Humble Statement
Moderator: Beheerdersteam
Re: Humble Statement
Morgen een uitstapje naar Antwerpen...
Bij Bennie m'n filteronderdelen halen.
Bij Bennie m'n filteronderdelen halen.
Re: Humble Statement
Ik moet mijn schuurtje opruimen, dus de uiteindelijke afwerking
zet ik naar volgend jaar.
Ik moet ze toch laten spuiten omdat ik het niet stofvrij krijg.
Daardoor moet ik te hard schuren en op de vele randjes schuur
ik dan door de lak heen.
Ik bouw ze dus al op en als straks een keer het filter klaar is,
kunnen ze al inspelen. De Duelund onderdelen van het filter
komen helaas pas half augustus.
Hieronder de foto's hoe ze er nu uitzien.
Een steuntje van de bracing moet nog wat verder weggeslepen worden.
Nu past net de magneet niet in de uitsparing.
zet ik naar volgend jaar.
Ik moet ze toch laten spuiten omdat ik het niet stofvrij krijg.
Daardoor moet ik te hard schuren en op de vele randjes schuur
ik dan door de lak heen.
Ik bouw ze dus al op en als straks een keer het filter klaar is,
kunnen ze al inspelen. De Duelund onderdelen van het filter
komen helaas pas half augustus.
Hieronder de foto's hoe ze er nu uitzien.
Een steuntje van de bracing moet nog wat verder weggeslepen worden.
Nu past net de magneet niet in de uitsparing.
- scanspeakman
- Berichten: 423
- Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43
Re: Humble Statement
hmmmmmm....... kan aan mij liggen maar ik vind die mat-achtige look niet eens zo heel slecht. zal er uiteraard heel anders uitzien als je er dicht bij staat maar zo op het plaatje.....misschien moet ik voor een volgend project maar een matte afwerking ipv high-gloss overwegen.
Scanspeakman
Scanspeakman
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Humble Statement
Mat is populair tegenwoordig. Je kan zelfs al auto's in matte lak kopen (bah
). Staat op luidsprekers inderdaad een stuk beter.
Re: Humble Statement
Wijs besluit om ze te laten spuiten (door een goede spuiter). Je komt zelf nooit aan dat afwerkingsniveau toe en zeker bij deze "cost no objectluidsprekers" (in de goede zin des woords!) eigenlijk een must.
Succes,
AatV
Succes,
AatV
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Humble Statement
dat is een "understatement"... Even een ronde bellen onder de meubelspuiters.. Reken wel dat je ze een maand kwijt bent, zekers als ze meerder lagen willen spuiten (inklinken van de verf: 1 week)AatV schreef:Je komt zelf nooit aan dat afwerkingsniveau toe
Maar mat zwart staat wel echt stoer... Er zijn groeperingen die beweren dat er maar één kleur is: mat zwart!
Kees
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Humble Statement
Zo'n matte kleur is net of de glans laag er door slijtage af is, vooral op een auto vindt ik het helemaal niks 
Ik moet wel zeggen dat het op de voorkant wel robuust uitziet maar de zijkant is wat vlerkerig.
Ik moet wel zeggen dat het op de voorkant wel robuust uitziet maar de zijkant is wat vlerkerig.
Re: Humble Statement
Van een paar Mission luidsprekers naar een Humble Statement: van een upgrade gesproken 
Best is idd van het door een vakman te laten doen. Zeker bij dit soort project wil je het beste uit de kan halen, laat dan de afwerking over aan een professional.
Matte kleur voor auto's vind ik helemaal niet mooi :s
Best is idd van het door een vakman te laten doen. Zeker bij dit soort project wil je het beste uit de kan halen, laat dan de afwerking over aan een professional.
Matte kleur voor auto's vind ik helemaal niet mooi :s
Re: Humble Statement
Ik was laats bij VW en Audi en daar ston zo'n sportmodel Audi
in mat lak. Een diep donkerbruin antraciet achtige kleur.
Dat gaat hem worden.
Dit is op dit moment m'n uitzicht vanaf de bank.
En er is niks mis met Mission.
Erg mooie speakers voor het geld.
Voor de Statements had ik als fronts
de Usher Dancer 8571 met een Focal JM Lab Utopia Be Sub
als aanvulling. Dat was een beetje overkill.
in mat lak. Een diep donkerbruin antraciet achtige kleur.
