even voor stellen
Moderator: Beheerdersteam
even voor stellen
Hoi, ik ben Johan alia JJ ik doe ook aan zelf bouw mijn eerste ervaring is met caire en beyma, de Groeten
Re: even voor stellen
Hoi allemaal,
Ik wil mij graag even voorstellen op dit forum waar ik al een aantal jaar lid van ben maar eigenlijk nooit post.
Velen zullen mij al wel kennen van het Hear forum waar ik regelmatig rond hang.
Waarom dan nu toch ook hier eens posten.
Via de AVMN heb ik Hannesie leren kennen en zo doende heeft hij mij op dit forum gewezen.
Nu ben ik wel een verwoed doe het zelver allen Diy audio daar was ik tot een jaar of drie geleden behoorlijk groen in.
Het diy gebeuren is bij mij voort gekomen uit de hang van het moet toch beter kunnen maar dan schieten de benodigde financiën te kort.
Het eerste project dat voor mij de eerste schreden op de zelfbouw markt betekende was de Phono dude MKIII van Triode dick.

Deze was dus danig gelukt zo dat dit wel naar meer smaakt.
Het volgende project was om dat het vervangen van de arm bekabeling van mij Thorens TD160MKII mislukt was het bouwen van een arm.
Ik had bij een van mijn luister bezoeken bij mede forum leden een installatie gehoord waar van ik wel onder de indruk was.
Hij speelde daar met en Trans-fi Terminator tonearm
http://www.trans-fi.com/terminatortonearm.htm
Na dit even beken te hebben had ik al zo iets van dat kan je makkelijk zelf maken.
Dit idee bleef maar broeden en toen ik dus mijn arm gesloopt had moest de arm gebouwd worden.
en dit is hem dan geworden.


En hoe klinkt dat dan.
Dat kan ik je vertellen, in een woord geweldig.
Ik heb hier in een Sumiko Blue Point Special Evo III in gemonteerd die voldoende spanning afgeeft voor de phono dude verder gaat het signaal dan naar een Linn wakonda VV en een Aaron milenium 3 EV om vervolgens bij een stel magnepans 1.5 uit te komen.
In de toekomst staan er nog wel een paar projecten op stapel.
Zo ben ik nu bezig met een opvolger voor de phono dude en moet er ook eens een mooie buizen pre komen (suggesties hiervoor zijn welkom).
Groetjes George
Ik wil mij graag even voorstellen op dit forum waar ik al een aantal jaar lid van ben maar eigenlijk nooit post.
Velen zullen mij al wel kennen van het Hear forum waar ik regelmatig rond hang.
Waarom dan nu toch ook hier eens posten.
Via de AVMN heb ik Hannesie leren kennen en zo doende heeft hij mij op dit forum gewezen.
Nu ben ik wel een verwoed doe het zelver allen Diy audio daar was ik tot een jaar of drie geleden behoorlijk groen in.
Het diy gebeuren is bij mij voort gekomen uit de hang van het moet toch beter kunnen maar dan schieten de benodigde financiën te kort.
Het eerste project dat voor mij de eerste schreden op de zelfbouw markt betekende was de Phono dude MKIII van Triode dick.

Deze was dus danig gelukt zo dat dit wel naar meer smaakt.
Het volgende project was om dat het vervangen van de arm bekabeling van mij Thorens TD160MKII mislukt was het bouwen van een arm.
Ik had bij een van mijn luister bezoeken bij mede forum leden een installatie gehoord waar van ik wel onder de indruk was.
Hij speelde daar met en Trans-fi Terminator tonearm
http://www.trans-fi.com/terminatortonearm.htm
Na dit even beken te hebben had ik al zo iets van dat kan je makkelijk zelf maken.
Dit idee bleef maar broeden en toen ik dus mijn arm gesloopt had moest de arm gebouwd worden.
en dit is hem dan geworden.


