Jasietse schreef:Subwoofers?
Verdere verbetering kwaliteit laagHoezo?
JaFotootje is toch wel in eigen huis?
Moderator: Beheerdersteam
Jasietse schreef:Subwoofers?
Verdere verbetering kwaliteit laagHoezo?
JaFotootje is toch wel in eigen huis?
Hum, tja, hum, zeg maar dat je je stierlijk zit te vervelen nadat die baffeltjes zo goed gelukt zijn en je, net as ik, je zit af te vragen of het nu echt niet nog een ietsie pietsie beter kan? Hoe? Tja, zie mijn onderschrift...jeroen_d schreef:Jasietse schreef:Subwoofers?Verdere verbetering kwaliteit laagHoezo?JaFotootje is toch wel in eigen huis?
De subwoofers worden toegevoegd, ik ga kijken of ik het laag nog wat regelmatiger kan krijgen met minimale correctie door EQ. Als ik daarbij de dipolen wat minder hard hoef te laten werken door wat minder dipoolcorrectie toe te passen is dat mooi meegenomen.bertor schreef:Waar komt je overnamepunt te liggen? Ga je ze echt crossen, dwz de dipolen ontlasten, of voeg je de subwoofers toe?
Waar in de kamer ga je de subwoofers plaaten, of is dat een onderdeel van het experiment? Wordt het 2x12" XLS?jeroen_d schreef:De subwoofers worden toegevoegd, ik ga kijken of ik het laag nog wat regelmatiger kan krijgen met minimale correctie door EQ. Als ik daarbij de dipolen wat minder hard hoef te laten werken door wat minder dipoolcorrectie toe te passen is dat mooi meegenomen.
Jajaja, maar jij bent niet verhuisd en hebt de kamerinrichting waarschijnlijk ook niet drastisch gewijzigd, anders...jeroen_d schreef:Gemakkelijk te realiseren met een dual opamp per subwoofer kanaal. Nog steeds niet aan de DSP dus.![]()
altijd weer t zelfde gedoe, dat werk kost veel te veel vrije tijdjeroen_d schreef:.... Maar hij heeft erg weinig tijd, grote drukte op het werk...
zozo Jeroen, jij hebt alvast jouw deel van die aan Griekenland aangereikte 750 mlj euro terugjeroen_d schreef:Ondertussen krijg ik waarschijnlijk volgende week een Griek op bezoek die MOB3W aan het bouwen is in plexiglas!
Ze bedoelen gewoon polymethylmethacrylaat.b_force schreef:Perspex, plexiglas?![]()
![]()
Ja, afgekort PMMAMarp schreef:Ze bedoelen gewoon polymethylmethacrylaat.b_force schreef:Perspex, plexiglas?![]()
![]()
Even wat toelichten over dit filter.Walt schreef:Wellicht een idee om de spoelen op het passieve filter onderling te verdraaien, nu staan ze niet optimaal opgesteld.
Groeten Walter
Ja natuurlijk, al was het alleen maar om de goede werking te controleren voordat je zoiets helemaal naar Griekenland stuurt. Maar het maakt voor mijn oren geen verschil. De LM4562 klinkt exact als dit discrete geval. Het discrete geval heeft trouwens wel veel meer DC-offset. Ach, als hij er een goed gevoel bij heeft dan klinkt het ook goed.dre schreef:stiekem dat actieve filter nog getest?
Het heeft heel wat mailtjes over en weer gekost, zodat hij de juiste dimensies kon bepalen met deze andere opbouw. Maar ik vind dat het resultaat er mag zijn!b_force schreef:Perspex, plexiglas?![]()
![]()
Ziet er waanzinnig uit zich. Zou het zelf niet in de kamer willen, maar het heeft zeker wel wat.
Jeroen gaat internationaal?