Dat gaat hem worden.
Dit is op dit moment m'n uitzicht vanaf de bank.
En er is niks mis met Mission.
Erg mooie speakers voor het geld.
Voor de Statements had ik als fronts
de Usher Dancer 8571 met een Focal JM Lab Utopia Be Sub
als aanvulling. Dat was een beetje overkill.
Re: Humble Statement
Ga je nog wat doen met demping in de woonkamer? Tapijt of iets op het dak? Dit galmt lekker zeker..
Re: Humble Statement
Eerst maar ff afwachten. Ik heb een gigantische
stoffen bank in de woonkamer. ik hoop dat die
wat wegneemt.
Heb je verder enig idee wat een beetje vloertegel
tegenwoordig per m2 kost. Je denkt toch niet dat
ik dan mijn vrouw zo gek krijg om een mega vloerkleed
neer te leggen.
Ik hoor het ze al zeggen:
En wie mag dat dan elke dag stofzuigen???
En is toch zonde van de tegels.
Ik weet niet of gipsplaten iets aan demping doen?
Het gehele plafond is gipsplaat met steenwol eronder.
Het demp iig het geluid naar boven waar onze jongen slaapt.
stoffen bank in de woonkamer. ik hoop dat die
wat wegneemt.
Heb je verder enig idee wat een beetje vloertegel
tegenwoordig per m2 kost. Je denkt toch niet dat
ik dan mijn vrouw zo gek krijg om een mega vloerkleed
neer te leggen.
Ik hoor het ze al zeggen:
En wie mag dat dan elke dag stofzuigen???
En is toch zonde van de tegels.
Ik weet niet of gipsplaten iets aan demping doen?
Het gehele plafond is gipsplaat met steenwol eronder.
Het demp iig het geluid naar boven waar onze jongen slaapt.
- scanspeakman
- Berichten: 423
- Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43
Re: Humble Statement
Dat ziet er al waanzinnig uit. Wat moet er nog gebeuren voordat dit moois zijn eerste prik vanuit de versterker krijgt? Ik ben inmiddels een beetje lost hoe ver je bent.
Scanspeakman
Scanspeakman
Re: Humble Statement
Ik heb met een vriend die een vergelijkbare situatie had, gordijn van een zware kwaliteit door de hoeken gehangen met meer gordijnrail als nodig. Na deze truuk konden we de kamer aftrimmen, nu met zware katoenen stof en een iets onregelmatig weefsel. T'scheelt een jasMontana schreef:Ga je nog wat doen met demping in de woonkamer? Tapijt of iets op het dak? Dit galmt lekker zeker..
- MrCaBLeGuY
- Berichten: 466
- Lid geworden op: ma 07 dec 2009, 7:43
- Locatie: Zwaag
Re: Humble Statement
offtopic, wtf is die opening op het plafond ? komt daar je beamer scherm naar beneden ?
Re: Humble Statement
Dat klopt, maar ik moet eerst een nieuw scherm hebben.MrCaBLeGuY schreef:offtopic, wtf is die opening op het plafond ? komt daar je beamer scherm naar beneden ?
Alleen de Statements snoepten al mijn geld weg.
Dus tegen de winter kan ik dat weer allemaal mooi afwerken.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Humble Statement
Tipje voor akoestiek.
Koop een paar mooie canvasdoeken en vul de ruimte achter het canvas met dempingsmateriaal.
Minder effectief dan een tapijt, maar het werkt redelijk. Je hebt ook canvas dat nog iets meer poreus is.
Waarom zou je trouwens een vloerkleed elke dag moet stofzuigen?

Koop een paar mooie canvasdoeken en vul de ruimte achter het canvas met dempingsmateriaal.
Minder effectief dan een tapijt, maar het werkt redelijk. Je hebt ook canvas dat nog iets meer poreus is.
Waarom zou je trouwens een vloerkleed elke dag moet stofzuigen?
Re: Humble Statement
Gips met steenwol en spouw dempt redelijk in het laag, a=0,3 in 125hZ (spouw 100mm steenwol 30mm gips 9,5mm), de rest zit zo rond de a=0,1 of lager. Je kan het verbeteren door de gipsplaten te perforeren (ongeveer 20% % diameter 15mm). Hierbij neemt de absorptie in het laag met 1/2 toe en hogere frequenties nog veel meer tot aan de a=0,6. (dit zijn theoretische waarde).Ik weet niet of gipsplaten iets aan demping doen?