En hoe klinkt dat dan.
Dat kan ik je vertellen, in een woord geweldig.
Ik heb hier in een Sumiko Blue Point Special Evo III in gemonteerd die voldoende spanning afgeeft voor de phono dude verder gaat het signaal dan naar een Linn wakonda VV en een Aaron milenium 3 EV om vervolgens bij een stel magnepans 1.5 uit te komen.
In de toekomst staan er nog wel een paar projecten op stapel.
Zo ben ik nu bezig met een opvolger voor de phono dude en moet er ook eens een mooie buizen pre komen (suggesties hiervoor zijn welkom).
Groetjes George
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: even voor stellen
Zo George, dat is ff wat anders dan een nieuw plintje, ff een tangentiele arm op je Thorens. petje af.
Re: even voor stellen
Yep gaat iets meer werk in zitten maar dan heb je ook wat.Henkjan schreef:Zo George, dat is ff wat anders dan een nieuw plintje, ff een tangentiele arm op je Thorens. petje af.
De plint is trouwens ook vervangen voor 22mm MDF en het cassis is ook verzwaard met loodbitumen.
Groetjes George
Re: even voor stellen
En ik heb het inmiddels gehoord, het was een beetje een vergelijking met de Squeezebox Touch, we hebben lekker zitten stoeien met verschillende opzetten.
Het was een zeer positieve ervaring, met een zoals gewoonlijk, bevlogen luisteraar, wat kun je anders verwachten
.
De avond was te kort
Het was een zeer positieve ervaring, met een zoals gewoonlijk, bevlogen luisteraar, wat kun je anders verwachten
De avond was te kort
Re: even voor stellen
prachtig werk kappa7
en wat komt er in de plaats van de phonodude?
mvg van ook een trouwe vynilfan
audioot
en wat komt er in de plaats van de phonodude?
mvg van ook een trouwe vynilfan
audioot
Re: even voor stellen
Dankjewel voor het compliment.
Ik ben op dit moment bezig een ontwerp van KT88 na te bouwen.
Ik heb dat schema ook hier al eens rond zien gaan maar kan dat even zo snel niet vinden.
Deze phono komt dan in een nieuw huis en krijgt de zelfde aansluitingen als de phono dude zo dat de voeding ook de nieuwe phono kan voeden.
Wel heb ik het een en ander aangepast om beter met de 300V overweg te kunnen.
Hier bij heb ik wel hulp gekregen van Mathijs de vries van de Triple M schop waar ik de onderdelen gekocht heb.
Ook de voeding heeft een kleine behandeling gekregen waardoor deze nog wat stiller is geworden.
Ik heb dat nu alleen nog toegepast op de gloeispanning en de dude is daar merkbaar stiller van geworden.
De lichte brom die op heel hoog volume hoorbaar was is nu volledig verdwenen.
Hier onder maar even het schema met daarin de aanpassingen verwerkt.
En de voeding

Mathijs had aan gegeven dat er ook extra c-tjes geplaatst konden worden maar helaas was daar de waarde niet leesbaar van wie weet wat daar het beste kan komen??
Groetjes George
Ik ben op dit moment bezig een ontwerp van KT88 na te bouwen.
Ik heb dat schema ook hier al eens rond zien gaan maar kan dat even zo snel niet vinden.
Deze phono komt dan in een nieuw huis en krijgt de zelfde aansluitingen als de phono dude zo dat de voeding ook de nieuwe phono kan voeden.
Wel heb ik het een en ander aangepast om beter met de 300V overweg te kunnen.
Hier bij heb ik wel hulp gekregen van Mathijs de vries van de Triple M schop waar ik de onderdelen gekocht heb.
Ook de voeding heeft een kleine behandeling gekregen waardoor deze nog wat stiller is geworden.
Ik heb dat nu alleen nog toegepast op de gloeispanning en de dude is daar merkbaar stiller van geworden.
De lichte brom die op heel hoog volume hoorbaar was is nu volledig verdwenen.
Hier onder maar even het schema met daarin de aanpassingen verwerkt.
En de voeding

Mathijs had aan gegeven dat er ook extra c-tjes geplaatst konden worden maar helaas was daar de waarde niet leesbaar van wie weet wat daar het beste kan komen??
Groetjes George
Re: even voor stellen
Hannesie ik vond erg gezellig dat je langs kwam en heb vooral genoten van je Relaxed voorversterker die het toch nog net iets mooier doet in mijn set als de Linn Wakonda die ik standaard gebruik.hannesie schreef:En ik heb het inmiddels gehoord, het was een beetje een vergelijking met de Squeezebox Touch, we hebben lekker zitten stoeien met verschillende opzetten.
Het was een zeer positieve ervaring, met een zoals gewoonlijk, bevlogen luisteraar, wat kun je anders verwachten.
De avond was te kort
Het volgende project gaat echt een nieuwe VV worden.
Groetjes George
Re: even voor stellen
Maak daar maar een apart topic overKappa7 schreef:Het volgende project gaat echt een nieuwe VV worden.
Groetjes George
Je vraag voor wat betreft die waardes van de Phono trap is misschien ook een apart topic-je waard, dan krijg je denk ik meer reacties.
Leuk in ieder geval dat je die "buizenboel" op het forum zet, kan ik ook meegenieten.
