TV stuk (2e keer)!!! Hulp gevraagd.

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

dre

Re: TV stuk (2e keer)!!! Hulp gevraagd.

Bericht door dre »

misschien moet ie nog heter! :mrgreen:
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Die BBQ was misschien nog niet zo'n slecht voorstel :lol: Alleen is het vandaag daar even geen weer voor.
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_5lksMvm ... re=channel[/youtube]

Kan gewoon in een (toaster) oven :)
RobertD
Contacteer:

Bericht door RobertD »

Bij mijn ex-werkgever gebruiken ze ook een toaster oven voor het uitvloeien van soldeerpasta voor SMD componenten. Leuk om dat op het filmpje te zien werken. Vooral dat het kleine weerstandje "vanzelf" naar de juiste positie draait is heel bijzonder om te zien.

Toen ik stage liep ( in 1990 :-# ) waren VGA kaarten nog erg kostbaar. Het kwam bij mijn stagebedrijf - Bull computers - regelmatig voor dat we defecte VGA kaarten moesten nakijken. In veel gevallen was er op de hoek van een grote vierkante chip een pootje los. Dat soldeerden we met een fijne soldeerbout weer vast en de kaart deed het dan weer.

Ik zou gewoon eens met een loupe kijken of je een haarscheurtje in de soldeerverbindingen rondom die verdachte chip kunt waarnemen.
Zo'n soldeerbrandertje kan ook uitkomst bieden.
MichaelB

Bericht door MichaelB »

Het probleem is wel dat ik niet 100% zeker weet dat het iets is met de solderingen. De print kan ook echt defect zijn.

Ik heb de print 5 minuten in de hete luchtoven bij 250 graden gedaan. Dat zou toch wel genoeg moeten zijn?

Van wat verschillende fora heb ik begrepen dat het eventuele probleem zich onder de grote chip bevind. Dit is een variant waar zich de solderingen onder de chip bevinden in de vorm van kleine balletjes welke bij verhitting smelten en zo de chip goed vastzetten. Deze schijnen onder het constant verhitten/afkoelen te scheuren/los te komen. Er is dus met een loop niets aan te zien, helaas.
Plaats reactie