Het gehele plafond is gipsplaat met steenwol eronder.
Het demp iig het geluid naar boven waar onze jongen slaapt.
Zo zijn er nog veel meer oplossingen te verzinnen. Een gedegen meting en model opstellen en aan de hand daarvan oplossingen zoeken is een goede manier om teleurstelling te voorkomen. De a varieert per frequentieband en dus alles (absorberende objecten) in de ruimte moet worden mee genomen.
Ik zou goed nadenken en kijken of je de nagalm van de ruimte kan berekenen (meten is beter, maar berekenen geeft een start), vergelijken met een curve/eisen die past bij je (muziek) smaak en daar naartoe werken.
Groeten Daan
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Humble Statement
Lesje akoestiek gehad of toevallig boek/dictaat voor je?
Is namelijk wel een heel erg mooi en strak citaat zo

Is namelijk wel een heel erg mooi en strak citaat zo
Re: Humble Statement
@ b_force:
Ik volg op de TU/e de Master PBE (Physics of the Built Environment = ongeveer bouwfysica) daar heb ik het vak zaal akoestiek gehad. Tevens werk ik bij een Bouwfysisch advies bureau, waar regelmatig onderzoeken gedaan worden naar de akoestische kwaliteit van ruimten etc.
Ik heb nog een hoop te leren op het gebied van akoestiek je kan niet alles leren in een master plus dat praktijk ervaring erg belangrijk is. Maar de basis is er wel geloof ik. Ik wil ook zeker niet overkomen of ik alles weet. En natuurlijk alles op eigen risico!
De tekst is geen citaat maar uit de eigen pen, alleen de waarde heb ik even opgezocht, zodat er een beeld bij gevormd kan worden.
Groeten Daan
Ik volg op de TU/e de Master PBE (Physics of the Built Environment = ongeveer bouwfysica) daar heb ik het vak zaal akoestiek gehad. Tevens werk ik bij een Bouwfysisch advies bureau, waar regelmatig onderzoeken gedaan worden naar de akoestische kwaliteit van ruimten etc.
Ik heb nog een hoop te leren op het gebied van akoestiek je kan niet alles leren in een master plus dat praktijk ervaring erg belangrijk is. Maar de basis is er wel geloof ik. Ik wil ook zeker niet overkomen of ik alles weet. En natuurlijk alles op eigen risico!
De tekst is geen citaat maar uit de eigen pen, alleen de waarde heb ik even opgezocht, zodat er een beeld bij gevormd kan worden.
Groeten Daan
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Humble Statement
Mm in Eindhoven zitten er nogal wat, welke zou het zijn?
Toevallig, ik kom net van Peutz vandaan van een stagegesprek
Toevallig, ik kom net van Peutz vandaan van een stagegesprek
Re: Humble Statement
Nou het bedrijf zit niet in Eindhoven trek er een cirkel omheen van ongeveer 100KM zijn het er nog wat meer
.
Peutz is bedrijf met veel faciliteiten! Succes!
Maar laten we weer on-topic gaan!
Groeten Daan
Peutz is bedrijf met veel faciliteiten! Succes!
Maar laten we weer on-topic gaan!
Groeten Daan
Laatst gewijzigd door Mphus op di 20 jul 2010, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Humble Statement
Het filter moet nog in elkaar gesoldeert worden,scanspeakman schreef:Dat ziet er al waanzinnig uit. Wat moet er nog gebeuren voordat dit moois zijn eerste prik vanuit de versterker krijgt? Ik ben inmiddels een beetje lost hoe ver je bent.
Scanspeakman
waarbij ik nog wacht op enkele onderdelen van Duelund.
Die komen rond half Augustus.
Verder moet 1 filterkast nog geschuurd worden.
De voetjes van de filterkasten en de speakers moeten
nog gelakt en geschuurd en gelakt en geschuurd enz...
worden.
ik hoop dat ze voor September spelen,
maar ik heb al geleerd dat deadlines in de zelfbouw
steeds verschoven worden.
Re: Humble Statement
Weer ff een kleine update, dan ga ik snel weer verder.
De filterbox:
En samen:
De filterbox:
En samen:
