Mijn huidige setup is als volgt:
- Marantz SR-4500 surroundreciever
- UcD 400 HG eindversterker voor de frontluidsprekers
- Denon DA-500 DAC (wellicht ook toe aan een upgrade?)
- HDS134 + XT25 monitoren als frontluidsprekers
Als bron gebruik ik een AsRock ION HTPC, audio vanuit de HTPC is via een optische kabel aangesloten op zowel de Marantz als de Denon DAC. Voor surroundgeluid gebruik ik de Marantz, muziek gaat via de Denon.
Ik wil er dus vooral op stereogebied op vooruit gaan. Er zijn wat mij betreft twee mogelijkheden:
1 - Aanschaf van een andere surroundreciever (kan losse pre/pro zijn).
Dit kan zowel nieuw als tweedehands zijn. Ondersteuning van de nieuwste HD-audioformaten vind ik niet noodzakelijk aangezien mijn blu-rayspeler een analoge 5.1-uitgang heeft.
Indien de reciever een fatsoenlijke DAC aan boord heeft kan de Denon uit de set weg.
2 - Aanschaf van een stereoversterker met HT-passthrough-functie.
In dit scenario zou de UcD dan het veld ruimen. Een losse voor/eindversterker voor stereo heeft niet mijn voorkeur, ik wil de hoeveelheid apparatuur enigzins binnen de perken houden.
Hebben jullie tips voor me voor beide mogelijkheden? Welk scenario vinden jullie het beste? En welke versterker/receiver zouden jullie me aanraden?
Omdat een budget in dit geval wel handig is: ik wil maximaal 1500 euro uitgeven, maar minder mag natuurlijk ook.