Beide boxjes afgewerkt met eikenfineer, de drivers zelf zitten er nog niet vast in maar gewoon om even te tonen
Moeten nog wat opgeschuurd worden en dan behandeld worden met enkele grondlagen + vernis. kleur blijft
Moderator: Beheerdersteam
Zelfbouw product uit 10mm aluminium.xbake schreef:Een vraagje aan Ed:
Waar komen jou speakerstands van?
b_force schreef:2e orde LR kun je ook doen bij SOS, User specified fc and Q.
LR is Q van 0,5
+1Vinculum schreef:b_force schreef:2e orde LR kun je ook doen bij SOS, User specified fc and Q.
LR is Q van 0,5Dit zegt mij dus echt helemaal niets...
Hij bedoelt dat je in WinISD ook een 2e orde LR-filter kunt simuleren door bij het tabje EQ/Filter in de filter editor bij Subtype de optie SOS/User specified fc and Q kunt selecteren. Daar kun je vervolgens een custom filter invoeren. Met een q van 0,5 heb je een 2e orde LR-filterVinculum schreef:b_force schreef:2e orde LR kun je ook doen bij SOS, User specified fc and Q.
LR is Q van 0,5Dit zegt mij dus echt helemaal niets...
het lezen van een artikel in Hobby Hifi heeft mij terug naar niet onderwerp gebracht.asterduc schreef:daar lijkt mij de oorzaak ook te zitten. De driver is gewoon niet 'los' genoeg,wouter schreef:gevoelsmatig is de mechanische demping wat te fors, vandaar dat het allemaal ook heel blijft. Een PR oldschool was geloof ik een rolrand met stevig membraan, geen spider.
Als ik het geheel in Basta simuleer en de driver als PR ingeef, dus met zijn lage VAS, dan geeft Basta duidelijk het gemeten fenomeen weer.
De SLS zal dus verder moeten gesloopt worden![]()
... of er komt een poort in (design ligt al op de tekentafel)