Bouwplan Lancetta
Moderator: Beheerdersteam
Bouwplan Lancetta
Beste mensen,
Wie kan mij helpen aan een bouwplan van de Lancetta?
Alvast bedankt en groet,
Hififreak
Wie kan mij helpen aan een bouwplan van de Lancetta?
Alvast bedankt en groet,
Hififreak
Re: Bouwplan Lancetta
Aanvullende vraag: Zijn er mensen die 'm gebouwd hebben en zo ja, wat zijn jullie ervaringen?
Re: Bouwplan Lancetta
Topic opgeschoond. Geen persoonlijke zaken via het forum uitvechten aub. Hier zal streng op worden gemodereerd.
Wowly
Wowly
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Bouwplan Lancetta
Ik verwacht dat henkjan je verder kan helpen
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... a#p1469765
Succes!
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... a#p1469765
Succes!
Re: Bouwplan Lancetta
Bedankt! Ik draai nu met de oude breedbandertjes van buisje en die hebben m.i. voldoende laag.
Ik ben mede door de link nieuwsgierig hoe de opbouw van de kast van de Lancetta's eruit ziet.
Ik ben mede door de link nieuwsgierig hoe de opbouw van de kast van de Lancetta's eruit ziet.
Re: Bouwplan Lancetta
Op dit forum (http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp ... hichpage=1) is een hoop info te vinden over metingen en de opbouw, je zal alleen de vertaalmachine paraat moeten houden want deze Zweedse site laat zich niet door een vertaalmachine halen 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Bouwplan Lancetta
het enige tricky deel is die IHA. ik heb eerst de pijpjes in de betreffende plankjes gelijmd, toen de plankjes op een zijkant gelijmd en toen de rest van de kast dicht waarbij ik voor de IHA een vullende kit heb gebruikt voor de zekerheid. ik had de kast onder verstek gezaagd (eerlijker gezegd: PN had de kast onder verstek voor me gezaagd), maar gewoon gezaagd zou met die IHA wel makkelijker zijn.Hififreak schreef:.... nieuwsgierig hoe de opbouw van de kast van de Lancetta's eruit ziet.
Re: Bouwplan Lancetta
Ook bedankt voor je reactie. Echter ik ben een gebruiker en noob op bouwgebied. Heb je een bouwtekening zodat ik me er iets bij voor kan stellen?
Re: Bouwplan Lancetta
Klik maar op de link die ik heb gepost, de foto's spreken voor zich en daar hoef je echt geen talenknobbel voor te hebbenHififreak schreef:Ook bedankt voor je reactie. Echter ik ben een gebruiker en noob op bouwgebied. Heb je een bouwtekening zodat ik me er iets bij voor kan stellen?
Re: Bouwplan Lancetta
Mooi. Vanmiddag kreeg ik de link niet geopend maar nu wel.
Altijd leuk die plaatjes kijken.
Altijd leuk die plaatjes kijken.
- Boerenterprise
- Berichten: 522
- Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
- Locatie: Epe
Re: Bouwplan Lancetta
Hallo Hififreak,
Ik heb een jaar of 5-6 geleden ook een setje gebouwd. Zie hier een foto. Ik kan zo snel de werktekening niet meer vinden. Ik zal nog even op zolder kijken. Je hoort nog van mij.
M.v.g.
Chris
Ik heb een jaar of 5-6 geleden ook een setje gebouwd. Zie hier een foto. Ik kan zo snel de werktekening niet meer vinden. Ik zal nog even op zolder kijken. Je hoort nog van mij.
M.v.g.
Chris
- Boerenterprise
- Berichten: 522
- Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
- Locatie: Epe
Re: Bouwplan Lancetta
Zie bijlage voor bouwtekening. Hij was te vinden op de site van blueplanetacoustic.
Groeten,
Chris
Groeten,
Chris
- Bijlagen
-
- lancetta.pdf
- (350.4 KiB) 392 keer gedownload
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Bouwplan Lancetta
Boerenterprise schreef:Zie bijlage voor bouwtekening. Hij was te vinden op de site van blueplanetacoustic.
