TV stuk (2e keer)!!! Hulp gevraagd.

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

MichaelB

TV stuk (2e keer)!!! Hulp gevraagd.

Bericht door MichaelB »

Vanmorgen zetten we de tv voor de kleine aan en krijgen dit beeld...
tvIMG_1362.jpg
TV uit, alle kabels eruit levert dit beeld op:
tvIMG_1363.jpg
Wat we ook doen, iets anders is niet te zien :evil:

Lekker zeg. TV is net 3 jaar oud en was toen het top model in 32" (Sony 32D3000) en heeft €1249,- gekost.
Dat wordt de reparatiedienst van Sony bellen. Balen!

Het WK kijken we toch ergens anders en er is nog wel een tv op de slaapkamer. Gelukkig is het "nogal" warm de laatste dagen, dus dat nodigt toch niet uit tot lekker binnen tv kijken.

Wat dat betreft valt het wel mooi samen met het levens beëindigende defect van de CV, die vorige week overleden was *katsjing*.
Naja, voordeel is wel dat de vakantie voor de deur staat, dus dat is dan wel weer lekker goedkoop :^o :roll:

Moest het even kwijt. :)
Laatst gewijzigd door MichaelB op do 15 jul 2010, 22:26, 2 keer totaal gewijzigd.
MichaelB

Re: TV stuk

Bericht door MichaelB »

Dit stemt mij niet gelukkig: http://www.avforums.com/forums/lcd-led- ... aulty.html

een 10-tal mensen met exact dezelfde problemen met allemaal een toestel van juli/augustus 2007, net zoals die van ons.
Blijkt een "standaard" defect in het LCD paneel te zijn, wat eventje 450-600 euro kost (afhankelijk van de reparateur) ex. arbeidsloon en BTW :evil: :evil:

Het lijkt mij teveel toeval dat het defect van ons iets anders is.

Dus wat gaan we doen nu? Waarschijnlijk kijken voor een nieuw toestel, deze opsturen voor €55,- en hopen dat de kosten alsnog meevallen (duurt ook weer 2-4 weken, maar ga uit van 4 minimaal vanwege de vakantie). Komt het toestel gerepareerd terug, dan gaat 'ie voor weinig naar m'n ouders (hebben nu nog een 60cm CRT met slecht beeld). Zijn de kosten werkelijk zo hoog, dan gaat 'ie weg voor de liefhebber in onderdelen...

Het is dat ik gisteren een brief van onze 'vrienden van de blauwe enveloppe' heb gekregen die nu eens niet negatief was, want anders zou ik nu ALLES IN KWAAIE HOOFDLETTERS GESCHREVEN HEBBEN EN VEEL &*^#%(*^@(*%^&*@#$ gebruikt hebben :mrgreen:

meuh!
Arno

Bericht door Arno »

Balen man :cry:

Vroeger gaf je gewoon met de vlakke hand een klap op de zijkant van de kast en dan deetie 't weer. Helaas hebben die lcd's niet echt meer een noemenswaardige zijkant.
MichaelB

Bericht door MichaelB »

Arno schreef:
Balen man :cry:

Vroeger gaf je gewoon met de vlakke hand een klap op de zijkant van de kast en dan deetie 't weer. Helaas hebben die lcd's niet echt meer een noemenswaardige zijkant.
Ja, wat betreft nieuwe techniek is de degelijkheid wel achteruit gegaan hoor. Ik heb al vele elektronica dingetjes gehad waar het oermodel het nieuwerwetse model overleeft heeft.

Vorige week een nieuwe staafmixer gekocht, want de oude had na 11 jaar trouwe dienst de geest gegeven. Je ziet bij die nieuwe de rubberen verbindingen en aansluiting op de randapparatuur al kapot gaan na 4-5 jaar. Die oude was gebouwd als een Tonka, waar werkelijk bijna niets stuk aan kon gaan.

