Niet helemaal waar. Zo´n trappenboor heeft op de overgang tussen de trappen een klein verloop. Als je dus te diep boort krijg je dat verloop in je materiaal. Zoals je zelf al zegt is ook de trappenboor voornamelijk voor dunner materiaal. Dikker materiaal kun je beter ponsen of laseren.Rien Kleinjan schreef:Nee, dat is een misverstand. Een trappenboor geeft een zuiver cilindrisch gat, alleen is de diepte zeer beperkt. Wat jij bedoelt is zo'n conisch model plaatboor waar dus geen trappen inzitten. Voor dunne plaat geen probleem.
Groeten,
Mischa