Re: Bouwplan Lancetta
Is nou werkelijk ALLES wat jij bouwt bloedmooi? Jeumig.Boerenterprise schreef:Hallo Hififreak,
Ik heb een jaar of 5-6 geleden ook een setje gebouwd. Zie hier een foto. Ik kan zo snel de werktekening niet meer vinden. Ik zal nog even op zolder kijken. Je hoort nog van mij.
M.v.g.
Chris
- Boerenterprise
- Berichten: 522
- Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
- Locatie: Epe
Re: Bouwplan Lancetta
senks
Henkjan, daar heb ik helemaal niet aan gedacht joh. Toen ik hem niet kon vinden bij mij spullen en op de pc, heb ik even Google geraadpleegd. Helaas heb ik destijds niet alles gedocumenteerd, zoals tegenwoordig. Ik heb alleen nog maar een 3 tal foto's van deze speakers.
Nadeel van de Lancetta vond ik echter de hoogte van de unit. Hij klok op zijn best als je een beetje tussen zitten en staan in "stond". Wel erg leuk voor het geld. Vandaag de dag had hij mij beter gepast, vanwege muziek keuze. Eigenlijk wel jammer dat ik ze heb verkocht. Gelukkig zijn ze naar een liefhebber gegaan.. Blijft toch jammer
Groeten,
Chris
Henkjan, daar heb ik helemaal niet aan gedacht joh. Toen ik hem niet kon vinden bij mij spullen en op de pc, heb ik even Google geraadpleegd. Helaas heb ik destijds niet alles gedocumenteerd, zoals tegenwoordig. Ik heb alleen nog maar een 3 tal foto's van deze speakers.
Nadeel van de Lancetta vond ik echter de hoogte van de unit. Hij klok op zijn best als je een beetje tussen zitten en staan in "stond". Wel erg leuk voor het geld. Vandaag de dag had hij mij beter gepast, vanwege muziek keuze. Eigenlijk wel jammer dat ik ze heb verkocht. Gelukkig zijn ze naar een liefhebber gegaan.. Blijft toch jammer
Groeten,
Chris
Re: Bouwplan Lancetta
Bedankt voor alle reacties. Ik heb de link naar die site geopend gekregen en het hele bouwverhaal (foto's) bekeken. Mijn kennis schiet dan erg tekort, zeker met het hele meetverhaal.
Ik ga me bezinnen op de toekomst.
- Boerenterprise
- Berichten: 522
- Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
- Locatie: Epe
Re: Bouwplan Lancetta
De lancetta kost aan onderdelen €30/ 40 euro per kant. Hout komt hier bij, maar dun MDF kost weinig. Voor het bouwen is geen kennis van zaken hebben vwb het meetkundige toch geen probleem?? Je bouwt immers een bestaand ontwerp, waarvan de onderdelen en afmetingen ed bekend zijn. Zie de gedane metingen als referentie voor het uiteindelijke frequentieverloop van de door jou gebouwde kast. Plusminus, circa, ongeveer komt dat minofmeer overeen
.
Zelf heb ik ook totaal geen verstand van het meten van luidsprekers en dergelijk, maar dat weerhoudt mij er niet van om niets te maken. Je begint niet "from scratch" he.
De Lancetta is juist een leuke speaker om ervaring op te doen. Het was ook mijn eerste. Met een beetje denkwerk maak je een slim zaagplan voor de bouwmarkt, waarbij men elke maat maar eenmalig hoeft in te stellen. Eventuele afwijkingen zitten dan overal, waardoor je er minder tot geen last van hebt. Anders is er altijd nog de bonvenfrees die eventuele afwijkingen na slim verlijmen onzichtbaar doet worden.
Ik zeg altijd, gewoon beginnen, kan niet bestaat niet, of het moet wel heel raar lopen. Bij een dergelijk ontwerp al helemaal. Het magische woord: Tijd. Neem die, of beter gezegd, neem die. Dan kan het bijna niet mis gaan.
Maar uiteindelijk moet je zelf bepalen off je hem wilt maken.
Groeten Chris
Zelf heb ik ook totaal geen verstand van het meten van luidsprekers en dergelijk, maar dat weerhoudt mij er niet van om niets te maken. Je begint niet "from scratch" he.
