Ah, kiek, dat wist ik niet (zal vast wel ergens in de howto's staanHenkjan schreef:max 2MB svp...MichaelB schreef:De foto's zijn maar 3MB per stuk, dat zou toch geen probleem moeten zijn?
TV stuk (2e keer)!!! Hulp gevraagd.
Moderator: Beheerdersteam
Re: TV stuk (2e keer)!!! Hulp gevraagd.
- Leeuwarden
Nope, eerst selluf doen!Leeuwarden schreef:Ben je al terug geweest naar de winkel?
Ik heb talloze fora afgestruind en keer op keer kom je op hetzelfde terug. In verruit de meeste gevallen wordt het LCD paneel incl. het T-Con bord vervangen, omdat deze een eenheid zijn (het t-con bord bevat specifieke informatie over de afwijkingen van het paneel). Dit komt dan op een pittige prijs.
Sony heeft voor sommige latere modellen een aantal losse t-con borden in de markt gezet voor aftermarket reparatie. Dit zijn bordjes waarbij de panelen nagenoeg identieke afwijkingen hebben. Zo zijn er wel bordjes te krijgen voor de 40D3000, wat de grotere broer is van de 32D3000. Een enkeling heeft daar succes mee gehad.
Helaas is de enige online winkel die deze bordjes heeft, uitverkocht.
Het losse bordje kost dan €54,- (peanuts).
Oh ja en DE winkel zou de mediamarkt zijn en daar verwacht ik alleen maar blikken van
- Leeuwarden
Hmmm... mediamarkt staat er bij mij anders ook bekend om dat ze niet moeilijk doen als je hem terug brengt...
Als ze een tv terugnemen die 3 jaar oud is dan krijg jij van mij een zoen! Dat mag er dan zelfs 1 van de franse variant zijn (wat je voorkeur is)Leeuwarden schreef:Hmmm... mediamarkt staat er bij mij anders ook bekend om dat ze niet moeilijk doen als je hem terug brengt...
- Leeuwarden
Oh dear... ik zou er bijna van kleuren....
Ik dacht dat het nog steeds over je nieuwe TV ging.
De TV kleurt er ook vrolijk op los, dus schuif aan!Leeuwarden schreef:Oh dear... ik zou er bijna van kleuren....![]()
Nee, het gaat over de oude tv. De nieuwe is slechts aan bod gekomen doordat deze er 1x mee stopte.
Ik zie het al, ze zijn een aantal weerstanden vergeten. Ik zie allemaal lege pads. 
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Ik vind het zo typisch dat je na verloop van tijd gek beeld krijgt.
Zit na te denken waar dit op kan duiden.....
Een contact wat door de warmte los komt? Kweet niet.b_force schreef:Ik vind het zo typisch dat je na verloop van tijd gek beeld krijgt.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Kan, maar het kan bv ook een condensator/elco oid zijn.
Of een circuitje dat instabiel is en gaat oscilleren (dat wordt na verloop van tijd steeds erger)
Of een circuitje dat instabiel is en gaat oscilleren (dat wordt na verloop van tijd steeds erger)
Lijkt er op een soldeerprobleem van die grote BGA plak. Daar zitten honderden soldeer eilandjes onder en dat geeft nogal eens het probleem dat sommige niet goed zijn door-gesoldeerd en op den duur slecht contact gaan maken.
De tip van de heat gun geeft dat ook aan: Heet stoken totdat het soldeer weer gaat vloeien. Maar als je dat gaat doen vallen de condensatortjes er aan de onderkant van af. Zoiets gaat eigenlijk alleen goed met een professionele reflow oven met een gecontroleerd temperatuur profiel.
Ben toch bang dat het een nieuwe print moet worden. Dit soort spul is vrijwel niet goed te repareren zonder professionele spullen.
De tip van de heat gun geeft dat ook aan: Heet stoken totdat het soldeer weer gaat vloeien. Maar als je dat gaat doen vallen de condensatortjes er aan de onderkant van af. Zoiets gaat eigenlijk alleen goed met een professionele reflow oven met een gecontroleerd temperatuur profiel.
Ben toch bang dat het een nieuwe print moet worden. Dit soort spul is vrijwel niet goed te repareren zonder professionele spullen.
Daar denk ik ook aan ja. Zeker omdat het na opwarmen steeds erger lijkt te worden. En kappotte elco's kunnen ook temperatuursafhankelijk zijn.b_force schreef:Kan, maar het kan bv ook een condensator/elco oid zijn.