Ja, soms was het vroeger echt beter! :lol:
Leeuwarden

Bericht door Leeuwarden »

Bij een nieuwe maar eens voorzichtig richting Panasonic denken... (ik begrijp van de schotelleverancier dat er relatief erg veel sony's richting reparateur gaan... :( )
Forza

Bericht door Forza »

Wel? Ik werk in een elektronica zaak en Sony zijn samen met Panasonic en Sharp toch echt (veruit) de betrouwbaarste merken. Werk er nu 3 jaar en kan me de laatste keer niet herinneren dat een Sony defect ging...... :? Eigenlijk zou ik een keer een foto van de TD (Technische Dienst) stelling moeten maken. Daar staan uitsluitend tv's van het bekende Nederlandse merk en de afstammelingen daarvan (LG en JVC) en soms een verdwaalde Samsung. Voor zover ik me kan herinneren heb ik ooit 1 Panasonic moeten opsturen en nog nooit een Sharp.

PS. het defect dat je noemt is bij mij niet bekend :-# .
Leeuwarden

Tja toen ik een TV aanschafte heb ik dat in diverse zaken gevraagd en dat was het antwoord... Kan het ook niet helpen... 8-[
Forza

Bericht door Forza »

Waarschijnlijk omdat de marge op Sony belabberd is :-# .
MichaelB

Bericht door MichaelB »

Het wordt toch weer een Sony, in dit geval de KDL-32ex700 geworden.

We kunnen en willen ook maar maximaal 32" in de kamer hebben en dan is de spoeling wat dun. Deze komt er in nagenoeg alle reviews goed tot zeer goed uit. Ik ga hem nog wel kalibreren, maar zelfs zonder schijnt 'ie super te zijn.
Forza

Bericht door Forza »

Ik had je geen betere kunnen aanraden :!: :goedzo:
MichaelB

Bericht door MichaelB »

Zo meteen aansluiten! (plasmadiscounter zit hier om de hoek en daar hadden ze hem op voorraad en die zijn op zondag open \:D/ ).

Eerst even bekomen van het noodweer en afkoelen van het leeg scheppen van de dakgoten die verstopt zaten :evil:
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

En ?????, deed tie ut.

Jammer he, nieuwe TV en dan verliezen ](*,) ](*,)
MichaelB

Bericht door MichaelB »

hannesie schreef:
En ?????, deed tie ut.

Jammer he, nieuwe TV en dan verliezen ](*,) ](*,)
Jups, hij werkt en wat een plaatje zeg!

Ik heb nog NOOIT het elftal zo mooi zien verliezen... :mrgreen:

Wat wel cool is, is dat dit toestel HD signalen kan decoden en NLD 1,2 & 3 zijn in HD en zitten in het standaard DTV pakket van Ziggo.
Overall is het beeld een stuk mooier met HD signalen en goede digitale SD signalen. Iets wat deze wel slechter doet (of ik heb het nog niet goed ingesteld) is de kartelrandjes van schuine lijnen filteren (comb filter). Dat doet zich overigens alleen voor bij mindere signalen.
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Leuk, je geeft precies het antwoord wat ik wilde weten.

Wij kunnen in Dordrecht via Lijbrandt ook de signalen van Ziggo standaard mee krijgen via dat systeem.
Ik vroeg mij af, is dat dan via de coax kabel ?

Dan heb je namelijk geen extra kastje nodig en een extra afstandsbediening :mrgreen:

Lijkt mij het optimale, moet alleen de LG die ik heb nog even stuk gaan, of hem verpatsen via MP.
MichaelB

Bericht door MichaelB »

hannesie schreef:
Leuk, je geeft precies het antwoord wat ik wilde weten.

Wij kunnen in Dordrecht via Lijbrandt ook de signalen van Ziggo standaard mee krijgen via dat systeem.
Ik vroeg mij af, is dat dan via de coax kabel ?

Dan heb je namelijk geen extra kastje nodig en een extra afstandsbediening :mrgreen:

Lijkt mij het optimale, moet alleen de LG die ik heb nog even stuk gaan, of hem verpatsen via MP.
Jups, gewoon via de coax kabel. CI+ CAM gaat in de zijkant en daar gaat het kaartje van Ziggo in. Jammergenoeg is zo'n CI+ CAM wel €79,95, maar goed, dan heb je wel digitale TV met HD mogelijkheid en geen extra kastje + AB \:D/

Ik heb de oude CAM nog geprobeerd (van de vorige TV), maar dat heeft Ziggo helaas onmogelijk gemaakt.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

MichaelB schreef:
Ik heb de oude CAM nog geprobeerd (van de vorige TV), maar dat heeft Ziggo helaas onmogelijk gemaakt.
Da's niet helemaal waar. Die doet het gewoon niet in jouw TV. Het is zo dat Ziggo DVB-C decoder fabrikanten (al dan niet intern in de TV) dwingt om die alleen met hun Ziggo CI+ modules te laten werken. Dat is in feite een inperking van de mogelijkheden. Hadden ze beter CI-min kunnen noemen :?
Leeuwarden

Zo'n cam zit toch ook in een satellietontvanger? wat is dat nu eigenlijk voor ding en wat doet ie?
MichaelB

Bericht door MichaelB »

Pjotr schreef:
MichaelB schreef:
Da's niet helemaal waar. Die doet het gewoon niet in jouw TV. Het is zo dat Ziggo DVB-C decoder fabrikanten (al dan niet intern in de TV) dwingt om die alleen met hun Ziggo CI+ modules te laten werken. Dat is in feite een inperking van de mogelijkheden. Hadden ze beter CI-min kunnen noemen :?
Uhm, dan is het toch Ziggo die het onmogelijk heeft gemaakt om mijn CI-module te laten werken in een CI+ toestel?
Het is namelijk 1 van de voorwaarden (eigenlijk) van CI+ dat er volledige backwards compatibiliteit is voor CI.

De provider kan vervolgens bepalen wat er wel en niet mogelijk is met je oude oude CI-CAM in een CI+ toestel. In dit geval is er dus niets mogelijk. Blijkbaar blokkeren ze alle digitale content zodra er een oude CI-CAM in zit. Dit doen ze medio februari van dit jaar staat me bij. Zie het artikel op Tweakers.net.

Maar goed, jammer van die 79,95, maar dan nog is het het dubbel en dwars waard!
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Wat ik begrepen heb, is dat Lijbrandt het signaal a la Ziggo vrij op het net zet.
Je hebt dus niet eens een kaartje nodig !!
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Ja klopt, Kabel Westland doet dat ook.

Een kennis kan daar alles zonder smartcard ontvangen waar ik bij Ziggo dik voor moet betalen in allerlei extra pakketten :roll: Begin er steeds meer over te denken om naar Canal digitaal over te stappen. Ziggo zuigt.......... :evil:
Leeuwarden

Waar ik bij Canal D. altijd even aan moet wennen is dat je last kunt hebben van het weer. Daar had je vroeger bij UPC nauwelijks last van.
MichaelB

Re: TV stuk (2e keer)!!!

Bericht door MichaelB »

Zit net lekker TV te kijken, ineens *tik* tv gaat uit, geen standby lichtje meer. Niets meer! :evil: :evil:

TV is niet meer aan te krijgen, doet NIETS meer. Wel g*dver de G*DVER!! :-# ](*,)

Morgen gaat deze terug en we gaan vanavond even HEEL HARD twijfelen of er überhaupt nog wel een Sony het huis in komt...

Baal hier goed van!
Leeuwarden

Forza schreef:
Ik had je geen betere kunnen aanraden :!: :goedzo:

Oooohhhhhhhhh :lol:

(sorry even onderbroekenlol :-# )
meanman64

Re: TV stuk (2e keer)!!!

Bericht door meanman64 »

MichaelB schreef:
Zit net lekker TV te kijken, ineens *tik* tv gaat uit, geen standby lichtje meer. Niets meer! :evil: :evil:

TV is niet meer aan te krijgen, doet NIETS meer. Wel g*dver de G*DVER!! :-# ](*,)

Morgen gaat deze terug en we gaan vanavond even HEEL HARD twijfelen of er überhaupt nog wel een Sony het huis in komt...

Baal hier goed van!
Das ook toeval of is er toevallig niet meer aan de hand?Voltage van het stroomnet te hoog of zo of dat er ergens iets mee binnen komt wat niet hoort?
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Leeuwarden schreef:
Zo'n cam zit toch ook in een satellietontvanger? wat is dat nu eigenlijk voor ding en wat doet ie?
Daar zit in feite de de-cryptie elektronica in voor gecodeerde kanalen.

Een gewone CAM module geschikt voor Irdeto werkt overigen gewoon wel in een PC TV-kaart b.v. met een Ziggo smartcard. Alleen Ziggo verbiedt het min of meer voor gewone TV's.

@Michael

Wat een pech zeg, een echte "Zo-niet" dus.
Plaats reactie