Heb me net geregistreerd omdat ik na enkele jaren tevreden luisteren naar m'n stereo UcD400AD amp, deze nu wil gaan herbouwen in een deftige kast.
Tot op heden had ik er niet beter op gevonden (en het leek me toen ook lollig) om een oude 80's vintage AKAI amp vanbinnen helemaal te slopen en de UCD amps hier in onder te brengen.
Dit was zeker leuk, maar nu begint die kast er toch echt wel oud & afgeleefd uit te zien tussen het andere materiaal.
Omdat ik het echt wel "goed" wil doen nu, heb ik enkele vraagjes - mijn elektronica kennis is erg beperkt...
* Als kast ga ik voor Hifi2000 met custom backplate - Is de beste manier om de custom plate te maken, bij downloads de DXF's te downloaden? Welk programma gebruik ik best om deze backplate aan te maken? Vind ik ergens templates voor Neutrik connectors etc?
* Momenteel zitten m'n 2 UCD400's horizontaal gemount op een flinke koelvin (uit die oude AKAI) - is dit ideaal, of goed genoeg? Plaats ik ze beter vertikaal zoals ik in sommige threads zien, en zo ja, welk gedeelte dien ik naar boven te richten? De UCD's zitten zo'n 10cm uit elkaar op deze koelvin. Deze koelvin is zo'n 25cm breed bij 7 hoog, en heeft vinnen rond de 5cm aan de achterzijde over de hele breedte.
* Ik heb een TR501 niet gepotte transformator om deze aan te sturen (nu zou ik voor de SMPS gaan, maar het voltage is te hoog voor de "oude" UCD's) - hoever dien ik deze van de UCD's te houden, of maakt het niet uit? Momenteel heb ik een heeel klein beetje hum uit de tweeters, maar ik denk dat dit meer aan de slechte signaalbekabeling ligt.
* voeding is UCD-HG - deze dien ik zo dicht mogelijk & synchroon tegen de UCD's aan te zetten? Momenteel zit er 2.5mm² tussen de voeding en cd UCD's, is dit overkill? Ben ik beter af met 1.5mm²? Deze kabels vlechten?
* Ik wil een 12V trigger van mijn receiver gebruiken om de eindversterker in te schakelen - dit kan met de softstart van Hypex - gebruik ik best een relais om dit te doen, of is er een betere methode?
* Ik bouw 'm op als balanced met XLR connectoren (future proof!) - Wat lijkt dan de beste methode om unbalanced aan te sluiten? Extra Cinch met schakelaar op de kast, of gewoon een goede verloopkabel (cinch -> XLR) halen?
* Brengt SMPS een merkbare verbetering tegen een klassieke voeding? (maar eigenlijk toch geen optie, voltage te hoog!)
* Waar vind ik Molex TT+gerief rond het antwerpse, zodat ik een deftige signaalkabel kan opbouwen - ik had er 2 bij Hypex besteld maar na 4 jaar hebben ze reeds slechte contacten - als ik de kabel beweeg valt m'n signaal weg. Of was ik gewoon niet lucky en bestel ik er 2 nieuwe bij Hypex?
Dat is het zo wat voorlopig...
Dank voor de feedback alvast!