Bij een slecht soldeercontact zou ik juist verwachten dat het alles of niets zou zijn.
Maargoed, ik heb vroeger ook wel eens meegemaakt dat ook ic's gewoon kapot zijn en dit soort gedrag vertonen. Met iets van een fohn en wat coldspray kun je overigens soms al best wat lokaliseren.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Gewoon zacht tegen te print tikken.
Zie je direct reactie, dan weet je al een hoop
Zie daar, de moderne variant van met de vlakke hand op zijkant kast.b_force schreef:Gewoon zacht tegen te print tikken.
Aja, dat was ook stiekum het eerste wat ik gisteren testteArno schreef:Zie daar, de moderne variant van met de vlakke hand op zijkant kast.b_force schreef:Gewoon zacht tegen te print tikken.
Vanavond test ik even met de föhn van m'n vriendin om te zien of het dan sneller tevoorschijn komt.
Je kan ook nog testen door de linker of rechter kabel los te halen van het T-Con bord, het scherm zou dan netjes voor de helft egaal wit moeten worden. Wat het geval is. Zat de afwijking in de LCD, dan zouden de strepen zichtbaar blijven.
Lijkt mij een ideale oplossing, en dan gelijk dwars gebakkenfritzie schreef:misschien is dit een optie http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/v ... ?p=1398789
Bert
Poor mans reflow ovenfritzie schreef:
Maareh 20 graden is te weinig, daarbij smelt soldeer niet en zeker loodvrij soldeer niet, 240 graden lijkt mij beter.
Weest daarna niet verbaasd als er ipv strepen een korst op het beeld zit
Ik heb her en der daar ook wel eens wat over gehoord omdat de videokaart van mijn oude laptop ook strepen geeft.
Je zou het eerst een aantal minuten op 200 graden, daarna voor 1 of 2 min op 230 en dan nog even af laten koelen door nog 5 min op 200 graden oid.
Zoek anders eens op xbox reflow, hier word het ook erg veel mee gedaan en er zijn de gekste methodes om het te bereiken
Je zou het eerst een aantal minuten op 200 graden, daarna voor 1 of 2 min op 230 en dan nog even af laten koelen door nog 5 min op 200 graden oid.
Zoek anders eens op xbox reflow, hier word het ook erg veel mee gedaan en er zijn de gekste methodes om het te bereiken
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
200-240 graden wordt je normale oven toch ook wel? (mag ik hopen) 
Ik zag idd. een aantal mensen die het in een standaard oven doen, maar gaat dat ook met printen waar aan beide zijden componenten zitten?
Uiteraard ligt het wel op 1 zijde, maar toch.
En kunnen de componenten 200-240 graden aan? Kijk, stuk is 'ie toch al, dat is zeker, maar toch
Uiteraard ligt het wel op 1 zijde, maar toch.
En kunnen de componenten 200-240 graden aan? Kijk, stuk is 'ie toch al, dat is zeker, maar toch
Lieuwe schreef:Ik heb her en der daar ook wel eens wat over gehoord omdat de videokaart van mijn oude laptop ook strepen geeft.
Toevallig een hp ?
Ik heb er hier ook 1 liggen met een defecte videokaart
Vandaar dat ik dit ook gevonden heb .echter ik heb het niet geprobeertof het werkt in de oven bakken
Bert
Nee, niet een HP, maar een Fujitsu siemens, eentje die al zowat 5 jaar oud is. Met als videokaart een Ati X700 verbonden met een mxm slot in de laptop. De ati x700 was hier heel erg gevoelig voor. Tevens zijn de nieuwere 8500/8600/9500/9600 (weet niet precies meer) van nvidia er ook behoorlijk gevoelig voor, is ook toegegeven door nvidia zelf dat de soldering niet goed gevloeid is waardoor er microscheurtjes kunnen ontstaan na verloop van tijd wat dit soort problemen geeft (vreemde strepen ed in beeld). Deze noemt men vaak Artifacts, deze krijg je ook als je het geheugen van je videokaart te ver overklokt
.
Back on-topic: De xbox 360 bevat ook allerlei componenten op de achterzijde, dus ik denk dat dit wel zou kunnen.
Back on-topic: De xbox 360 bevat ook allerlei componenten op de achterzijde, dus ik denk dat dit wel zou kunnen.