA-N7B staat ook met smart te wachten....
Leuke van de pmd is dat je 2x, 4x en 8x kan oversamplen. Jouw pmd experiment is dus net zoiets als mijn I2S-PCM56 nonos experiment, nooit helemaal afgebouwd.
Ik heb vanmiddag 1 klein stukje gelezen met je relaas Guido. http://www.diyhifi.org/forums/viewtopic ... 812#p35812
Zou je evt zo'n pic kunnen regeln voor me? Maar ga eerst deze 880 licht modificeren, en een Sony TA-N7B staat ook met smart te wachten....
Dit was hem: http://www.diyhifi.org/forums/viewtopic.php?f=2&t=1063
Zo'n picje kan wel geregeld worden tzt
Zo'n picje kan wel geregeld worden tzt