De Lancetta is juist een leuke speaker om ervaring op te doen. Het was ook mijn eerste. Met een beetje denkwerk maak je een slim zaagplan voor de bouwmarkt, waarbij men elke maat maar eenmalig hoeft in te stellen. Eventuele afwijkingen zitten dan overal, waardoor je er minder tot geen last van hebt. Anders is er altijd nog de bonvenfrees die eventuele afwijkingen na slim verlijmen onzichtbaar doet worden.
Ik zeg altijd, gewoon beginnen, kan niet bestaat niet, of het moet wel heel raar lopen. Bij een dergelijk ontwerp al helemaal. Het magische woord: Tijd. Neem die, of beter gezegd, neem die. Dan kan het bijna niet mis gaan.
Maar uiteindelijk moet je zelf bepalen off je hem wilt maken.
Groeten Chris
Re: Bouwplan Lancetta
Zo zijn er hier wel meer, want weet je, ooit heb je leren lopen en als het je leuk lijkt om zelf te bouwen, al doende leert men en je wordt hier op weg geholpen. Bovendien is je tuin blij met natuurlijke afvalstoffen zoals zaagsel en zo...Hififreak schreef:Bedankt voor alle reacties. Ik heb de link naar die site geopend gekregen en het hele bouwverhaal (foto's) bekeken. Mijn kennis schiet dan erg tekort, zeker met het hele meetverhaal.Ik ga me bezinnen op de toekomst.
Re: Bouwplan Lancetta
Kijk, da's weer zo'n belangrijke tip van iemand met ervaring, ik kan aan zo'n puzzel idd wel een of twee avonden bezig zijn ... 'virtueel zagen' is leukBoerenterprise schreef:.... Met een beetje denkwerk maak je een slim zaagplan voor de bouwmarkt, waarbij men elke maat maar eenmalig hoeft in te stellen. Eventuele afwijkingen zitten dan overal, waardoor je er minder tot geen last van hebt.
Ook deze mag wat mij betreft in de daarvoor bestemde sticky, ik ben alleen bang dat de absolute beginner (daar waar deze tips het belangrijkst voor zijn) niet in het bezit is van een bovenfreesBoerenterprise schreef:Anders is er altijd nog de bovenfrees die eventuele afwijkingen na slim verlijmen onzichtbaar doet worden ....
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: Bouwplan Lancetta
Vaak niet nee.
Ik heb de mijne ook VEEL te laat gekocht
Had best een 3-4 modellen eerder in de werkplaats mogen liggen.
Mooie speaker trouwens!
Ik heb de mijne ook VEEL te laat gekocht
Had best een 3-4 modellen eerder in de werkplaats mogen liggen.
Mooie speaker trouwens!
Re: Bouwplan Lancetta
SARK schreef:Op dit forum (http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp ... hichpage=1) is een hoop info te vinden over metingen en de opbouw, je zal alleen de vertaalmachine paraat moeten houden want deze Zweedse site laat zich niet door een vertaalmachine halen
Als je een zweedse tolk nodig hebt roept u maar, jag talar svenska
Hej då, Rob
Re: Bouwplan Lancetta
Dat is de "spit in the face" van de marketingluitjes van IKEA voor de domme NL-ers die zich laten misleiden door "zweedse" namen van ikea.
Ik vind dat ze leuke spullen hebben, maar vind wel dat ze een beetje doordraven met hun identiteit....
Jan
Ik vind dat ze leuke spullen hebben, maar vind wel dat ze een beetje doordraven met hun identiteit....
Jan
Re: Bouwplan Lancetta
Plundra is de gebiedende wijs van het werkwoord plundrar, wat inderdaad plunderen betekent.
Met andere woorden je MOET, en daar houd het voor mij meteen op
Morgenavond reis ik weer lekker af die kant op, lekker 2 weekjes rust. (lees vissen en feesten met vrienden)
Groet Rob
Met andere woorden je MOET, en daar houd het voor mij meteen op
Morgenavond reis ik weer lekker af die kant op, lekker 2 weekjes rust. (lees vissen en feesten met vrienden)
Groet Rob

